Site icon IAS

בריטים יזמו קמפיין "החרם את קפריסין" בשל תיק האונס

איה נאפה. שלווה מדומה? צילום Depositphotos

קמפיין הדוחק בתיירים להחרים את קפריסין בעקבות הרשעתה של הבריטית שטענה לאונס על ידי קבוצת ישראלים וחזרה בה, הולך ומתרחב. ההשטאג boycottCyprus# החל בטוויטר בתגובה לקביעת בית משפט מחוזי בקפריסין ביום שני כי הצעירה טענה בכזב כי עברה התעללות מינית על ידי 12 בני נוער ישראלים בחדר במלון באיה נאפה ביולי. אמה של הצעירה תומכת בקמפיין, והוסיפה כי היא מאמינה שאיה נאפה, שם שהתה בתה כשהותקפה לכאורה, אינה בטוחה.

הצעירה בת ה -19 מדרבישייר (Derbyshire) פנתה בתלונה למשטרה בחודש יולי, כאשר עבדה באיה נאפה בתקופת הקיץ. כזכור, הצעירה הבריטית טענה שהיא הוכרחה למשוך את תלונתה אחרי שעות של חקירה בלי נוכחות של עורך דין.

פאפוס. בריטניה היא מדינת המקור התיירותי הגדולה לאי. צילום Depositphotos

לאחר שחזרה בה מהצהרתה, הישראלים חזרו הביתה לישראל והיא מואשמת בעבירת מטרד פומבי.

האם אמרה לתוכנית היום של רדיו BBC 4 על איה נאפה ש "המקום לא בטוח – זה ממש לא בטוח. אם אתה הולך לדווח על משהו שקרה לך, צוחקים עליך – ככל שאני יודעת – או במקרה הרע, קורה משהו כמו שקרה לבת שלי".

תומכיה מתכננים לערער על הרשעתה

הצעירה הבריטית, שנאמר כי היא סובלת מהפרעת דחק פוסט-טראומטית, תישפט ב-7 בינואר ועומדת בפני 12 חודשים בכלא. תומכיה מתכננים לערער על המקרה, אך אומרים כי התהליך עלול לארוך שנים.

אחרי ישיבת בית המשפט ביום שני הביע משרד החוץ הבריטי דאגה מהמקרה. לפי ההצהרה, מדובר על "מקרה מצער מאד" וכי המשרד יעלה את השגותיו מול הרשויות בקפריסין.

האיום בחרם תיירות אינו דבר של מה בכך עבור הקפריסאים: בשנת 2018 נרשמו בקפריסין 1.3 מיליון תיירים בריטים, זאת לעומת 723.6 אלף רוסים ו-232.5 אלף ישראלים.

פרויקט גיוס כספים שנועד לשלם עבור ההוצאות המשפטיות הצליח לאסוף עד כה 80,000 פאונד.

Exit mobile version