Site icon IAS

בראש עשר הערים העתיקות המובילות בעולם: ירושלים

ירושלים.- מומלצת במיוחד כטיול יום לתיירי וירגי'ן אטלנטיק. צילום depositphotos

האתר Tourism-Review.com דירג את הערים העתיקות והתיירותיות המרשימות ביותר בעולם. לדבריו, ערים ייצגו את ההתפתחות האנושית ואת לידת הציוויליזציה. הערים הראשונות על הפלנטה שלנו החלו להיווצר בתקופה הניאוליתית של מסופוטמיה העתיקה, והוותיקות מביניהן מראות את האדריכלות המדהימה בעולם, המלווה בסיפורים יוצאי דופן ובזוהר היסטורי, שמושך אליו אלפי תיירים ברחבי העולם.

במקום הראשון מיקם האתר את ירושלים שבישראל:

"כעיר שנוסדה לפני 4,000 ו-5,000 שנה, ירושלים מייצגת עיר ייחודית בתולדות האנושות, שכן היא מקור מוצאן של שלוש הדתות העיקריות: הנצרות, היהדות והאיסלאם. זהו לא רק יעד המלא באתרים דתיים מופלאים, אלא גם יעד אשר חווה סכסוכים רבים לאורך השנים. כפי שנכתב על ידי ההיסטוריון אריק קליין, 'העיר נהרסה לפחות פעמיים, היתה נצורה 23 פעמים, הותקפה 52 פעמים נוספות ונכבשה ונכבשה מחדש 44 פעמים'. כיום היא משמשת כבירת ישראל, מתגוררים בה יותר מ-900,000 תושבים והיא מארחת יותר מ-3 מיליון תיירים בשנה".

במקום השני ניצבת העיר צידון (Sidon) שבלבנון:

"אחת הערים העתיקות ביותר באזור היא צידון. העיירה הלבנונית, שיושבה לראשונה בשנת 4000 לפנה"ס, ממוקמת כ-25 ק"מ מדרום לביירות. זו היתה אולי העיר הפיניקית החשובה והוותיקה ביותר וייצגה את בסיס האימפריה הפיניקית, ממנה המשיכה לגדול לאורך השנים בים התיכון. ישנם סיפורים היסטוריים על ישו ועל סנט פול המבקרים בעיר, בעוד אלכסנדר הגדול השתלט על העיר בשנת 333 לפנה"ס. היום העיר היא אחת מהאטרקציות התיירותיות העיקריות של לבנון, והמבצר הצופה על הים שנבנה במאה ה-13 מהווה חלק חשוב מהמורשת התרבותית של העיר, המונה כיום כ-200,000 תושבים".

מבצר הים בצידון שבלבנון. צילום Depositphotos

במקום השלישי מוקמה אתונה שביוון:

"כעיר שנוסדה בשנת 4000 לפנה"ס, אתונה מייצגת את אחת הערים העתיקות ביותר ובעלות הערך בהתפתחותה של הציוויליזציה המערבית. עם תחילת האלף הראשון לפנה"ס, העיר הפכה לעיר החשובה ביותר של יוון העתיקה. זהו ביתם של אתרים מדהימים רבים שנשארו מן הזמנים העתיקים, עם האקרופוליס כדובדבן על העוגה האתונאית. מקומות בולטים אחרים כוללים את הפרתנון ואת אצטדיון פאנתנאיק, אצטדיון השיש הלבן היחיד בעולם. כיום היא משמשת כבירת יוון המודרנית עם אוכלוסייה של מעל 3 מיליון איש. היא מהווה אטרקציה תיירותית ליותר מ-5 מיליון תיירים בשנה".

ערים נוספות ברשימה הן Susa (כיום Shush) באירן, Byblos בלבנון, Argos ביוון, Aleppo ודמשק בסוריה, Plovdiv בבולגריה והעיר יריחו הממוקמת לפי האתר בגדה המערבית:.

העיר העתיקה ביריחו. העיר הנמוכה בעולם ומאוכלסת ברציפות. Depositphotos

"התאריך המדויק של הקמת יריחו אינו ידוע, אך רבים רואים בה את העיר העתיקה ביותר המאוכלסת ברציפות על פני כדור הארץ. מחפירות ארכיאולוגיות עולה כי הקמת העיר, הנמצאת כיום בשטחי הגדה המערבית (West Bank), מתוארכת בין 9500 ל-9000 לפנה"ס. לאורך ההיסטוריה היא נכבשה וחזרה ונכבשה על ידי קבוצות רבות ושונות ואף מוזכרת בתנ"ך. חומת יריחו היא גולת הכותרת של המורשת ההיסטורית של העיר. המעניין לגבי העיר הוא היותה ממוקמת מתחת לפני הים, מה שהופך אותה למקום הנמוך בעולם המאוכלס באופן קבוע. כיום העיר הקטנה היא ביתם של 20,000 איש".

Exit mobile version