Site icon IAS

ביקור חשוב במרכז הקונגרסים הבינלאומי

מדובר בקבוצה חשובה מאד לתעשיית התיירות הישראלית, אשר הוזמנה לארץ על ידי לשכת הכנסים של ירושלים. בקבוצה, נציגים מארה"ב, מקנדה, מברזיל, מקסיקו, צ'ילה, יפן, הודו, קוריאה הדרומית, קניה, דרום אפריקה, איטליה, אוסטריה, ספרד, צרפת, גרמניה, יוון, טורקיה ורוסיה.   

לדברי מירה אלטמן, מנכ"ל מרכז הקונגרסים הבינלאומי – בנייני האומה: "מדובר בפעילות חשובה מאד של לשכת הכנסים של העיר ירושלים, לשמחתי, לאחר שנים של מעורבות שלנו, ובניית אסטרטגיה משותפת עם הרל"י, להקמת הלשכה בירושלים, היא הוקמה, בניהול אילנית מלכיאור. הביקור חושף אותנו בפני מקבלי החלטות מרכזיים ויגביר את מאמצי השיווק במפת הכנסים העולמית כדי לארח כנסים גדולים מהעולם".

לדבריה: " לצערי אנחנו רחוקים ממיצוי הפוטנציאל בתחום הכנסים הבינלאומיים. לפי נתוני ICCA  (International Congress and Convention Association), ארגון בין לאומי, המאגד את המידע בכל הנוגע לכינוסים בינלאומיים, במקום הראשון ברשימת ערי אסיה והמזרח התיכון, שמארחות בשנים האחרונות כינוסים בינלאומיים, נמצאת סינגפור, ואחריה סיאול. ירושלים, מדורגת רק בעשירייה הרביעית, וזאת למרות היותה עיר אטרקטיבית לתיירות כנסים, בזכות ההיסטוריה העשירה, האתרים המעניינים, הארכיאולוגיה, הנופים והמוזיאונים, וקדושתה ליהדות, לנצרות ולאסלאם.

מדינת ישראל כולה נמצאת בתחתית העשירייה השנייה של מדינות אסיה והמזרח התיכון, שמארחות כינוסים בינלאומיים. לפנינו בתור מדינות כמו: מלזיה, אינדונזיה, האיים הפיליפינים, ווייטנאם ואפילו איחוד האמירויות".

אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים אומרת: "חברי הקבוצה מייצגים את ארגוני הכנסים והאיגודים המובילים בעולם. אני אופטימית, ומבחינתי, זהו רק שלב ראשון בעבודת לשכת הכנסים של ירושלים. המטרה היא להחזיר עטרה ליושנה ולהפוך את ירושלים ליעד מוביל בעולם הכנסים הבינלאומיים, כפי שהייתה בשנת 1996 (השנה בה הפכה ליעד המבוקש מס' 4 בעולם כולו לקיום כנסים בינלאומיים). יש לנו עוגנים משמעותיים: אקדמיה, תעשייה והיי טק, אמצעי אכסון מוצלחים, אתרים לאירוח, בראשות מרכז הקונגרסים הבינלאומי – בנייני האומה, אנו יודעים לספק פלטפורמות טכנולוגיות ראויות למשתתפי הכנסים וכל צורך אחר שצץ. חברי המשלחת הנוכחית התרשמו מאוד מירושלים, מייחודה ויופייה, ואני תקווה שאת התוצאות של הביקור נראה בשנים הקרובות".

כללי: לתעשיית הכנסים תרומה כלכלית רחבה. ממוצע ההכנסות בארץ מאירוח כנס בינ"ל בודד של 4 ימים עם 1,000 משתתפים הוא: כ-12 מיליון ₪., ההכנסות מתחלקות בין אמצעי האכסון, תחבורה ונסיעות, מתנות וקניות, בילויים, סיורים בארץ ועוד.

 

 

 

Exit mobile version