Site icon IAS

ביקור במלונות קבוצת אורכידאה: בית בגליל וסטאי כנרת

העלייה מהרחוב הראשי של חצור הגלילית ליער ביריה, משרה תחושה נינוחה, אוויר צלול ויופי ייחודי. באחד הסיבובים המתפתלים למעלה מתגלים לפתע בנינים וקשתות בנויים אבן חומה מחוספסת. מעבר דרך שער חשמלי מובילה לרחבת מלון בוטיק-ספא בית בגליל, השייך לרשת אורכידאה, בבעלות קבוצת נקש.

למה מלון בוטיק ?

כשמחליטים על בילוי במלון בוטיק מחפשים מבט אותנטי לתרבות ואורח החיים המקומי, לעתים קרובות אפילו על פני הרבה הטבות של מלון רשתי גדול. אבל בבית בגליל יש גם את האותנטיות הגלילית עם קריצה לא מוסתרת לטוסקנה האיטלקית וגם את ההטבות הניתנות במלון רשתי גדול.

מלונות בוטיק ברוב המקרים הם קטנים עם מעט חדרים המספקים  תחושה אישית ותשומת לב מרבית וחמימה מהצוות לאורחים. בבית בגליל חשים זאת כשפוגשים את אכראם עבדאללה, מנהל המלון וצוות עובדיו. התחושה ניכרת בחדר האוכל, בלובי, בפינות המסתור השונים, ברחבות, ביער, בבריכה ובחדרי העיסוי. שם חוויתי תחת ידיה המנוסות של בת שבע מלכה, עיסוי עמוק שהעניקה לי שחרור מלחצי הגוף .

אופי ואישיות

מלון בית בגליל מלא אישיות ואופי שהעניקו לו מייסדיו – נעמי וישי גרוסמן, ששלט על אחד מעמודי הכניסה מנציחם. רשת מלונות אורכידאה, בבעלות רשת נקש, שרכשה את המלון ממשיכה לשמר בקפדנות את אופיו הייחודי. המלון, הממוקם בלב יער ביריה, בין ראש פינה למצפה עמוקה, משתרע על פני שטח של 30 דונם, מוקף עצי חורש טבעי וגינון גלילי. כאמור, הוא בנוי אבן טבעי, כאשר מבנהו, הקשתות, רחבות העץ והחצץ מציבים אותו כאחד המבנים הארכיטקטוניים היפים בארץ.

האבן המחוספסת וצבע החום מגלמים גם את הרקע הפנימי של המלון. הרהיטים באזורים הציבוריים ובחדרים בנויים עץ מלא. הכיסאות חלקם בצבע חום, חלקם בצבע לבן משופשף כדי שצבע עץ החום יגיח החוצה. הספות והכורסאות בלובי מרופדות בגווני בז' וחום כהה. במרכזו ממוקם אח עצים עגול, מרהיב  המופעל בחורף ומהווה עיצוב יפיפה  בקיץ.

השקט, הנוף עוצר הנשימה והאוויר הגלילי הנקי,  הם שגרמו למעצבי המלון להביא את טוסקנה למקום. רואים זאת בסוויטות, שבהם אזורי הלינה והרחצה – כולל ג'קוזי ומקלחת גשם, מוגבהים מחדר האירוח וניתנים להפרדה באמצעות  וילון לבן חצי שקוף. ועוד לא הזכרנו את הסוויטה הנשיאותית המפוארת ורחבת ידיים, המכונה וילה רויאל, המציעה 2 חדרי שינה, סלון, פינת אוכל, בריכת שחייה פרטית וג'קוזי הממוקמים תחת כיפת השמיים, על שיפולי יער בירייה.

מתחם החוץ הענקי של המלון, ממוקם בתוך חורש טבעי וצופה אל העמק והרי הגליל וגולן. במלון בריכת שחייה מחוממת וג'קוזי ביער, ספא עם 6 חדרי טיפולים, סאונה רטובה ויבשה בטבע, חדר כושר הפתוח 24/7, מרכז טיפולים, חדר ישיבות מאובזר, בלובי ובמקומות נוספים פינות ישיבה אקסקלוסיביות. סמוך ללובי ממוקמת פינת חליטות תה וקפה.

שף המלון

הנופך הגלילי מועצם בארוחות המוגשות במסעדת המלון, בניצוחו של השף מרואן חליחל, המגיע מתחום הבישול הגלילי והינו בעל ניסיון של 25 שנה, מתוכם הוא משמש שף המלון במשך כ-7 שנים.

ארוחת ערב בניחוח גלילי

תפריט ארוחת הערב הוא שילוב של בשרים משובחים, דגי ים טריים, תבלינים וצמחים אורגניים הגדלים במקום תוך מתן דגש על גידולים ומוצרים אזוריים מהגליל והגולן.

בארוחת הערב הוגש לחם תוצרת בית פריך וחם עם מטבלי השף, סלט ירוק בוויניגרט הדרים עם ירקות חתוכים ואגוזים קלויים, פטריות פורטובלו בליווי פסטו וקרם סלק, ארטישוק ממולא בשר עגל טרי ברוטב ירקות שורש וקונפי חציל באלדי עם טחינה אורגנית וסלסה עגבניות. מנות טעימות ומשביעות. אבל, לאחר לגימה של יין אדום קברנה סובניון המועדף בישראל וטעימה ממרק עדשים בנוסח גלילי, התפנה מקום למנות העיקריות.

בחרתי סטייק אנטריקוט עם קונפי שום, שהוגש לצד פלחי תפוח אדמה בניחוח רוזמרין. הסטייק מדיום רייר, היה נימוח וטעים ולתפוחי האדמה היה טעם של עוד. לקינוח הזמנו כוס שוט, המשמשת למשקאות אלכוהוליים , שהייתה ממולאת בטריקולד לצד סלט פירות העונה וגלידת וניל. את הארוחה סיימנו עם מנה של וויסקי גלנפידיך עם קובית קרח ופלח לימון – החיים הטובים.

המסעדה פתוחה גם לקהל הרחב מדי יום (מלבד שבתות) החל מהשעה 19:00 ועד 22:00.

ארוחת בוקר מיוחדת

השפעות גליליות ואזוריות מורגשות גם בארוחת הבוקר. על  שולחן בופה מרכזי מונחים כמעט כל מה שעולה על הדעת, מגוון סוגי סלטים,  טחינה, חומוס מתוצרת עצמית, מטבלים שונים, מבחר גבינות איכותיות, יוגורטים מחלב בקר, עזים וכבשים, מגוון דגים , פירות וירקות עונתיים, סוגי חלווה ייחודיים, ריבות תוצרת בית, ומטעמים נוספים. מסביב, פינות חמות עם שקשוקות, חביתות מקושקשות, מטעמי תפוחי אדמה ועוד.

בפינה אחרת לחמניות ולחמים טריים תוצרת בית, ובפינה אחרת כל סוגי השתייה החמה. בתווך מוצב שולחן משקאות קרים – מים ומיצים טבעיים, עם אפשרות לסחיטת תפוזים עצמאית. המון אוכל ושתייה ועדיין לא הזכרתי את פינת הקינוחים והמאפים בניחוח זעתר, סומק וגבינות עיזים.

בחרתי, לאחר ליקוט מעדנים שונים לשבת במרפסת הצופה לחצור הגלילית והרי גולן, וביקשתי מהמלצרית, נוסף למטעמים שלקטתי,  חביתה עם בצל ועשבי תבלין שונים. שטפתי עיני בנוף ולגמתי לסיום קפה מהביל . כייף אמיתי.

בסביבה המלון מגוון אטרקציות תיירותיות, יקב בוטיק, מסעדות ומסלולי טיול מרתקים. יש אפשרות לקיים במלון בית בגליל אירועים.

קבוצת נקש

קבוצת נקש של האחים  אבי, רפי וג'ו, העומד בראשה , מצליחה בעקביות להיות גורם חשוב בתיירות הישראלית. הקבוצה, שעשתה הונה בחו"ל, בעיקר בארה"ב, נכנסה לתחום התיירותי, הרבה בגלל ציונות, כי קשה מאוד להחזיר השקעות הון פרטיות . בבעלות הקבוצה, רשת מלונות אורכידאה, חברת ארקיע, שמיתוגה החדש העצים את העובדה שהיא חברה המוכרת מוצרים תיירותיים בנוסף לטיסות.  הקבוצה מחזיקה גם בשותפות בחברת אחזקות הנדל"ן והליסינג אמפא.

מלונות סטאי

בעקבות ההצלחה הגדולה של מלון סטאי מיאמי ביץ, הממוקם באזור סאות' ביץ' ונמנה עם המלונות היוקרתיים, העדכניים, הנחשבים והמבוקשים ביותר בפלורידה – החליטו האחים נקש,  לבנות בישראל שני בתי מלון חדשים, יוקרתיים ומפוארים שיישאו את השם Setai: מלון סטאי כנרת, הממוקם בחוף כורסי על גדות הכנרת, אמור להיפתח השנה- ב-1 ביוני , ומלון סטאי תל אביב, הצפוי להיפתח בחודש ספטמבר, בבניין הקישלה, שבכיכר השעון ביפו.

מלון סטאי מיאמי ביץ' מחזיק בתואר 5 כוכבים של מדריך התיירות פורבס מזה שנתיים ברציפות (The Setai was awarded the Forbes Travel Guide Five Star Award), וכן נמנה עם קבוצת המלונות המובילים בעולם ( LHW -Leading Hotels of the World).

"האחים נקש החליטו להביא לישראל את מותג המלונות היוקרתי שלהם ומלון סטאי כנרת הוא הראשון שבהם. צריך לזכור שלא מדובר כאן בעוד מלון, אלא במלון שההשקעה בבנייתו באזור שמחבר בין הכנרת, הגליל, עמק הירדן, רמת הגולן והחרמון אינה מהווה עניין של מה בכך. לאחר הרבה מאד שנים שלא נבנו בתי מלון חדשים באזור, קבוצת נקש משקיעה סכום של כ-200 מיליון שקל בבניית מלון במיקום שעד היום לא היה גורם שבנה והשקיע בו את כספו". מסר אבי חורמרו, מנכ"ל קבוצת נקש בישראל.

ביקרנו במלון סטאי. המקום כמעט מושלם, מתרוצצים בו קבלנים ממגוון מקצועות, בניצוחו של רן בלבוס סמנכ"ל ג'ורדאש ישראל. את פנינו קיבל גם מנכ"ל המלון רוז'ה עטיה, בעבר מנכ"ל מלון הרברט סמואל ירושלים. המלון הוא כפר נופש ברמה של  5 כוכבים דה לקס עם נוף שאין שני לו בדמות הרי הגולן והכנרת. 110 סוויטות וחדרים מרווחים בביתנים נפרדים, מתוכם 88 סוויטות עם בריכות פרטיות צמודות או ג'קוזי חיצוני (האט-טאב) ו-22 חדרי גארדן דה לקס. גודל הסוויטות הוא כ- 60 מ"ר והן מתאימות לאירוח של משפחה עד 5 נפשות. בכל החדרים טלוויזיות חכמות עם מסכים גדולים, חדר אמבטיה מרווח מכונות אספרסו והם פונים לנוף הכנרת.

המבנים הציבוריים ממוקמים באזור המזרחי של הכפר ובתוכם הלובי המרווח, דלפק הצ'ק אין, מתחם ספא ובריאות מפואר ומרווח, המשתרע על שטח של כ- 1,000 מ"ר שכולל 12 חדרי טיפול, שבכל אחד מהם מיטה מתכווננת ומקלחת אישית. בספא גם בריכת שחיה מקורה, חמאם טורקי וחדר כושר מאובזר ועדכני.

בסטאי כנרת תופעל גם בריכת מחוממת, הצופה גם היא לכנרת ונראית כאילו "נשפכת" אליה. כמו כן, יפתחו במלון אולמות אירועים, טרקלין- בר ומסעדת שף גלילית.

המלון יפעיל שירות טוק-טוק, להסעה בין המבנים הציבוריים והסוויטות ויפעיל גם באמצעותם שאטלים לחוף כורסי הסמוך.

מלונות קבוצת אורכידיאה הנוספים

מלון אורכידאה תל אביב – מלון פארק פלאזה אורכידאה תל-אביב ממוקם במרכז הטיילת על חוף הים-התיכון, עם נוף מרהיב לים לצד נופה של יפו העתיקה. המלון מעניק אירוח ייחודי ואיכותי לאנשי עסקים ומשפחות ברמה של 4 כוכבים דה-לקס. במלון 202 סוויטות וחדרים חדישים, טרקלין עסקים 24/7, מועדון כושר "ספייס" הגדול בתל אביב, ספא ושירותים עסקיים נוספים. נופשים בחו"ל קרוב לבית במקום הטוב ביותר בעיר.

מלון אורכידאה אילת – מלון אורכידאה אילת ממוקם על חוף אלמוג ובנוי על צלע ההר המשקיף לעבר מפרץ ים סוף והרי אדום שמנגד. המלון הוכתר כאחד המלונות היפים בישראל. במלון 192 חדרים, סוויטות ווילות, המחולקים בין החדרים שבאגף סיאם המחודשים, המעוצבים בניחוח המזרח הרחוק, לבין החדרים המרווחים שבאגף שנגרילה או בוילות היוקרתיות המפוזרות ברחבי המלון. במלון מתחם ספא מפנק, הכולל חדרי עיסוי מרווחים, סאונה יבשה ורטובה בעיצוב תאילנדי יוקרתי.

מלון אורכידאה הריף החדש, אילת – הכי מיקונוס בעולם. מלון הבוטיק הראשון והיחיד באילת הממוקם על חוף הים הסמוך לשמורת ריף האלמוגים. במלון 79 חדרים וסוויטות חדישים ומרווחים בעיצוב מפנק ויוקרתי. המלון מציע חופשה המשלבת בין רוגע ושלווה לבין הנאה ממגוון ענפי ספורט ימי – קייט סרפינג, גלישת רוח, צלילות, שייט ועוד. במלון אגף יוקרתי עם חדרים "על המים" הכוללים בריכה היוצאת ישר ממרפסת החדר וסוויטות עם בריכה פרטית.

מלון אורכידאה אוקינוס בוטיק הרצליה – מלון הסוויטות על הים של רשת מלונות אורכידאה ממוקם על חוף הים של הרצליה פיתוח ובסמוך לקומפלקס ההייטק והתעשייה של הרצליה פיתוח. מקום המושלם לאירוח אנשי עסקים ותיירים. חדרי דלקס מרווחים ומגוון סוויטות, מסוגננים ומגוונים, הצופים לנוף הים התיכון, חדרי ישיבות, חדר כושר וטרקלין עסקים. המלון קרוב למרינה של הרצליה ולמרכז העסקים של הרצליה פיתוח.

מלון הרברט סמואל ירושלים – המלון ממוקם בלב ירושלים. בסביבתו מוקדים עירוניים עתיקים וחדשים, ישראליים ובינלאומיים. האירוח במלון הוא חוויה של ירושלים האותנטית והמודרנית, של עיר שוקקת שהכתיבה וממשיכה להכתיב את מרכז העניינים. במלון 137 חדרי סופריור, דלקס וסוויטות המעוצבים בשיש יוקרתי מאבן מקומית.

* הכותב היה אורח של רשת מלונות אורכידאה.

Exit mobile version