Site icon IAS

בין מגמות התיירות המובילות של ההודים: מטיילים לאט ומחמיצים בכיף

יוגה על שפת הים. המגמות העכשיוויות טיולי סולו ונסיעות איטיות. צילום Depositphotos

בהתבוננות בהרגלי הנסיעות האחרונים בשוק התיירות היוצאת מהודו, נסיעות איטיות (slow travel) ו"להחמיץ בכיף" JOMO  – Joy of Missing Out –  הם כעת בראש רשימת העדיפויות של המטיילים ההודים לשנה הבאה. דו"ח מגמות הנסיעות 2020 של Skyscanner במדינות אסיה פסיפיק (APAC) מבוסס על נתונים השוואתיים בתחום הנסיעות מאוקטובר 2018 ועד ספטמבר 2019 של למעלה ממיליון משתמשים בחודש.

להתמקדות בהודו יש סיבה טובה: הודו היא מדינת המקור הצומחת במהירות הגדולה ביותר בעולם, שנייה רק לסין. לפי נתוני ITB India – יריד התיירות העולמי שבסיסו בברלין, שלו גם יריד משני בהודו – מספר התיירים ההודים בעולם עשוי להגיע עד שנת 2020 ל-50 מיליון והוצאותיהם יעמדו על 56 מיליארד דולר ב-2020.

העליה של התיירות האיטית ושבחי הבהייה

מנהל בכיר ב-APAC של סקייסקאנר, פול וויטוואי, טוען ששנת 2019 עסקה בטיולי סולו (טיולי בודדים), אך מגמת הנסיעות המובילה לשנת 2020 תהיה נסיעות איטיות, כאשר רואים גידול של 38% במטיילים הודים שבחרו לנסוע לאט יותר בשנה הקרובה.

"2020 זו השנה שנוטשת את המהירות. נסיעות כבר אינן כאלה שמנסות לראות הכל לפי רשימה שנקבעה מראש ולחזור תשושים הביתה. מדובר בלהקדיש זמן לעמוד ולבהות – להתחבר באמת למקום ולאנשיו", הוא אומר, "שורשיו של הטיול האיטי נטועים בתנועת ה-Slow Food הוותיקה. פירוש הנסיעה האיטית הוא ליהנות מחוויה של חיבור עם חבריך לנסיעה, לצאת לטיולים לא-מתוכננים ונינוחים ופשוט לנוח בכל פעם שמצב הרוח דורש זאת. כתוצאה מכך, נוסעי 2020 יחזרו הביתה רעננים ועם כוחות מחודשים ושיחזור האיזון הפנימי שלהם".

תיירים בלונדון, לא עוד סלפי לרשתות החברתיות. צילום Depositphotos

JOMO Travel – הטרנד חדש

אל מגמת הנסיעות האיטיות קשורה מגמת ה- JOMO – Joy of Missing Out – שרושמת צמיחה של 27% בין 2019 ל-2020. "שמחת ההחמצה" עניינה בריחה מהמולת החיים המודרניים. תיירי ה- JOMO של 2020 יחפשו ערים פחות צפופות ברחבי העולם, יטיילו מחוץ לעונה והכי חשוב – לא יבזבזו אפילו שנייה אחת כדי לתהות כיצד נראה המסע שלהם במדיה החברתית. המיקוד מבוסס כולו על החוויה עצמה ועל התענוג בגילוי מקום חדש כלשהו.

התמקדות בקיימות

תחום בעל חשיבות גוברת עבור מטיילים הודיים הוא נסיעות בנות-קיימא. Skyscanner מדווח ש"אנו יכולים וצריכים לעשות כל שביכולנו בכדי לבצע בחירות טובות יותר בתחום הנסיעות ולשמור על העולם לדורות של מטיילים עתידיים". ונראה כי מספר הולך וגדל של מטיילים מסכימים עם כך. בהזמנת נסיעות בנות-קיימא נרשמה צמיחה של 58% בין 2019 ל-2020, על פי הנתונים האחרונים.

בנגקוק. היעד האהוב ביותר על ההודים. צילום Depositphotos

היעדים הפופולריים ביותר של 2020

דו"ח Skyscanner מציג גם את יעדי הנסיעות המועדפים של ההודים בעולם. בעוד שלושת היעדים הפופולאריים ביותר היו בנגקוק (תאילנד), דובאי (איחוד האמירויות) ולונדון (בריטניה), רשימת עשרת היעדים המובילים כללה גם את סינגפור, Denpasar, קואלה לומפור, ניו יורק, טורונטו, פריז וקולומבו

מבין היעדים העולים אצל ההודים,  נתוני Skyscanner חושפים גם את שלושת היעדים המפתיעים הראשונים: פוקט (תאילנד), מאלה (האיים המלדיביים) ואיסטנבול (טורקיה). שלושת היעדים הללו הציגו את הצמיחה הגדולה ביותר בהזמנות ל-2020 לעומת 2019 עליה של 139%, 76% ו-34% בהתאמה. ניירובי (קניה), סיאול (דרום קוריאה), בודפשט (הונגריה), הו צ'י מין סיטי והאנוי בווייטנאם רשמו גם כן צמיחה בהיקפים דו-ספרתיים והדגישו עוד יותר את מגוון חוויות הנסיעות שהמטיילים ההודים מחפשים בשנת 2020.

Exit mobile version