Site icon IAS

בטורקיה נאבקים נגד פעילותה של בוקינג בארצם

מלון לימק לארה באנטליה באתר בוקינג. צילום מהאתר

בטורקיה לא חוששים להתעמת עם אתרי אינטרנט מקוונים רבי כוח. התאחדות סוכני הנסיעות הטורקית TÜRSAB הודיעה בשבוע שעבר כי תנקוט צעדים משפטיים נגד כ-20 פורטלים מקוונים ובהם פורטל ההזמנות המקוון בוקינג.קום שבסיסו בהולנד.

הרשימה כוללת את ענקית השכרת הדירות לטווח קצר באינטרנט Airbnb, אתר הזמנת נסיעות Expedia, סוכן הנסיעות המקוון Agoda ואפליקציית חיפוש הטיסות הבריטית skyscanner.

פעילותה של Booking.com בטורקיה הופסקה ב-29 במרץ 2017 בהחלטה של בית משפט באיסטנבול, לאחר ש-TÜRSAB הגיש נגדה תביעה. האתר, שפועל עם כ-13 אלף שותפים במלונות טורקיה, עצר את המכירה בטורקיה בפני המשתמשים הטורקיים ב-30 במרץ, יום לאחר שבית המשפט החליט לחסום את האתר במדינה. האתר עדיין יכול לבצע הזמנות למלונות בטורקיה ממדינות זרות ותושבים טורקים יכולים לבצע הזמנות למלונות בחו"ל. האתר כבר עמד בפני הטלת קנסות כבדים עליו בשל הפרת כללי התחרות.

"TÜRSAB תנקוט צעדים משפטיים נגד 20 פורטלים אשר היו בתחרות לא הוגנת עם סוכנויות נסיעות טורקיות ומפעילי תיירות, כאשר הם אינם משלמים מס למרות שהם מרוויחים ממכירת מוצרים ושירותים טורקיים ללקוחות טורקיים בשוק הטורקי", נאמר בהצהרת ההתאחדות.

מלון לימק לארה באנטליה באתר בוקינג. צילום מהאתר

המלונות סובלים מירידת ערך המטבע

ענף המלונאות בטורקיה מתמודד עם ירידת ערך הלירה הטורקית ועליית התשומות. עם זאת, לפי TÜRSAB, התיירות היא אחד המגזרים המובילים התורמים לצמצום הגירעון השוטף של טורקיה ובשנה שעברה תרם המגזר 21 מיליארד דולר להפחתתו. לטענת יו"ר ההתאחדות, Firuz Bağlıkaya, ענף התיירות יגדיל עוד יותר את תרומתו לצמצום הגירעון השוטף בכל שנה aחולפת, ו"תנודות בשער החליפין לא ישנו זאת". היעד של תעשיית התיירות הוא להגיע לקיצוץ הגירעון השוטף של המדינה ב-50% ב-2018 על ידי הגדלת מספר התיירים ל-40 מיליון והכנסות מתיירות ל-32 מיליארד דולר.

ההתאחדות מקדמת בברכה את התוכנית שיזם הנשיא ארדואן ושמה תוכנית 100 הימים לקידום התיירות הסינית לטורקיה. סין היא כיום אחר משוקי המקור העיקריים למדינה, ואף יזמה את "שנת טורקיה" בסין. השנה נרשם גידול של 97% בתיירות מסין לטורקיה, והצפי הוא ש-2018 תסתיים עם חצי מיליון תיירים סינים.

Exit mobile version