Site icon IAS

בגלל ההתחממות הגלובלית המוני תיירים יחמיצו את פריחת הדובדבן ביפן

מראה קלאסי של פריחת הדובדבן והר פוג'י. צילום Depositphotos

ההתחממות הגלובלית משבשת את עונת פריחת הדובדבן, המהווה מוקד תיירות מרכזי ביפן. במשך שבוע אחד בשנה פרחי הדובדבן פורצים במופע פריחה מלא וצובעים את מרכזי הערים בוורוד. אך צפויה אכזבה להמוני תיירים מכל העולם – וגם מישראל – שקנו חופשה מראש.

עונת פריחת הדובדבן צפויה להתחיל מוקדם השנה, ב-15 במרץ, ולהגיע לפריחה מלאה בטוקיו ב-27 במרץ. בעבר היא החלה ב-4 באפריל ותיירים שהזמינו את חופשתם מראש בהתאם למועדי הפריחה הקודמים ימצאו עצמם לאחר ימי מופע הפריחה. לתיירים הישראלים יש לשינוי משמעות מיוחדת: מי שהזמינו חופשת פסח ביפן, צפויים השנה לאחר את הפריחה שתהיה במועד החג רק בחלקים הצפוניים של המדינה.

לפי בדיקה של אתר השוואת מחירי המלונות הוטלס קומביינד, מחירי מלונות ודירות נופש ביפן מטפסים בימי שיא הפריחה. שינויי האקלים הפתיעו את ענף התיירות ושיבשו את תמחור הלינה, שכרגע מוצע במחיר שגרתי בחודש מרץ עם התייקרות באפריל.

פריחת הדובדבן ביפן. האקלים שיבש את התוכניות. צילום דפוזיט

מבדיקת האתר, מחיר לילה זוגי במלון 3 כוכבים בטוקיו, × ×¢ בין 340-420 שקל בחודש מרץ ל- 410-720 באפריל. מלונות יוקרה ברמת 5 כוכבים מתומחרים ב-1300-2400 שקל לחודש מרץ ומזנקים לרמת מחיר של 4800 שקל באפריל. דירות אירוח מוצעות ב- 190-240 שקל במרץ ומטפסות ל-500–1300 שקל באפריל. על פי ההערכות, כ-5 מיליון תיירים מכל העולם נוסעים ליפן בתקופת פריחת העצים. מרביתם – יותר מ-2 מיליון תיירים – מגיעים מדרום קוריאה וסין בלבד.

אפשר לתכנן את הטיול לפי תזוזת הפריחה

פרחי הדובדבן נוצרים במהלך הקיץ של השנה הקודמת, אך הניצנים אינם מתחילים לגדול ברגע שהם נוצרים. תחילה הם נכנסים לתקופת תרדמת המאפשרת לשרוד את החורף. לקראת האביב הניצנים מתעוררים, נכנסים לשלב הגידול וצומחים ככל שהטמפרטורות עולות עד לשלב הפריחה.

לדברי ליאת סלם מהוטלס קומביינד, פריחת הדובדבן היא עונה תיירותית מרכזית הממתגת את התיירות ביפן. כמעט בכל חומר תיירותי שיווקי, ניתן להבחין בשילוב צילום של ענף דובדבן בשיא פריחות. העצים הפורחים הנקראים סאקורה נמצאים בכל מרכזי הערים הגדולות ביפן. מהר מאוד לאחר הפריחה הפרחים נושרים ולפי התרבות היפנית האירוע נספק תזכורת בוטה לכך שלמרות שהחיים יפים, הם גם ניתנים לזמן קצר.

"נוסעים המעוניינים לבקר ביפן יכולים לתכנן את מועדי הטיול לפי תזוזת הפריחה, שמתחילה בדרום יפן ועושה את דרכה בהדרגה צפונה. האירוע הבלתי צפוי של הקדמת הפריחה השנה מדגיש את העדיפות שכדאי להעניק למקומות לינה שבהם יש אפשרות לביטול או שינוי ללא עלות, כדי לשמור על גמישות במקרים בלתי צפויים", מסכמת סלם.

Exit mobile version