ארבעה מבוגרים וילד אחד, שבאו במגע עם אזרח בריטי שחזר לאחרונה מסינגפור, נמצאו כחולים בנגיף הווירוס קורונה. כולם שהו באותה בקתת סקי בלה קונטמינס-מונטז'וי בסאבוי (Les Contamines-Montjoie, Savoie), במזרח צרפת.
שרת הבריאות הצרפתית אנייס בוזין (Agnès Buzyn) אישרה כי בעל דרכון בריטי, ששמו לא פורסם, "הגיע לאחרונה בטיסה מסינגפור" והעביר את הנגיף לשלושה מבוגרים נוספים וילד. כולם מטופלים באזור הוט-סאבוי ונמסר שמצבם יציב.
במקום אחר, ארבעה בני משפחה בריטית אושפזו בבית חולים במיורקה לאחר שבאו במגע עם נשא וירוס, שנבדק לאחרונה ונמצא חיובי לנגיף בבדיקה בצרפת.
על פי הנתונים הרשמיים, עד כה (שבת, ה-8 בפברואר), מתו מהנגיף 724 איש ו-6,106 נמצאים במצב קריטי. בסכ"ה נדבקו במחלה 34,915 חולים מתוכם 2,085 איש החלימו מהנגיף.
ארגון הצדקה של ביל גייטס הבטיח להקדיש עד 100 מיליון דולר למאבק בהתפרצות הווירוס שגבה מאות חיים. ההתחייבות של קרן ביל אנד מלינדה גייטס כוללת עד 20 מיליון דולר שיגיעו מייד לאיתור, בידוד וטיפול בנגיף הקטלני במטרה להכיל אותו.
ההשפעה של נגיף הקורונה על הביקוש לטיסות באסיה-פסיפיק
גרף של ארגון חברות התובלה האווירית העולמי IATA מראה את הביקוש לטיסות בימים שלפני חופשת השנה הסינית החדשה (שנת העכברוש) ואחריה. מכיוון שיש דפוס עונתי בגלל תקופת החגים הזו, הסתמכו בארגון על הנתונים משנת 2018 ו-2019 כדי להראות איזה ביקוש היה צפוי לולא התפרצות הוירוס. מספר הנוסעים היומי הועמד על 100 ב-1 בינואר 2019, לשלושת המועדים המוצגים בתרשים.
בשנים הקודמות, לאחר תחילת החג, הייה הביקוש לנוסעים (תיירות פנים ותיירות בינלאומית) מגמה הולכת וגוברת. השנה, שבועיים לפני החג, ביקוש הנוסעים היה בעל דפוס דומה (אפילו יותר בימים מסוימים). עם זאת, נפח הנוסעים צנח בחדות לאחר סגירת נמל התעופה ווהאן והצהרת ארגון הבריאות העולמי (WHO) על נגיף הקורונה כיוצר מצב חירום בינלאומי לבריאות הציבור. הנתונים היומיים מראים כי ב-31 בינואר, היקפי הנוסעים היומיים היו נמוכים בכ-40% בהשוואה למקום בו היו צפויים להיות בשלב דומה (כלומר, שבוע אחרי תחילת החג).
סין היא השוק המקומי השני בגודלו מבחינת RPK – תנועת הנוסעים המ מחושבת כמכפלה של מספר הנוסעים המשלמים והקילומטרים שטסו – שיאט"א עוקב אחריו בקביעות. לפיכך, המשך מגמת הירידה וגלישתה הפוטנציאלית לאזורים שסביבה, מרמזים על האטה חדה של ההכנסה מנוסע באסיה-פסיפיק בטווח הקצר. מאמר קודם הראה כי תקופת ההתאוששות האופיינית ממגפה נגיפית הייתה בערך חצי שנה.
לפי תרשים מה-24 בינואר 2020, ההיסטוריה מראה שהסארס – SARS – הייתה המגיפה החמורה ביותר שהשפיעה על היקפי התנועה בתקופה האחרונה. בשיא ההתפרצות (מאי 2003), תנועת הנוסעים החודשית של חברות תעופה באסיה-פסיפיק היתה נמוכה בכ-35% לעומת התנועה לפני המשבר. בסך הכל בשנת 2003 הושפע עולם הנסיעות העסקיות ונסיעות הפנאי כאחד לאזור ומחוצה לו, וכתוצאה מכך איבדו חברות תעופה באסיה-פסיפיק 8% מתנועת הנוסעים השנתית ו-6 מיליארד דולר.
לעומת זאת, לשפעת העופות בשנים 2005 ו-2013 הייתה השפעה קלה יותר וקצרת מועד על הטיסות, עם הפחתת הפחדים מההתפשטות הגלובלית. התנועה האווירית אחרי שפעת MERS חזרה לרמות שלפני התפרצות המחלה תוך שישה חודשים.