Site icon IAS

אתר החרמון יפוצה על ידי המדינה. ומה עם פיצוי לצרכנים?

אתר החרמון ללא מבקרים. מי יפצה את רוכשי הכרטיסים והמאוכזבים? צילום אתר החרמון

בשבוע שעבר, בעקבות המתיחות בגבול הצפון, נסגר אתר החרמון ליום אחד באופן פתאומי בהוראת צה"ל, ללא התראה וללא הודעה מוקדמת. צרכנים רבים רכשו כרטיסים מראש, לקחו יום חופשה עם כל המשפחה וחלקם אף הזמינו צימר באחד מישובי הצפון, אך גילו לאכזבתם על דבר סגירת האתר.

המועצה לצרכנות מפרסמת עמדתה על רקע הפרסום בכלי התקשורת כי אתר החרמון יפוצה על ידי המדינה בדבר הסגירה. מה עם הפיצוי לצרכנים?

מבדיקה שערכה המועצה לצרכנות עולה כי :

  1. תוקף הכרטיסים: ניתן לרכוש כרטיסי כניסה לאתר החרמון וכן כרטיסים לשירותים נוספים באתר האינטרנט של האתר. על פי תקנון האתר, הכרטיסים תקפים עד לתום השנה הקלנדרית. בהתאם לכך, מי שרכש כרטיס יכול לעשות שימוש בו עד תום השנה.
  2. התקנון קובע עוד כי ניתן לבטל עסקה לרכישת כרטיסים שבוצעה באתר תוך 180 יום מיום ביצוע העסקה, באמצעות הודעה במייל. דמי הביטול עומדים על 5% מסכום העסקה או 100 שקל לפי הנמוך מביניהם.
  3. אין לאתר מענה קולי – עובדת אפשרויות ביטול הכרטיסים נמצאת בסעיף 23 תחת לשונית מחירונים/ תקנון רכישה-/ביטול – בסעיף 23 .
עבודות באתר החרמון. האתר נסגר ליום אחד בשל המתח הבטחוני. צילום אתר החרמון.

עמדת המועצה לצרכנות היא כי:

מיקי ענבר, דוברת אתר החרמון, אומרת בתגובה שכרגע אין כלל אפשרות של רכישת כרטיסים ישירות באינטרנט ומי שנכנס לאתר ובמקרה רואה אפשרות כזו, מקבל תשובה שהפעולה טרם עלתה לאוויר.

"לא ניתן לרכוש דרכנו כרטיסים ישירות. כל רכישה היא מול מועדונים כמו חבר, בהצדעה, הסתדרות המורים וכל מועדוני הצרכנות כמו גרופון, קופונופש וואלה שופס וכו'. הצרכן קונה שם וגם משלם למועדון, ולא לאתר ישירות. כל עוד לא הועבר הכרטיס בקופות אתר החרמון – הוא לא מומש ואפשר להשתמש בו ביום אחר".

ענבר מוסיפה שהכרטיסים אינם לתאריך מסוים כמו להצגה או לסרט אלא כרטיס פתוח שתוקפו לפי תנאי המועדון. "כל עוד הלקוח לא הגיע לקופות, הכסף נמצא אצל המועדונים. מי שתכננו לבוא ביום שני, יוכלו לממש את הכרטיסים בכל מועד אחר. הכסף בכרטיס עומד לזכותם והביטול – מול המועדון שממנו נרכש הכרטיס. פה יש צידוק לביטול. האתר מיידע את המועדונים שהמקום היה סגור בגלל הוראת פיקוד צפון והמועדון מחוייב להחזיר ללקוח את כספו אם הוא רוצה בכך".

Exit mobile version