Site icon IAS

אתר ההזמנות בוקינג נקנס ב-3 מיליון ש"ח

בעקבות הטעיית לקוחות, קנסה הרשות להגנת הצרכן את אתר בוקינג, זאת כיוון שמחירי הלינה המפורסמים באתר אינם כוללים מע"מ. כתוצאה מכך, מגיעים האורחים לבתי המלון ומגלים כי המחיר שעליהם לשלם, גבוה ב-17% ועליהם להוסיף עוד כסף לתשלום הסופי.

יש לציין, כי מחירי ההזמנות באתר כבר החלו להתעדכן בסכומי המע"מ הנדרשים לתשלום, אך יש להמשיך ולבדוק כי אכן כך גם בהמשך.

רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות: "כתוצאה מהצגת המחירים ללא מע"מ, נגרמת עוגמת נפש לאורחי המלונות שנדרשו לשלם מע"מ כחוק על העסקה שביצעו מבלי שידעו שהסכום שנדרשו לשלם לא כולל זאת. התאחדות המלונות התריעה לא מכבר בעניין ואנו יודעים ובטוחים שיחד עם הרשות להגנת הצרכן נמגר את התופעה למען שקיפות מחירים מלאה".

חברות OTA

חברות הזמנות האון ליין OTA)Online Travel Agencies) שולטות על יותר מ-80% משוק ההזמנות באינטרנט ויש הטוענים שאפילו יותר. ה-OTA  כל כך חזק שמעשית ניתן לומר ששליטת במלונאות בישראל ובעולם אינה ניתנת לעירעור, כאשר גם קצב השתלטותן על הזמנות תעופתיות וטיולים תיירותיים מתגבר. זוהי כנראה הסיבה שמשקד התיירות הישראלי החליט לשתף פעולה עם אתרי OTA גדולים.

בסיס המידע של כל אתרי OTA זהה ורק לעיתים רחוקות אפשר למצוא הבדלים במחירים, המשתנים לעיתים בעקבות כניסה חוזרת של הלקוחות לאתרים. כך גם באשר לחוות דעת של הגולשים, שחלקן אפילו יזומות.

נושא אי פרסום המע"מ הוא אחד ממאפיני אתרי ה-OTA והוא עורר ממזמן התמרמרויות רבות בארץ ובחו"ל בזמן הצ'ק האוט שמבצעים לקראת עזיבת המלון.

הגדולים בענף OTA  הם: Expedia. Kayak. Orbitz. Priceline. Travelocity.

להשתמש במנועי השוואות

כל האתרים מבטיחים את המחיר הכי זול, מה שמבלבל את הלקוחות. לכן, הפתרון הוא להשתמש במנועי השוואות, המחפשים מאות אתרי אינטרנט בתצוגה מאוחדת על בסיס קריטריוני מנועי החיפוש של המשתמש. הרובוטים של מנועי ההשוואות מחפשים במאות אתרים בו זמנית ובתוך שניות הם מספקים את התוצאות המדויקות, החוסכות את זמן החיפוש הידני בין האתרים השונים. יש בכך גם חיסכון כספי, כשמנועי החיפוש מציגים את האפשרויות הזולות ביותר.

חשוב להיעזר באתר השוואות מחירים אובייקטיביים ללא העדפה, ללא חסויות, פרסומות וחלונות קופצים, למרות שקשה לאתר זאת. לא פחות חשוב לקרוא לפני ביצוע ההזמנה את כל האותיות הקטנות – לדוגמה: יש מע"מ, או אין ולשים לב שישנן הזמנות מוזלות שאי אפשר לבטל שירותים.

 

Exit mobile version