Site icon IAS

אתרי הזמנות תיירות "עובדים עליכם בעיניים"

באוקטובר 2016 נערכה בדיקה של 350 אתרי הזמנות תיירות בידי רגולטורים של האיחוד האירופי ומספר רשויות להגנת הצרכן, שחשפו כי 235 מתוכם הציגו תמחור לא אמין של טיסות ומלונות. הבודקים סרבו לנקוב בשמות אתרי האינטרנט "הנכשלים".

הבעיות המרכזיות היו חיובים נוספים בשלב מאוחר יותר של הליך ההזמנה או זמינות המחירים. כשליש מהאתרים לא הציגו את המחיר הכולל או את האופן שהוא מחושב ואחד מארבעה אתרים נתפס כלא אמין כאשר הציג סיסמאות בסגנון: " נשארו רק 2 חדרים", "זמין רק היום".

ממצאים נוספים מגלים כי 21% הציגו "מחירים מיוחדים" שלא היו זמינים, 23% חשפו מידע מוגבל על המלון (שם וכתובת) , 4% לא סיפקו פרטים בכלל, 21% הציגו ביקורות לא ברורות או העלו סמני שאלה לגבי אמינותם. מרבית מחירי הטיסות שנתפסו כלא תקינות היו בחברת התעופה ריינאייר.

הרגולטורים ציינו כי שני שליש מהאתרים מספקים מידע שגוי המטעה את הצרכנים ועליהם לכבד את חוקי האיחוד האירופי בדיוק כפי שעושים סוכני הנסיעות. כל האתרים "שנתפסו על חם" יצטרכו כעת לבצע פעולות מתקנות ולהציגם בכתב.

רשויות להגנת הצרכנים באירופה מקדמים בברכה את  היוזמה ומקווים שהממצאים יביאו לסיום "החגיגה" בקרב האתרים הסוררים. בנוסף, הרשויות ממליצות לבצע הזמנת טיסות בחברת ריינאייר באתר המקורי של חברת הלאו קוסט.

בדיקה קודמת של הרגולטורים התמקדה באתרים המוכרים מוצרים אלקטרוניים, שירותי אשראי ותוכן דיגיטלי.

 

 

Exit mobile version