Site icon IAS

אשדוד של "עמים וטעמים", "שבתיירות", מוזיאונים וקולינריה    

בעיר הדרומית אשדוד כיכרות פורחות, טיילת ארוכה וחופי ים מטופחים. צילום שוש להב

אשדוד היא אחת מהערים המתוכננות והיפות בארץ וקל להתאהב בה, גם בגלל ההיצע הרחב של האטרקציות שבה: החל מחופי הים ואתרי הטבע, המורשת והמגוון העדתי, הפארקים והכיכרות המטופחות, המוזיאונים ומוסדות התרבות וכלה במסעדות ובתי המלון.

החברה לתיירות אשדוד מבצעת מהפכה בתפיסת התיירות העירונית, בתוכנית רב־שלבית עד שנת 2030. על פי התוכנית, כבר בעתיד הקרוב מתוכננים לקום בעיר שורת פרויקטים ואטרקציות תיירותיות, העתידים להפוך את אשדוד לעיר תיירותית. זאת תוך ניצול יתרונותיה כעיר נמל במרכז הארץ, התהוותה כמעצמה קולינרית אזורית וארצית ותרומת הרכב האוכלוסייה המגוון שלה, על שלל נכסיו התרבותיים.

עופר דרי, מנכ"ל תיירות אשדוד, מפרט שבין הפרויקטים המתוכננים ניתן למנות את פיתוח המזח הדרומי במרינה ואטרקציות התיירות בה, הקמת פארק משולב מים, מוטורי ואקסטרים בפארק נחל לכיש, חניון קמפינג מאובזר ומונגש עבור קרוואנים ניידים ואוהלים, בריכת גלישת גלים, העתקת השוק העירוני ובניית מתחם מכולות מעוצבות תוך הפיכתו למוקד משיכה ובילוי לאורך כל השבוע, פיתוח טיילת החוף הצפוני ועוד שורה של מיזמי תיירות שונים ומגוונים.

יוני חזיז, ממחלקת תיירות אשדוד, מציין שבנוסף לפיתוח ההיבט התוכני, אשדוד גאה בפסטיבל "עמים וטעמים", במסלולי סיור במסגרת "שבתיירות", באפליקציה מונחית מיקום ועוד.

אמנות חוצות באשדוד – סלי קניות כמיצב אמנותי-סביבתי. צילום שוש להב

"שבתיירות" – סיורי חינם בסופי שבוע

אפשר להכיר את אשדוד לעומק באמצעות סדרת סיורים מרתקים, המתקיימים לסירוגין מדי סוף שבוע בשישי ושבת, וייקחו את המבקרים לנקודות שונות ונסתרות בעיר. הסיורים מודרכים על ידי מדריכי החברה להגנת הטבע, בשיתוף  מורי דרך מוסמכים מקומיים, ללא תשלום. הסיורים מתאימים לכל המשפחה ומובילים אל אתרי הטבע והנוף העירוני באשדוד. לאורך החוף שטוף השמש, בדיונות החול הזהובות, ברחובותיה הראשונים של העיר – מבקרים באתרים עתיקים, מכירים בעלי חיים (במים וביבשה) ושומעים את סיפוריהם המרתקים של מקימי אשדוד. בין המסלולים: נחל לכיש, המצודה, צומת עד הלום ועוד פינות יפות וחבויות בעיר אשדוד.

רובע ו' באשדוד, חנות תבלינים ואוכל אתיופי של אביבית ומלק, המכבדים באינג'ירה ולחם צארו. צילום שוש להב

סיור "עמים וטעמים" ברובע ו':

סיור "עמים וטעמים" מוביל אותנו למסע מרתק מסביב לעולם, דרך התבשילים התרבויות והמנהגים השונים. הסיור בו השתתפתי אורגן והודרך ×¢"י מלי בוניבידא – מדריכה ומלוות קבוצות, והתקיים בשכונה ו' הוותיקה בעיר אשדוד, רגע לפני שהיא עומדת לשנות את פניה (תמ"א 38 פינוי בינוי). בין שפע החנויות והדוכנים, על מגוון מאכליהם הנפלאים, טעמנו ולא הותרנו: חצ'אפורי מהמטבח הגיאורגי, אינג'ירה מהמטבח האתיופי, בטטה ווארה מהמטבח ההודי, קוסקוס מהמטבח הצפון אפריקאי, פלאפל מישראל, גבינות ממקומות שונים בעולם, דגי ים ומי אגמים, ולקינוח – מתוקים מסוגים שונים ופירות ארצנו ומדינות אקזוטיות. בסיור הטעימות שמענו את סיפורם האישי של בעלי הדוכנים ועל ההווי התרבותי, הקולינרי והעדתי – אלה היוצרים את החוויה הצבעונית של הסיור.

עלות הסיור לאדם 100 שקל בקבוצה. מלי בונאבידה, טל': 0528610986

 קניות, עינוגים וקולינריה:  

אשדוד משופעת במרכזי קניות חדשים ומעוצבים, דוגמת מתחם ביג פאשן הסמוך לתחנת הרכבת, מתחם הסטאר, קניונים במרכז העיר וגם השוק הססגוני. העיר ידועה בשווקיה הקולינריים הייחודיים, המביאים לידי ביטוי את הרכב האוכלוסייה המגוון בעיר. כך, למשל, ניתן למצוא מסעדות המציעות את המיטב של המטבח המרוקני, ההודי, הרוסי, הגיאורגי והאתיופי, לצד מסעדות דגים ובשרים ותיקות ומוכרות. מהתנסות אישית מהנה אני שמחה להמליץ על:

 * שוק ים לידו – השוק המפורסם של ימי רביעי, מוסד המתקיים מידי שבוע זה למעלה מ-40 שנה. פעיל משעות הבוקר המוקדמות ועד השקיעה. תמצאו שם הכל במחירים מצחיקים. שווה!

* בליקר בייקרי – בכיכר המרכזית בקניון סימול, נפתח הסניף החדש והיוקרתי.

ניתן ליהנות מארוחת בוקר מפנקת במרפסת השמשית והירוקה, מקפה משובח בכיכר הנעימה והקרירה או באזור ה-V.I.P המיוחד. ניתן לערוך במקום אירועים פרטיים, אירועי חברה ואפילו להזמין מתפריט מגשי האירוח שלנו. אל תוותרו על הסחלב הסמיך שיחמם לכם את החורף. כשר למהדרין, בד"צ בית יוסף. כתובת:  הגדוד העברי 6, קניון סימול, אשדוד.

* פסטיבל המרק – הפסטיבל יתקיים בתאריכים 31-23 בינואר, ובמהלכו כ-20 ממסעדות העיר יגישו מנת ספיישל של מרק במסעדה, תמורת 10 שקלים בלבד. ערב הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום ד' ה-24 בחודש, בבית אריה קלנג בעיר. אל הערב יגיעו נציגים מכל המסעדות המשתתפות, יחד עם המרקים שלהן, ועל הפן האמנותי – מופע מיוחד לפסטיבל עם קרן פלס והשף צחי בוקששתר, שישלב שירים וסיפורי מרק מחממים. בין המרקים יהיו מתכונים מפתיעים כמו מרק שוקולד פנינה פאי, בוייאבז של קנקון, מרק בתוך לחם של בוטיק הפיתה, מרק עוף בקארי של רונג'אן, דאל עדשים של נמאסטה ועוד.

* נירוונה ספא – להרגיש כמו חדשים… אחד ממרכזי הספא המושקעים והמופלאים שפגשתי. האבזרים המתקדמים בתחום, הטיפולים הכי מקצועיים ומפנקים, פינות מנוחה וכיבוד קל, והצוות החביב משלים את החוויה. שעות פעילות: א'-ו' 9:00-22:00 שבת 12:00-22:00 . טל': 08-6595666, כתובת: רוגוזין 43 אשדוד, מחיר: 600-120 שקל, בהתאם לטיפול. כל הפרטים באתר .

מוזיאון אשדוד לאמנות עם פירמידת ה"לובר" האשדודית. צילום שוש להב

מבקרים ונהנים במוזיאונים:

מוזיאון אשדוד לאמנות נפתח ב-2003 ביוזמתה ובתרומתה של לליה מורדוך ובשיתוף פעולה עם קרן היסוד. את בניין המוזיאון – שגג זכוכית בצורת פירמידה מתנוסס מעליו – תכנן האדריכל משה לופנפלד כחלק ממתחם הקרוי כיום מרכז מונארט לאמנויות.

* תערוכה במוזיאון אשדוד – במוזיאון אשדוד לאמנות מוצגת התערוכה, "פרויקט אשדוד: דיוקן עיר". זהו פרויקט שאפתני, ראשון וייחודי מסוגו בארץ, שהובילו במוזיאון האמנים דניאל שושן ועמית מטלון, מהמעבדה לאמנות ואדריכלות ניסויית, הטכניון, חיפה. במהלך השנתיים האחרונות נטלו חלק אלפים מתושבי אשדוד בפעולה אורבנית-שיתופית, שבמהלכה התבקשו לבחור חפץ כלשהו וכן מילה המייצגים אותם ולהציבם בתוך קופסת תצוגה אישית, שהאמנים עיצבו במיוחד עבור הפרויקט. כך נוצרו אלפי "קפסולות זהוּת", שקיבוצן יחדיו יוצר דיוקן מונומנטלי שיתופי, בזמן אמת, של העיר. אלפי הקופסאות והמילים שימשו את האמנים כחומרי גלם לבניית מיצבים אורבניים רחבי היקף, המתפרסים על פני שלוש הקומות של המוזיאון.

* הצוללת הירוקה – "הצוללת הירוקה" הוא מתחם במוזיאון אשדוד, המזמין את המבקרים בו לצאת למסע לגילוי האתגרים העומדים בפני כדור הארץ עקב הצריכה המוגברת, דרך פעילות אמנותית, חינוכית ואתגרית מהנה. "הצוללת"

מציעה מגוון פעילויות בנושא איכות הסביבה, שבמרכזן חיפוש אחר פתרונות לבעיית עודף הצריכה עמה מתמודדת הסביבה. השהייה בתוך "צוללת" הופכת למוחשית בזכות "מעלית" המובילה את המבקרים אל מעמקי הים כשמחלונותיה משתקפים מראות של פסולת הנמצאת במצולות. בצוללת יפגשו המבקרים את "צולי" – קצינת המבצעים, של הצוללת ואת הסוכן הירוק 008 שיקבלו את פני המבקרים בסרטון אנימציה ייחודי, הפותח בפני הצופים צוהר לאתגרים עמם מתמודד העולם ובסיומו ינסו המבקרים למצוא להם פתרון.

כל הפרטים על המוזיאון באתר 

לפרטים נוספים על תיירות אשדוד: פייסבוק "תיירות אשדוד – Visit Ashdod" ובאתר

Exit mobile version