Site icon IAS

ארקדיה במושבה – בוטיק של שלווה ירושלמית

ירושלים המרתקת לא נכללה ברשימת הביקורים שלנו השנה והמושבה היוונית בפרט. ביקור קצר במלון בוטיק ארקדיה במושבה וסביבתו שינה את דרוג המלצותיי לחופשה רומנטית מלאה פינוקים ורצון עז לחזור שנית.

"בית ח'רופה במושבה היוונית"

מלון בוטיק ארקדיה במושבה הוא אספקלריה של היסטוריית העיר ירושלים- מורשתה, "המושבה היוונית" ותושביה הרב גוניים במאה השנים האחרונות. השכונה הוקמה ע"י יוונים אורתודוקסים בשנת 1900 וגרו בה באותה תקופה גם משפחות ארמניות, ערביות וכן משפחות פקידים וקציני צבא בריטיים. רק לאחר מלחמת העצמאות אוכלסה השכונה גם ע"י משפחות יהודיות.

הגברת מרי ח'רופה, תופרת עילית מבית ג'אלה בנתה את "בית ח'רופה" מכסף שהרוויחה מתפירת שמלות אופנתיות לנשות החברה הגבוהה בימי המנדט הבריטי, יהודיות ונוצריות כאחת. הבית הוקם ברחוב אפתימיוס, הרחוב הראשי של המושבה, שלימים הפך ליהושע בן נון 13 ולמבנה של מלון ארקדיה במושבה.

מלון בסגנון וינטג' רומנטי

כאמור, המלון נמצא בבית אבן מרשים ביופיו המעוצב בסגנון אקלקטי, למעשה שילוב של סגנונות שונים, שהיה נפוץ בארץ ישראל בשנות ה-20. דוד קרויאנקר, חוקר העיר ירושלים מגדיר את המבנה "חריג ביופיו ובפארו, הבית המיוחד ביותר במושבה היוונית".

יפית דעבול, מעצבת הפנים של המלון הפכה אותו לחממה של פרטי אספנות נדירים, שיובאו מחו"ל ויצרה מלון בסגנון וינטג' רומנטי עם ירידה נדירה לפרטים הקטנים.

23 חדרי מלון (מתוכם 3 חדרי משפחה) יוקרתיים ומעוצבים לטעמי בצבעים חמים ובטעם טוב המשרים שלווה, עם חלונות מאורכים המסתיימים בכיפת זכוכית, חלקם עם מרפסות קטנות וסורגים מעוטרים הצופות לשכונה הירוקה ולמבנים המשלבים להפליא ישן עם חדש.

בחדרים המאובזרים תמצאו טלוויזיה LCD, מיזוג אוויר, מקרר, כספת, רדיו, טלפון בחיוג ישיר, אינטרנט אלחוטי חינם, ארון בגדים ושולחן כתיבה מעוצבים. פינת קפה ותה עם כלים וכפיות אותנטיות של פעם, חדר שירותים ואמבט מצויד במוצרי טיפוח והיגיינה. ריצפת פרקט נעימה וקרניזים דקורטיביים תוחמים את תקרת החדר עם תאורה פנימית. בנוסף, קיים גם קרניז מרכזי מרשים, בצבע לבן, ממנו יורד אהיל ייחודי לתקופה. כל זה יחד עושה את ההבדל. מסדרונות ומדרגות המלון לא מרפות לרגע מהיופי של המבנה חיצונית ופנימית יחד. בהגיענו לחדר מצאנו בקבוק מים מינראליים וקופסת שוקולדים מפנקים.

גולת הכותרת הוא הלובי המרכזי המדהים ביופיו, אוסף של פריטים מהעבר, המשתלבים בהרמוניה נדירה עם חלונות מרשימים דרכם חודר אור טבעי. לב ליבו של המלון, בו מוצב שולחן הקבלה, מזנון עץ ענק יפיפה עם מראה גדולה, עליו מוגשת ארוחת Happy Hour  וארוחת הבוקר. לצד המזנון שטיחים מרשימים עליהם שולחנות קטנים ועגולים עם כסאות מעוצבות וכורסאות לנוחיות האורחים.

אפילו חדר השירותים הציבורי הממוקם בפינת הלובי המרכזי הרשימה אותי ביופיו. ריצפת פסיפס צבעונית, קרמיקה מיוחדת ומעוצבת ושירותים של פעם המשרים אווירה חמה ונעימה.

היציאה מהלובי מובילה לפינת חמד נוספת, חצר מקסימה בה שולחנות קטנים המאפשרים לאורחים ליהנות מהארוחות המוגשות באוויר הצח מתחת לצל עצים וצמחיה ירוקה. המקום משמש גם לישיבה לשם שתיית משקה ושיחה עם אורחי המלון במהלך אחר הצהרים או הערב בו מורגש אוויר הרים ירושלמי.

רחוב יהושע בן נון בו נמצא המלון מקביל לרחוב עמק רפאים, הליכה של דקות מהמושבה הגרמנית הנושקת ליוונית ומתחם התחנה. ברחוב עמק רפאים מספר רב של בתי קפה וחנויות. במתחם התחנה, לעומת זאת מומלץ לאכול במסעדת "אדום"- חוויה קולינרית לצד שירות מצוין. המלון לא מגיש ארוחות צהרים וערב ולכן הסביבה הקרובה היא פתרון יעיל ונוח לארוחות.

הפי האוור (Happy Hour  ) וארוחת בוקר

כל יום בשעה 17:00 מתקיים במקום מפגש שמח (Happy Hour) שתרם לשביעות רצוננו ולא בפעם הראשונה. את החוויה המרעננת והחינמית פגשנו כבר בביקורנו בארקדיה טוואר תל אביב, אחד ממלונות רשת ארקדיה. הרעיון דומה לטרקלין עסקי הקיים במלונות הגדולים בו האורחים, להבדיל, נאלצים להיפרד מסכום נכבד עבור ההטבה החביבה.

הדגש הוא על אוכל איכותי ולא כמותי הנהוג בבתי מלון גדולים, קולינריה- זה שם המשחק. כריכים עם גבינות צאן, מוצרלה וגבינות קשות לצד מגוון ירקות, פיצוחים, עוגות ומאפים, לחמים טעימים, פירות, יין ישראלי מובחר ומשקאות קלים וחמים. הכל כשר ומוגש בטוב טעם ובכמות נדיבה במיוחד.

ארוחת הבוקר הייתה נפלאה ועשירה וכללה דג סלמון מעושן, דג מלוח, טונה, מגוון רחב של סלטים טעימים לצד גבינות קשות וצאן איכותיות. פירות וירקות טריים, עלי גפן ממולאים, חצילים בוריאציות שונות, מבחר סוגי יוגורט טעימים, לחמים ומאפים, קישים ועוד.

אירוח מושלם

אם בהגדרה של מלון בוטיק מציינים: " מלון קטן, אינטימי עם תשומת לב מרבית לאורחים וצוות מסביר פנים ואדיב" אז הצליח לכם מלון ארקדיה במושבה. הכל בהנהלתה של מנכ"לית המלון , עידית דיין, אותה פגשנו לראיון קצר באחד מפינות החמד של המלון.

עידית ציינה בפנינו כי המלון הוא חלק מרשת מלונות ארקדיה, בבעלות האחים מאיר ועופר דעבול, מונה 5 מלונות: מלון ארקדיה טאוור וגולדן ביץ תל אביב, מלון דבורה ת"א, ארקדיה טבריה וכמובן ארקדיה במושבה. " מלון שאליו מגיעים תיירים מכל העולם וישראלים שרוצים להרגיש בחו"ל. הרגע הקסום של הפי האוור (Happy Hour  ) הוא מפגש חם ולבבי של כל האורחים, תיירים וישראלים יחד. טריפ אדוויזר העניק למלון תעודת הצטיינות לשנת 2015. ", הוסיפה עידית.

סיור מודרך

בשבת בבוקר מתקיימים סיורים מודרכים במושבה היוונית והגרמנית לאורחי המלון ללא עלות נוספת. מדריכה מקצועית העונה לשם אסתר סעד הוליכה אותנו בסמטאות הקטנות במיומנות נפלאה, שעתיים של סיור מוצלח אף על פי החום הרב ששרר בחוץ. מבית כנסת "נצח ישראל" לעדות יהודי תורכיה, לפארק המסילה, "תחנת קריאה" – ספריית רחוב קהילתית בתוך מבנה תחנת אוטובוס ונקודת מפגש שכונתית , סמטת ג'ימי- הכלב החביב שכשכש בזנבו ושוטט להנאתו באזור, קולנוע סמדר בן ה-80 שנה, בית הקברות הבינלאומי, פסל האריה ברח' יואב, בית ד"ר אפקלידס ועוד. לקינוח ביקור מעניין בבית הקהילה היוונית הנמצא ממול למלון ומשמש מקום מפגש ליוונים מכל הדתות, פעילויות בחגים היווניים, לימודי שפה וריקודים. ניתן להשאיל אופניים ולרכב באזור המשופע באטרקציות.

טיפולי ספא

עוד במלון, בהזמנה מראש ובתשלום ניתן ליהנות ממגוון טיפולים ועיסויים: עיסוי שוודי (60 דק') – 290 ש"ח, עיסוי זוגי קלאסי (540 ש"ח), עיסוי ארומתרפי (שמנים ריחניים, 60 דק') 320 ש"ח.

חבילת פינוק זוגי, הכוללת אירוח ללילה, ארוחת בוקר, ארוחת בין ערביים (הפי האוור) וטיפול זוגי למשך 60 דקות – החל מ-1290 ש"ח.

טלפון מרכז הזמנות: 5889*

*הכותב היה אורח מלון ארקדיה במושבה

Exit mobile version