Site icon IAS

ארגון WTTC על סין: "אין להטיל סטיגמה על שוק התיירות הגדול בעולם"

סין במסכה. הכל החל משוק התיירות היוצאת הגדול בעולם. צילום Depositphotos

מועצת הנסיעות והתיירות העולמית WTTC מתריעה נגד הטלת סטיגמה על תיירים בודדים וקבוצות מסין ואסיה בגלל התפרצות הווירוס קורונה. הארגון, המורכב מנציגי הסקטור הפרטי בתחום התיירות בעולם, מתריע מפני תגובות שהוא מגדיר "בלתי-מידתיות" העלולות, לפי דעת חבריו, לגרום לאפליה.

לטענת ה-WTTC – World Travel & Tourism Council, הפאניקה, כדרך להכיל את נגיף הקורונה, עלולה להחתים בסטיגמות את אחת מקבוצות התיירים הגדולות בעולם ואף לגרום נזק לטווח הארוך.

את הארגון מנהלת המנכ"לית גלוריה גווארה, שכאשר כיהנה בעבר כשרת התיירות של מקסיקו, הייתה מעורבת מקרוב בשנת 2010 בשלבי ההתאוששות וההחלמה מהתפרצות נגיף השפעת הקודם. עתה מדובר על יותר מ-40,000 מקרים של הידבקות בנגיף הקורונה בעולם, כאשר 98% מהם מתרכזים בסין. מניין המתים מן הווירוס עומד על 1,016 וארגון הבריאות העולמי הכריז על ההתפרצות כמצב חירום בריאותי עולמי.

קשיי הנשימה מתגלים אחרי שבועיים. צילום Depositphotos

"המגפה לא תיפתר על ידי נידוי יחידים או קבוצות"

"מגפת הקורונה לא תיפתר על ידי נידוי יחידים או קבוצות ממדינות מסויימות כמו סין או אזורים אחרים באסיה. אף שחלק מהפעולה המוטעית הזו נעשית מתוך רצון טוב, וברור שחשוב שמגזר התיירות ימלא את תפקידו בכדי להכיל את התפשטות נגיף הקורונה – הדבר לא יושג על ידי בידוד קבוצת התיירים הגדולה בעולם", טוענת גווארה.

היא הזכירה שסין היא השחקן העולמי המרכזי ושוק התיירות שלה חווה צמיחה מאסיבית בשנים האחרונות. "תיירים סיניים הנוסעים באופן פרטני כ-FIT וגם בקבוצות, מהווים 16% מכלל הוצאות הנסיעות הבינלאומיות בעולם. אסיה חוותה כמעט 7% בצמיחה השנתית הממוצעת במגזר בעשור האחרון. לענף התיירות יש רקורד מוכח של חוסן נוכח משברים ויכולת זו להתאושש ולחזור לשיגרה השתפרה משמעותית בשנים האחרונות".

היא פירטה כי על פי מחקרי WTTC, זמן ההתאוששות הממוצע ממשברים פחת מ-26 חודשים ל-10 חודשים בין שנת 2001 ל-2018. "ניתוח של מגפות ויראליות קודמות שנערכו על ידי מומחים מ-WTTC, מראה כי זמן ההתאוששות הממוצע של מספרי המבקרים ליעד היה 19.4 חודשים. עם זאת, עם התגובה והניהול הנכונים היא יכולה להתאושש תוך פחות משנה", קבעה גווארה.

תערוכת המובייל בברצלונה בשנה שעברה. צילום MWC

בוטלה תערוכת המובייל בברצלונה

עם זאת, ביטול תערוכת המובייל בברצלונה  (MWC)- אחד מהאירועים הטכונולוגיים הגדולים של השנה, שמשך אליו 100,000 משתתפים ומעל 28,000 מציגים – רבים מסין – הוא הדוגמה בעלת הפרופיל הגבוה ביותר עד כה להשפעה של המגפה על כנסים ותערוכות.

מציגים בעלי שם עולמי ובהם אמזון, פייסבוק, סוני ו-LG המשיכו לנשור מהאירוע של ברצלונה שנקבע בין התאריכים 24-27 בפברואר, בגלל חששות מרמת הסיכון שאירוע בסדר גודל זה מציג. זאת למרות רשימה מפורטת של מהלכי בטיחות שננקטו.

"הצדדים השותפים לעיר המארחת מכבדים ומבינים את ההחלטה הזו וימשיכו לעבוד ביחד לקראת התערוכה ברצלונה 2021. אהדתנו נתונה בזמן הזה לאלה שנפגעו בסין ובכל רחבי העולם", נמסר.

ביטול התערוכה, עלול להיות הסמן הימני לביטולים נוספים של כנסים ותערוכות בעולם.

שר הבריאות יעקב ליצמן מתוך סרטון וידאו. צילום מסך

משרד הבריאות בדרך להעניק סיוע לישראלים על האוניה

ואילו שר הבריאות יעקב ליצמן, הודיע היום (ה') בתום דיון בחמ"ל משרד החוץ, כי נציג משרד הבריאות, המשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' איתמר גרוטו, יטוס ליפן בכדי לסייע מקרוב לישראלים שנמצאים בספינת הקרוזים.

השר ליצמן ציין כי מטרת המשרד היא להעניק סיוע לישראלים שנמצאים על האוניה, לבחון חזרתם לישראל באופן בטוח עבורם ועבור הסביבה הישראלית. "אנו פועלים על פי הוראות ארגון הבריאות העולמי בכדי לדאוג להם וגם למנוע הדבקה בנגיף לאחר הגעתם", אמר השר ליצמן.

מודעה בדף הפייסבוק של משרד הבריאות

פרופ' גרוטו הוסיף שהם רואים חשיבות רבה לצאת כגורם מקצועי ליפן, על מנת להבטיח את בריאותם של הישראלים הנמצאים על הספינה וחזרתם בשלום לישראל ובמקביל לוודא כי מונעים את הסיכון לאוכלוסייה בישראל.

אתמול, לאחר ישיבת ההערכה היומית בנושא נגיף הקורונה, קיימו שר הבריאות ומנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, מספר שיחות וידאו עם הישראלים שנמצאים בספינה מול חופי יפן וששוהים בבידוד מחשש להידבקות אפשרית בנגיף הקורונה.

השר חיזק אותם, התעניין בשלומם והקשיב למצוקתם לאור הימצאותם בבידוד במשך הזמן הנדרש על פי הוראות ארגון הבריאות העולמי (WHO). השר ליצמן אף מסר להם את מספר הטלפון של עוזרו בלשכה כדי לתת מענה ככל שיידרש.

השר ליצמן אמר לישראלים כי העם בישראל דואג לשלומם ומחכה לחזרתם בשלום ובבריאות טובה בקרוב. הוא הביע תקווה שאכן לא יהיו מקרי הידבקות, אך במקרה שכן, אמר, המשרד נערך כדי שיהיה אפשר לטפל בהם בארץ.

מנכ”ל המשרד הוסיף בשיחתו לישראלים על הספינה כי עליהם להישמע להוראות אנשי המקצוע ולהקפיד על הגיינה כדי למנוע הידבקות אפשרית. ממשרד הבריאות נמסר כי הם נמצאים בקשר ישיר עם כל הגורמים, בהם משרד החוץ, שלטונות יפן והשגרירות.

Exit mobile version