Site icon IAS

ארגון VisitBritain פרסם תחזית לשנת 2024

תיירים בלונדון. צילום Depositphotos

ארגון התיירות הממשלתי של בריטניה- VisitBritain, פרסם את תחזית התיירות הנכנסת לשנת 2024, עם עלייה הן במספר הביקורים והן בהוצאות בהשוואה ל-2023. כ- 39.5 מיליון מבקרים צפויים בבריטניה בשנה הבאה, עלייה של 5% בהשוואה ל-37.8 מיליון ב- 2023, אך המספר עדיין נמוך ב-3% מרמות 2019 (וגם ירידה קלה ביחס לנתונים ב-2017 וב-2018) .

מבקרים בינלאומיים צפויים להוציא 34.1 מיליארד ליש"ט בבריטניה ב-2024, עלייה של 7% בהשוואה ל-2023 ועלייה של 20% בהשוואה ל-2019 – אם כי בהתאמה לאינפלציה הנתון עומד על 96% מרמות 2019.

מבקרים מארצות הברית צפויים לתרום 1 ליש"ט לכל 5 ליש"ט מכל ההוצאה הנכנסת, כאשר השוק האמריקני אמור להיות שווה ל-6.7 מיליארד ליש"ט בשנת 2024, עלייה של 28% בהשוואה לרמות של 2019 גם בהתאמה לאינפלציה. בינתיים, סין – השוק הנכנס המדורג שני לבריטניה ב-2019 – צפוי לתרום 1.7 מיליארד ליש"ט ב-2024, מה שהופך אותו לשוק הרביעי בעל הערך בשנה הבאה. בחודש נובמבר 2023, בריטניה מדורגת חמישית כיעד מועדף על הישראלים, אחרי ארה"ב, יוון, צרפת וקפריסין עם 26,815 נוסעים, 7% מכלל הנוסעים וירידה של 74.31%, בהשוואה ל-104,416 נוסעים בתקופה המקבילה ב-2023.

VisitBritain צופה כעת שגם מספר הביקורים וגם ההוצאות של מבקרים בינלאומיים יתאוששו לרמות של 2019 עד תחילת 2025. מספר נמלי תעופה בבריטניה, כולל בירמינגהם, הית'רו, מנצ'סטר וסטנסטד, דיווחו על נתוני תנועה חודשיים העולים על הרמות שלפני מגפת הקורונה בחודשים האחרונים.

ארמון בקינגהאם בלונדון והמרפסת המלכותית. צילום Depositphotos

בתגובה לנתונים, מנכ"לית VisitBritain, פטרישיה ייטס (Patricia Yates), אמרה: "מבקרים בינלאומיים מוציאים עשרות מיליארדי ליש"ט בבריטניה כדי לתמוך בכלכלות ומקומות עבודה מקומיים, כך שהיה נהדר לראות את הגידול הדו-ספרתי בהוצאות מארה"ב, כמו גם את תחזית הצמיחה הכוללת לשנה הבאה. עם זאת ראינו האטה בקצב ההתאוששות הכללי בהשוואה להתחלה החזקה שנראתה במחצית הראשונה של 2023 ואנו עומדים בפני תחרות עזה מצד שכנינו האירופים".

"כדי להניע את ההוצאות לבריטניה, הקמפיינים הבינלאומיים שלנו יישארו ממוקדים באותם שווקים שמראים צמיחה חזקה, כולל אוסטרליה וארה"ב, ואנו נמשיך להתחרות קשה בשווקים הגדולים באירופה ובמדינות המפרץ (GCC) החשובות . אנו רוצים גם שיותר יעדים ברחבי בריטניה ירגישו את היתרונות הכלכליים של התיירות. הקמפיינים העולמיים שלנו לבריטניה הגדולה מציגים את הערים התוססות שלנו, התרבות העכשווית, החופים והכפרים היפים שלנו, ומעוררים השראה למבקרים לגלות יותר את בריטניה, להישאר זמן רב יותר ולבוא עכשיו."

Exit mobile version