Site icon IAS

ארגון UNWTO מכריז לראשונה על תחרות סטארט-אפים בינלאומית

אתר תחרות הסטארט-אפ של ארגון התיירות העולמי UNWTO המחפש את המוצר שישנה את פני התיירות

תעשיית התיירות בצעד גדול לקראת העתיד: ארגון התיירות העולמי (UNWTO) בשיתוף עם Globalia – שהיא קבוצת התיירות המובילה בספרד ובאמריקה הלטינית – הכריז על השקת תחרות הסטארט-אפ הראשונה של הארגון. זו היוזמה הראשונה והגדולה ביותר למציאת הפרוייקטים הטובים ביותר, שיובילו לשינוי פניו של תחום התיירות.

בין אם הוא מבוסס על טכנולוגיה או לא, בשלב מוקדם או בוגר יותר – כל סטארט-אפ בעולם מוזמן להשתתף. כדי למצוא את הפרוייקטים הטובים ביותר, תושק התחרות ב-164 מדינות.

לפי הודעת הארגון, מטרת התוכנית היא לבחור את הפתרונות הטובים ביותר, כשהוא מבקש להתמקד במציאת הצעות חלוציות ליישום טכנולוגיות מתפתחות ו"משבשות", כמו גם סטארט-אפים המבוססים על מודלים עסקיים חדשים, כגון הכלכלה המעגלית. אחד מעמודי התווך של התחרות הוא לתת ניראות לפרויקטים המחוייבים לקיימות בתיירות.

תהליך החיפוש של הסטארט-אפ הוא שאפתני כשם שהוא מורכב: זיהוי הפרוייקטים הטובים ביותר בכל פינות העולם. לשם כך גייסו  UNWTO  ו-Globalia את חברת הייעוץ החדשנות  Barrabés.biz, שבאמתחתה יותר מ-20 שנות ניסיון ביצירה, חיבור והפעלה של יזמות וחדשנות אקולוגית.

תחרות האפליקציות (ההאקתון ) הראשונה בישראל שהתקיימה במסגרת יריד התיירות בתל אביב ב-2015. צילום כפיר סיון

כדי הגדיל את התחרות לממד עולמי ולאפשר הרשמה של היזמים המעוניינים, תיושם התוכנית דרך הפלטפורמה הדיגיטלית YouNoodle, חברה מובילה בעמק הסיליקון בתחום פיתוח הסטארט-אפים ברמה הגלובלית.

"חדשנות והשקעה בתיירות אינן השקעה מטרה בפני עצמה", אמר מזכ"ל ארגון UNWTO  זוראב פולוליקשווילי, "הם אמצעים כדי לפתח מוצרים תיירותיים טובים יותר, לשפר את הניהול בתיירות ולעשות את המירב בתחום הקיימות, ליצור משרות חדשות ולייצר אפשרויות חדשות".

מנכ"ל Globalia, חאבייר הידאלגו, אישר את תמיכת החברה ביוזמה החדשה, והדגיש כי "כקבוצת תיירות גלובלית, אנחנו רוצים להציע לזוכים את האפשרות לעבוד אתנו וביחד לשנות את הסקטור התיירותי".

מי יכול להתמודד?

כדי להשתתף בתחרות עולמית זו, על הסטארט-אפ להציג מודל עסקי שקשור לפחות לאחד מהתחומים הבאים: עתיד התיירות, חוויות, איכות הסביבה ופיתוח קהילתי. המעוניינים להצטרף לתחרות יכולים למצוא יותר מידע ולשלוח את האפליקציות דרך אתר התוכנית שכתובתו:  www.tourismstartups.org.

אפשר לשלוח הצעות עד ה-3 בספטמבר 2018. הפרוייקטים יעברו הערכות שונות ובהן ייחודיות וכדאיות של הפתרון, השפעה פוטנציאלית, מודל עסקי ופרופיל צוות. חבר שופטים יעריך את ההצעות ויבחר את 20 הפרוייקטים הטובים ביותר שיגיעו לחצי הגמר ויקבלו את ההזדמנות להציג באירוע רשמי של יום התיירות העולמי (World Tourism Day (WTD ב-27 בספטמבר 2018 בבודפשט, הונגריה.

המציגים יקבלו מימון מלא לנסיעה לבודפשט וההצעות הנבחרות יציגו את המיזם בפני השופטים, נציגי ממשלות, בכירי התעשיה ומשקיעים בינלאומיים המשתתפים ביום התיירות העולמי. בנוסף יזכו המתחרים להשתתף ב"כיתת אמן" באשר לקידום המוצר שלהם.

עשרת הפיינליסטים יזכו בהשתתפות ביריד התיירות  FITUR שיתקיים בין ה-24-27 בינואר 2019 במדריד שבספרד ויוכלו להופיע שם בפני המובילים בתעשיה.

הסטארט-אפ הזוכה יקבל הזדמנות ליצור פיילוט עם Globalia ולעבוד בצמידות עם שורת החברות של גלובליה ובהן חברת התעופה אייר אירופה, רשת המלונות Be Live, סוכנויות נסיעות, מארגני תיירות ועוד.

Exit mobile version