Site icon IAS

ארגון התיירות העולמי מינה את מסי לשגריר התיירות האחראית

שחקן הכדורגל ליונל מסי ומזכל ארגון התיירות העולמי זוראב פולוליקשווילי בעת ההכרזה על הכדורגלן כשגריר לתיירות אחראית. צילום UNWTO

מי שנחשב על ידי רבים כשחקן הכדוגל הטוב בכל הזמנים, ליאו מסי (Lionel Messi), מצטרף לארגון התיירות העולמי UNWTO המסונף לאו"ם.

כדי לקדם את ערכי התיירות האחראית, מינה מזכ"ל הארגון זוראב פולוליקשווילי (Zurab Pololikashvili), את מסי לשגריר לתיירות האחראית בשבת, באיצטדיון קאמפ נואו בברצלונה, אחרי המשחק.

מסי, כדורגלן ארגנטינאי המשחק במדי מועדון הכדורגל ברצלונה ונבחרת ארגנטינה, אמר כי במהלך מסעותיו נקרתה בפניו האפשרות להכיר תרבויות שונות וחברות אחרות כמו גם דרכים שונות לראות את העולם וכי הן העשירו את עולמו. "ארגון התיירות העולמי, כסוכנות מתמחה, והאו"ם, פועלים כדי להפוך את התיירות למקור של פיתוח ואני מאושר שאני יכול להצטרף למשימה של קידום התיירות האחראית", אמר מסי בתגובה למינוי.

לפי הודעת הארגון, מסי הוא דוגמה לשילוב של כשרון ועבודה מתמדת בכדורגל. "מסי נערץ בכל העולם בזכות המיקום שאליו הביא את F.C ברצלונה בשנים האחרונות, קבוצה שבה זכה ב-30 תארים, כולל שמונה ליגות ספרדיות, ארבע ליגות אלופות וחמישה טורנירים של מלך ספרד". והמזכ"ל הוסיף כי "מסי הוא ספורטאי ייחודי ודוגמה כיצד כוח רצון ועבודה עקבית מניבות תוצאות טובות. זה כבוד גדול שמסי מצטרף ל-UNWTO ולאישים ידועים אחרים בקידום ערכים חיוביים ושהתיירות מייצגת", אמר פולוליקשווילי.

מסי הוא שחקן הכדורגל הראשון בהיסטוריה שזכה בחמישה Ballon d’Or – ארבעת הראשונים ניצח ברצף – וארבע "נעלי זהב" אירופיות.

ליונל מסי מצטרף לשחקן הכדורגל הספרדי פרננדו הירו והמאמן הספרדי המיתולוגי ויסנטה דל בוסקה, כידוענים הראשונים שארגון התיירות העולמי מינה לשילוב בין עם ענף הספורט ולניצולו לקידום התיירות האחראית.

התיירות האחראית הוגדרה לראשונה בקייפטאון שבדרום אפריקה בשנת 2002 לצד הפסגה העולמית בנושא פיתוח בר קיימא. "הצהרת קייפטאון" מקובלת כיום בעולם ואומצה על ידי שוק הנסיעות העולמי בשנת 2007 ואף הוקצה לה "יום התיירות האחראית". תיירות אחראית עוסקת ב"יצירת מקומות טובים יותר עבור אנשים לחיות בהם ובמקומות טובים יותר עבור אנשים לבקר". תיירות אחראית דורשת שמארגני תיירות, מלונאים, ממשלות, אנשים מקומיים ותיירים יקחו אחריות וינקטו פעולות כדי שהתיירות תהיה יותר בת-קיימא.

Exit mobile version