Site icon IAS

"אצלנו לא בונים מעבר לצמרות עצי הדקל"

חוף באיי סיישל. איים קסומים. צילום משרד התיירות של סיישל

לאחר שכבר נודע בחודש יולי על הכוונה להתחיל בטיסות סדירות בין איי סיישל לישראל, הגיעה השבוע משלחת של יותר מעשרה בכירי משרד התיירות של איי סיישל, אנשי תיירות ונציגי חברת התעופה אייר סיישל. הפעם, קרוב לתחילת הטיסות הישירות והסדירות שיחלו מה-27 בנובמבר.

איי סיישל ידועים כיעד המעניק חוויה עוצמתית של חיבור לטבע בכל הרמות האפשריות: הים השקוף, הטבע הימי השופע, היערות הטרופים המדהימים ומזג האוויר החם.

בין המשתתפות במפגש היום היתה מנכ״לית משרד התיירות של סיישל שרין פרנסיס (Sherin Francis), שהציגה את היעד האטרקטיבי שהופך קרוב וזמין יותר מתמיד גם בזכות הטיסות הישירות והסדירות שיחלו כאמור מסוף נובמבר, בתדירות של פעם בשבוע. פרנסיס הסבירה שסיישל – הנמצאת במרחק של שש שעות ו-20 דקות טיסה בלבד מישראל, הינה יעד המתאים לכל אדם וכמעט לכל כיס, כולל למשפחות עם ילדים. היעד מציע מעבר לחופים מרהיבים ונופים קסומים, גם פעילויות אקטיביות ומשפחתיות, ספורט ימי, צלילה, דיג, פארקים בסגנון טרופי עם בעלי חיים ומבחר של מלונות מרמת 3 עד 5 כוכבים בעלות הנעה בין 50 יורו ללילה ועד 500 ללילה ומעלה, כמו למשל במלון ארבע העונות שבו מדובר על יותר מ-1,000 יורו ללילה.

האי הגדול מבין האיים – מאהה. צילום משרד התיירות של סיישל

לדבריה, הפעילות לקידום התיירות לסיישל נעשית כבר מזה שנים רבות, אולם עתה הגיע הזמן להנגיש אותם יותר לישראלים. "באנו לכאן כמשרד התיירות עם נציגי המלונות, כשאנחנו עובדים כצוות ורוצים להגדיל את התיירות לכל עונות השנה ולפתוח אותו לסגמנטים נוספים כמו לתיירות תמריץ ומשפחות", אמרה והוסיפה שאפשר לבקר באיים במרוצת כל השנה, כשהטמפרטורה הממוצעת עומדת על 29 מעלות צלזיוס.

באי הגדול מאהה (Mahe), מוצעים לצד צלילה ודיג, גם מגרשי גולף מהטובים בעולם וטיולי טבע, שכן האיים הם חובה לחובבי טבע, עם הסוגים האנדמיים של חי וצומח. באיי סיישל יש גם שני אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו.

מימין, ברנדט וילאמין, מנהלת אזור אירופה ושירן פרנסיס, מנהלת המזרח התיכון במשרד התיירות של סיישל. צילום עוזי בכר

פרנסיס הדגישה במיוחד את העובדה שמזה עשורים הם מקדישים את עצמם לשימור קפדני של הטבע והסובב אותו. באיים לא תמצאו רבי קומות, כי "אצלנו לא בונים מעבר לגובה צמרות עצי הדקל", כפי שסיפרו במפגש. שם הכל נעשה בהתאם לתוכנית עבודה מסודרת ומתוך מטרה שהמקום יהיה ירוק ככל האפשר. עיקר השימור הסביבתי נעשה בים שעליו הם נלחמים לשמור, גם בעזרת עזרה לדייגים שמתפרנסים ממנו. "יש תוכניות של מענקים והלוואות להבטיח שיוכלו להמשיך ולהתפרנס לצד השימור של החיים בים", סיפרה פרנסיס והזכירה גם את המלחמה למיגור הפלסטיק.

רפובליקת סיישל כוללת 115 איים בשטח של 455 קמ”ר, 41 מהם נחשבים לאיי הגרניט העתיקים ביותר על פני כדור הארץ ומתוך כל האיים רק 33 מאוכלסים – סך הכל יש בסיישל 81,000 תושבים המכונים סיישלוּאה. רוב התיירים מגיעים לשלושה איים בולטים – מאהה, פרלין ולה-דיג, המשובצים במלונות הנושקים לים עם כל המותרות האפשריים, או לאיים שבהם יש שמורות טבע או נקודות חן מרשימות. הפלגות יוצאות אל איים קטנים ומבודדים.

באיי סיישל מדברים אנגלית, צרפתית וקריאולית. אחד האתרים הידועים של סיישל היא ויקטוריה, הבירה של האי מאהה ואחת הקטנות בעולם, המעוטרת במבנים בסגנון קולוניאליסטי ובסמול-בן, שהוא העתק זעיר של הביג-בן הלונדוני. בפאתי ויקטוריה משתרעים גנים בוטניים טרופיים מטופחים ובהם אוסף של עצי תבלין ופירות, סחלבים צבעוניים, ילנג ילנג ועוד. אחד המקומות הטובים להכיר את הנופים והרקע הגיאוגרפי של איי סיישל הוא במוזיאון ההיסטוריה של הטבע של סיישל במאהה. ממסע בגיאולוגיה של האיים דרך שמורות הטבע, בעלי החיים, זואולוגיה וגם אנתרופולוגיה.

בין המשתתפות במפגש היום היו גם ברנדט וילאמין (Bernadette Wilemin ), מנהלת אזור אירופה של משרד התיירות בסיישל ומונט רוזה (Monette Rose), מנהלת אזורית באיטליה, טורקיה, יוון וישראל והמזרח התיכון של משרד התיירות הסיישלי, שהיפנתה את תשומת לבי למספרן הרב של הנשים שמחזיקות בתפקידים בכירים בתחום התיירות באיי סיישל וציינה את ההעצמה הנשית בכלל שנהוגה בארצה.

המנהל המסחרי של חברת התעופה אייר סיישל,  צ’ארלס ג’ונסון, (Charles Johnson) אמר שהטיסות שמכירתן החלה, יעלו החל מ-699 דולר הלוך ושוב בשירות מלא, כולל מזוודה עד 30 ק״ג, טרולי וארוחה חמה. אתיופיאן איירליינס וטורקיש איירליינס מציעות גם הן טיסות נוחות לסיישל דרך אדיס אבבה/איסטנבול ובוודאי יציעו גם הן בקרוב מחירים מיוחדים, מה שיאפשר מגוון אפשרויות בחירה לנוסע ודרך קלה ונוחה להגיע לסיישל.

שוק בסיישל. צילום משרד התיירות של סיישל

ג'ונסון ציין שהחברה טסה לישראל לפני שני עשורים, אולם כיום, עם מדיניות השמיים הפתוחים, זהו, לדבריו משחק חדש. “בעבר טסנו בעיקר לטיסות ארוכות-טווח, אבל כיום, כש-15 חברות טסות לאיי סיישל, ויתרנו על הטיסות ארוכות-הטווח ואנחנו מתרכזים ביעדים אזוריים. את תל אביב בחרנו בגלל הגישה שהיא נותנת לנו לאירופה. גם נעשה שיתוף פעולה עם אל על במסגרת אינטרליין, שיאפשר לתיירים לטוס בין אירופה לישראל וסיישל עם שתי החברות”.

מטרתה של אייר סיישל, המיוצגת על ידי טל תעופה, היא להגדיל את תנועת התיירות על פני האוקיינוס ההודי. מכיוון שמגוון המסלולים שלהם כולל כבר את הודו ודרום אפריקה, יש ביכולתם להציע יעדים פופולריים נוספים לנוסע הישראלי.

במסגרת הטיסות החדשות מדובר על טיסה שתאפשר בילוי של ששה לילות ושבעה ימים ביעד: הטיסה תצא מתל אביב בימי רביעי בשעה 23.55 ותנחת בסיישל למחרת בשעה 08.25 זמן מקומי, בעוד הטיסה החוזרת תצא מסיישל שבוע לאחר מכן. לוח הזמנים כבר מתוזמן בקפידה כדי לספק טיסות המשך נוחות גם אל האי מאוריציוס ובכך לאפשר למטיילים גישה לשני היעדים היפים ביותר באוקיינוס ההודי בנסיעה אחת. אייר סיישל מציעה גם קונקשנים נוחים ליוהנסבורג ולמומבאי .

Exit mobile version