Site icon IAS

"אנדלוסיה השורשים שלך"

השר האזורי לענייני תיירות של חבל אנדלוסיה, פרנסיסקו חביאר הרננדז, הגיע לביקור בישראל בראש משלחת בכירים כדי לעודד את התיירות לחבל אנדלוסיה ולקדם את קשרי התיירות עם מדינת ישראל. מטרת הפרויקט המכונה "אנדלוסיה השורשים שלך" (Andaluc?a Your Roots) היא להביא לביקור ישראלים להם שורשים במקום. מדובר במורשת שהותירו במדינה יהודי ספרד בעת תור הזהב שלפני הגירוש ב-1492. הרובע היהודי של קורדובה שומר על אווירה אנדלוסית טיפוסית וכ-50 אלף תיירים מישראל מבקרים בחבל אנדלוסיה מדי שנה. מטרת האורחים מחבל אנדלוסיה להגדיל את מספרם של הישראלים המבקרים באזור.

קרלוס הרננדז גרסיה, קונסול התיירות של ספרד פתח את האירוע והציג את הנואמים, כאשר הראשון לשאת דברים היה שגריר ספרד בישראל, פרננדו קדררה, שהזכיר כי ספרד שבה חיים 46 מיליון תושבים, היא מעצמה תיירותית השלישית בעולם, עם 72 מיליון מבקרים בשנת 2015. הרווח הנקי מתיירות עומד על 63 מיליארד אירו.

"במיוחד לאנדלוסיה יש הרבה מה להציע לישראלים עם שורשים מהאזור, הכוונה לקהילות יוצאי ספרד", אמר השגריר. " הרמב"ם, נולד בקורדובה וחי בה עד גיל עשר ולערים נוספות קשר הדוק לתרבות היהודית. לשם כך נולד הפרויקט".

השגריר פרננדו קדררה הוסיף ואמר כי האזור משופע בטבע מרשים כמו הפארק הלאומי דוניאנה–  שמורת הטבע הגדולה באירופה, החופים הקסומים ומספר רב של אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, מתוך 43 הקיימים בספרד ומהיפים ביותר נמצאים באנדלוסיה, מה שהופך את ספרד השנייה בעולם באתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. באנדלוסיה נמצאים חופי קוסטה דל סול, מהמפורסמים שבאתרי הנופש באירופה, ובה העיירה מרבלה שטופת השמש ומיצר גיברלטר הבריטי, המפריד בין הים התיכון והאוקיאנוס האטלנטי.

כמו כן, ציין השגריר כי באזור כמו במרבית האזורים בספרד, מסעדות מעוטרות בכוכבי מישלן." 82% מהתיירים שבקרו באזור חוזרים לבקר שוב, מה שהופך את אנדלוסיה למובילה בעולם בשביעות רצון המבקרים", סיכם שגריר ספרד בישראל, פרננדו קדררה .  

השר האזורי לענייני תיירות של חבל אנדלוסיה, פרנסיסקו חביאר הרננדז הסביר כי הפרויקט החל לפני כשנה בערך והמטרה שהוא יגדל, יצמח ויחבר בעצם בין הקהילות הספרדיות ששמרו על העבר הרחוק שם באנדלוסיה. כל זאת ע"י שיתוף פעולה עם חברות מקומיות, חברות תעופה וחברות התיירות כדי לקדם את הפרויקט החדש הנקרא "אנדלוסיה השורשים שלך" .

"הפרויקט נתמך לא רק באנדלוסיה אלא גם בעוד מקומות בספרד אבל אנדלוסיה מהווה את השער ומשם ימשיכו המבקרים לשאר האזורים במדינה", אמר האורח מאנדלוסיה. "סן דור תפעיל טיסה ישירה לגרנדה החל מחודש מאי עד לסוף נובמבר עם 2 טיסות שבועיות בימים ראשון וחמישי. מדובר בפלח שוק יחסית קטן וספציפי לאזור אנדלוסיה, מה שיגביר את המשמעות לביקור באזור", הוסיף פרנסיסקו חביאר הרננדז.

באנדלוסיה נערכו לקבל ולכבד את הישראלים שומרי הדת, שיבואו לבקר בכל מה שקשור לאוכל ושמירת השבת. משרדי תיירות מקומיים ידאגו לכל הצרכים הנדרשים. גם התכנון של הפעלת הטיסות בימי חמישי וראשון נועדו לכבד את האורחים הישראלים שומרי השבת, שיגיעו.

אתמול נערך מפגש עם שר התיירות יריב לוין,  לשם גיבוש שיתוף פעולה בין שתי המדינות שיאפשר לתיירים הישראלים לבקר באנדלוסיה ולתיירים הספרדים לבקר בישראל.

28 מיליון מבקרים מידי שנה באנדלוסיה, מהם כ-50% זרים. אנדלוסיה, החבל הדרומי של ספרד עשירה בערים יפהפיות ומזג-אוויר נפלא. היא גם מולדת הפלמנקו , הגיטרה ומלחמות השוורים והיא יצרנית מובילה של שמן זית.   בין האטרקציות שאסור לפספס: ארמון אלהמברה בגרנדה, שמהווה את גולת הכותרת של האדריכלות המוסלמית בספרד; המסגד הגדול (המזקיטה) של קורדובה, החצרות המטופחות והעבר היהודי;  מבצר אלקאזאר המדהים ביופיו בסביליה (עיר הבירה של החבל), ההרים והכפרים הלבנים ובראשם רונדה היפה ועוד.

 

Exit mobile version