Site icon IAS

אמדאוס Ventures מובילה סבב גיוס של כ-10 מיליון דולר בריפנדאיט

אפליקציית ריפנדאיט. פתרון דיגיטלי מלא, צילום Refundit

סיימתם חופשה רגועה בה גם עשיתם שופינג. אתם מגיעים לשדה התעופה ומגלים שמחכה לכם תור ענק להחתמת בקשת החזר המע"מ על הקניות. מה עושים? אתם לא לבד. 90% מהחזר המע"מ המגיע לתיירים בכל שנה באיחוד האירופי – כ-23 מיליארד יורו – לא מגיע לידי התיירים, שכן רבים מהם פשוט מוותרים על הכסף.

זיו תירוש ממייסדי ריפנדאיט. צילום Refundit

לפי חברת הסטארט-אפ Refundit, הודיעה היום זרוע ההשקעות של ענקית התיירות העולמית אמדאוס, Amadeus Ventures, כי היא הובילה השקעה של כ-10 מיליון דולר ב-Refundit, סטארט-אפ שעושה מהפכה בעולם החזרי המע"מ לתיירים באמצעות דיגיטציה מלאה של התהליך. בסבב הגיוס משתתפים גם Portugal Ventures ומשקיעים מסבב הסיד של החברה.

מטרת Refundit היא לסייע לתיירים מכל העולם לקבל את החזר המע"מ שלהם בקלות וביעילות ולתרום להעלמת התורים הארוכים ועבודת הניירת הכרוכה בהגשת בקשת החזר המע"מ על הקניות. ייחודיות השירות של Refundit היא בדיגיטציה המלאה של התהליך באמצעות פתרון מובייל ומערכת לרשויות המס, המאפשרת לקבל און ליין את אישור המכס שעד כה היה כרוך בעצירה להחתמת ניירת בשדה התעופה, בתורים, עיכובים ומתח מיותר לתיירים.

את Refundit הקימו אורי לוין, יזם סדרתי ומייסד waze וזיו תירוש, לשעבר מייסד ומנכ"ל Stockton, העוסקת בתחום הביו-אגרוטק. ריפנדאיט פעילה כרגע בבלגיה וצפויה להתרחב למדינות נוספות. לדברי תירוש, באמצעות יצירת פתרון דיגיטלי מלא, Refundit יוצרת ערך אמיתי עבור התיירים, רשויות המס, החנויות והמדינה עצמה, והופכת קניות לאטרקטיביות יותר עבור תיירים.

סטפן רופרס, סגן נשיא בכיר באמדאוס לצמיחה אסטרטגית של עסקים, אשר יצטרף למועצת המנהלים של ריפנדיט הוסיף כי "באמדאוס, אנחנו מחפשים הזדמנויות לצמצם אלמנטים הגורמים לסירבול או אי נוחות בחוויית הטיול. אנחנו מאוד נרגשים לצרף את Refundit למשפחת אמדאוס ומצפים לעבודה המשותפת עם הצוות ליצירת השיפור הנדרש עבור התיירים".

"Refundit והצוות שלה ממלאים יפה את את כל הקטגוריות ברשימת היעדים שלנו בהשקעות אסטרטגיות. האפליקציה משפרת את חוויית המטייל ומוסיפה ערך בכל שלב בתהליך הטיפול בבקשת החזר המע"מ", אמרה סוזאנה צ'ו, מנהלת אמדאוס ונצ'רס.

אמדאוס השיקה את תכנית הסטארטאפים שלה ב- 2014. מאז נחשפה ל- 150 מיזמים ופיתחה 20 פרויקטים משותפים עם חברות הפורטפוליו שלה.

Refundit נוסדה ב- 2017 וגייסה עד כה 2.5 מיליון דולר השקעת סיד ממשקיעים פרטיים. גודל הגיוס הנוכחי, כאמור, הוא כ-10 מיליון דולר. לחברה 15 עובדים במשרדיה בתל אביב ובבלגיה. ריפנדיט זכתה ב- 2019 במקום ראשון בתחרות הטראוולטק של ארגון התיירות העולמי של האו"מ (UNWTO), מבין כ-2,000 סטארטאפים שניגשו לתחרות.

Exit mobile version