Site icon IAS

אלי גונן:" אל תתנו לתעשיית התיירות של ישראל לקרוס "

לכבוד                                                                                                                                                

מר יאיר לפיד, שר האוצר                                                                        

מס' 6943

משרד האוצר

ירושלים

 

 

 

הנדון: שמירה על מקומות עבודה – סכנת הפיטורין

כבוד השר שלום,

 

 

כפי שידוע לך, תעשיית התיירות בארץ נמצאת במשבר קשה ביותר שסופו טרם ברור.

מהלך "צוק איתן" גרם לקריסת התיירות הנכנסת והביא בעקבותיו לביטול רחב של הזמנות שהיו לתיירות נכנסת לישראל בין אם לקבוצות ובין אם לבודדים ופעילות התיירות ברוב רחבי מדינת ישראל צנחה.

 

במלונות ישראל בכל הארץ, להוציא את אילת, סבלנו מירידה של למעלה מ – 50% בתפוסה הצפויה, ירידה לא פשוטה במחיר וכמובן נפילת ההכנסות ואובדן הרווחיות.

 

אנו המלונאים, אנשים אופטימיים. עברנו תקופות דומות בעבר ויכולנו למשברים, וכך אנו מקווים ומאמינים שבפעילות נכונה ובתמיכה משמעותית של הממשלה נתגבר גם הפעם. זאת במידה כמובן שכשם שהממשלה פעלה בעבר היא תפעל גם כיום, לאמור סיוע מיידי לשוטף והעמדת המשאבים המתאימים לקמפיין השיווקי לאחר שהמצב הגיאופוליטי יחזור לעצמו.

 

אנו המלונאים נשענים על כוח האדם הטוב והאיכותי שיש לנו במלונות, מתוך אמונה שהמבצע יהיה קצר יחסית, מתוך רצון לשרת את עם ישראל בחודש אוגוסט ובחגים. אנו עושים כל שניתן לשמר את העובדים. אבל לא לעולם חוסן, לצערנו.

 

קיווינו שנוסחת הפיצוי תאושר על בסיס מה שהיה בעבר. קיווינו שנדע את הסיוע מהממשלה והיקפו על בסיס מה שהיה בעבר. זאת כדי שנוכל לשמר את העובדים. יש רצון טוב והבנה בכל משרדי הממשלה לצורך לסייע באופן מיוחד לתיירות ושיחות אכן מתקיימות. אבל הפתרון מתמהמה.

 

אני פונה אליך בקריאה להחליט על סיוע למלונות על בסיס הסדרי העבר ולאפשר לנוע ולהימנע מפיטורי העובדים. העובדים במלונות הם אנשי הפריפריה, חיילים משוחררים, עולים חדשים, בני מיעוטים, סטודנטים, אמהות חד הוריות וכל מגזרי האוכלוסייה שכה זקוקים למסגרת תעסוקה קבועה.

הפיצוי והסיוע הנדרשים כיום למלונות ישראל, הם בבחינת "השקעה לצמיחה ומניעת אבטלה" ולא למילוי כיס פרטי זה או אחר וכך גם יש לראותם.

 

מלונות ישראל מייחלים ל"אות" ממשלת ישראל על נכונותה לסייע לשמור על מקורות התעסוקה. בהעדר "אות" ברור ובהנחה כי "כוחות השוק", לכאורה, יפעלו כאן אנו צופים מצב חמור ביותר ולאורך זמן.

 

אנא אל תתנו לתעשיית התיירות של ישראל לקרוס. עשו הנדרש ולאלתר.

 

אודה לך אם תכנס לעניין באופן אישי.

 

שלך,

 

נשיא

 

 אלי גונן

 

 

 

העתק: מר עוזי לנדאו, שר התיירות

            מר מיקי לוי ,סגן שר האוצר

            מר אמיר הלוי ,מנכ"ל משרד התיירות

            גב' יעל אנדורן ,מנכלי"ת משרד האוצר

            מר אמיר לוי ,הממונה על התקציבים משרד האוצר

            

 

 

 

Exit mobile version