Site icon IAS

אליהו חוזי עמיאל הלך לעולמו

אליהו חוזי עמיאל ז"ל, שהיה חבר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, הלך לעולמו ביום שישי. בן 89 היה במותו. עמיאל שהיה ממייסדי ענף התיירות הנכנסת בישראל, השפיע רבות על עיצובו של ענף התיירות בישראל מיום הווסדו ועד היום. היו בו יוזמה, תושיה וידע רב בענף תעשיית התיירות המורכב ורב התהפוכות. רבים בענף, כולל בתקשורת, חבים לו את קבלת הידע הבסיסי להבנת סבך זה.

אני הגעתי לעיתונות אחרי הרבה שנים בעולם התעופה. כשמוניתי לכתב תעופה ותיירות במעריב, הבנתי במטוסים, אבל ידעתי מעט מאוד על תעשיית התיירות. חוזי היה האיש שלימד אותי את רזי הענף, בשיחות בלשכתו בחברת עמיאל טורס וגם בביתו. עד היום אני זוכר משפט יסוד שאמר לי בתקופת ראשית פעילות טיסות השכר בארץ: "השקעה במושב טיסה היא 300 דולר והרווח ממנו הוא 30 דולר". הוא היה אמן פירוק גורמי הפעילות התיירותית עד לאטומים המרכיבים אותה ורק אז לבנות תוכנית פעולה כדאית ורווחית. תכונה שמיצבה גם את פעילותו בחברתו, הפעילה מאוד בתחום התיירות הנכנסת לישראל, ושאותה הוריש לבנו אוני. יהי זכרו ברוך.

מלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל נמסר:

"עמיאל נולד בישראל בשנת 1927, הצטרף לפלמ"ח בשנת 1946 והשתתף בקרבות רבים ובהם שחרור צפת,שחרור נבי יושע, כיבוש טבריה, קרבות עמק הירדן ,כיבוש לוד ורמלה וקרבות שער הגיא והיה ממייסדי קיבוץ פלמחים, שם גם הכיר את אישתו, תבדל לחיים ארוכים, עירית איתה הקים בישראל משפחה לתפארת.

"חוזי עמיאל החל דרכו המקצועית בשנת 1953, כנהג אוטובוס תיור, מורה דרך, מפעיל תיירות ומנהל בחברות שונות עד הקמת "עמיאל טורס" בשנת 1976, יחד עם בנו אוני.

"במשך השנים ליווה חוזי את ענף התיירות בתחומים רבים : התחלת הפעלת טיסות שכר לישראל, ביסוס אילת כיעד תיירותי במערב אירופה, הקמת מערכת תיירות רפואית בים המלח, הקמת וביסוס תנועת התיירות מהמזרח הרחוק ובמיוחד מיפן, הקמת וביסוס תנועת תיירות התמריץ ופתוח תנועת תיירות צליינית לישראל.

"חוזי עמיאל ז״ל היה חלוץ, איש חזון ויזם שידע להגשים רעיונות ואמונות למעשים שתרמו רבות לתקומת המדינה, שגשוגה וביסוס מעמד התיירות הנכנסת לישראל כקטר כלכלי וחברתי חשוב.

"חוזי בחייו היה מעמודי היסוד של הלשכה ופעילותה ובאישיותו היה מופת ודוגמא אישית לכל העוסקים בתחום.

"מורשתו תהיה לכולנו צו עשה, ואישיותו תאיר את מעשינו לכל השנים לבוא.

"יהי זכרו ברוך ומי יתן ותשכון נשמתו בשלום ושלווה ומשפחתו לא תדע עוד צער".
 

Exit mobile version