Site icon IAS

איסתא מצמצמת את תלותה בהכנסות מענף התיירות

חברת איסתא הודיעה היום כי היא ממשיכה בישום האסטרטגיה העסקית שבה החלה לפני מספר שנים, להפחתת תלותה בהכנסות מענף התיירות ולכוונתה להמשיך את המגמה ליצירת רווח תפעולי קבוע שלא מפעילות תיירותית, כי אם מפעילות נדל"ן להשקעה ומלונאות

דירקטוריון איסתא החליט ב-1 בפברואר לעדכן את יעד היקף נכסי הנדל"ן להשקעה של החברה לכמיליארד שקל עד לסוף שנת  2019 (לא כולל רכוש קבוע, מעונות הסטודנטים בנתניה והשקעה בפרויקטי תמ"א 38), מתוך מטרה שיניב רווח לפני מס של כ-36 מיליון שקל לשנה.

איסתא עוסקת בניהול סוכנות נסיעות, בייצור והפעלת טיסות, טיולים וחבילות ומפעילה בתי מלון בארץ ובחו"ל. בעלי השליטה בה הם המנכ"ל אחישי גל (41.25%) ועמותת איסתא (31.40%) של התאחדות הסטודנטים בישראל. עם נכסי המלונאות הבולטים שלה בישראל נמנים מלון רימונים באילת (מנוהל על ידי רימונים), מלון כרמים בקיבוץ קריית ענבים ומלון פאבליקה בהרצליה פיתוח – שניהם מנוהלים על ידי חברת ישרוטל. החברה מושקעת ב-%40 גם במלון הבוטיק ברנר שאמור להיפתח במרוצת השנה.

שלושה מלונות בפאפוס

במרץ 2017 הודיעו איסתא ורשת המלונות פתאל שנמצאת בבעלות דוד פתאל, על הסכם לשיתוף-פעולה ביניהם, לפיו רכשו איסתא ופתאל ביחד ובחלקים שווים שלושה מלונות  הכוללים בסך הכל כ-800 חדרים, על קו החוף של עיר הנופש הקפריסאית פאפוס. היקף הרכישה הכולל הגיע לכ-80 מיליון אירו.

שלושת המלונות הנרכשים – Cypria Bay ,Cypria Maris ו–Laura – פועלים על בסיס אירוח של "הכל כלול". איסתא דיווחה אז כי ההכנסות של שניים מהמלונות הסתכמו בכ-10 מיליון אירו במצטבר ב-2016, ובשורה התחתונה הם רשמו הפסד של כ-3 מיליון אירו.

הרכישה המשותפת היוותה חלק מאותה אסטרטגיית ההתרחבות של תחום הנדל"ן ממוקד התיירות של איסתא.

Exit mobile version