Site icon IAS

אינטרקונטיננטל עולה לירושלים

קבוצת המלונות מהמובילות בעולם, ®InterContinental Hotels Group)  IHG), חתמה על חוזה לפתיחת מלון אינטרקונטיננטל ירושלים. המלון יכלול 229 חדרים ויפעל במסגרת הסכם ניהול עם חברת מגדלי היכל שלמה. עלויות ההשקעה מוערכות בכ-130 מיליון דולר. 

כך דווח היום (ד') במסיבת עיתונאים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. המלון החדש ממוקם במרכז ירושלים ברחוב קינג ג'ורג', בסמוך לבית הכנסת הגדול ובמרחק הליכה מהאטרקציות המרכזיות של העיר, ביניהן מרכז העיר המציע קניות ומסעדות, והעיר העתיקה. לצד המלון יוקם גם מגדל של דירות יוקרה, שאמורות לממן חלק מהוצאות הפרויקט. משרד התיירות נותן בירושלים מענק של 20% ליזמים.

המלון, שיתנשא לגובה של 17 קומות, צפוי למשוך אורחים מהארץ ומחו"ל. יהיו בו טרקלין, בר ושתי מסעדות, ביניהן מסעדת שף, ומתחם של סוויטה נשיאותית המשתרעת על פני 130 מ"ר, לצד מגוון סוויטות נוספות, אזור נרחב לכנסים וועידות, אשר יכלול אולם אירועים גדול וחדר אוכל. כן יכלול המלון בריכת שחייה מקורה מחוממת וספא מפואר.

המלון תוכנן כחלק ממיזם משותף של האדריכלים יהודה פייגין וארתור ספקטור ויתאפיין בסגנון היוקרה המאופקת של המותג. חלל הפנים של המלון עוצב על ידי Wilson Associates. 

בזאת מצטרף אינטרקונטיננטל ירושלים ל-6 מלונות קראון פלאזה של הרשת בישראל, לצד מלון הבוטיק אינדיגו, של משפחת פישמן מלוס אנג'לס, ברמת גן. הוא יהיה בית המלון השני של IHG בירושלים ביחד עם קראון פלאזה ירושלים, ומלון אינטרקונטיננטל השני בארץ אחרי דיוויד אינטרקונטיננטל תל אביב. המלון הצפוי לפתוח את שעריו בשנת 2021.

רמת המחירים של המלון תהיה כמו זו של מלונות היוקרה האחרים בעיר – וולדורף אסטוריה, מצודת דוד, אוריינט והמלך דוד. לדברי מנכ"ל מלון דיוויד אינטרקונטיננטל תל אביב, דיוויד כהן, שיהיה חלק מצוות הניהול של המלון החדש, המלון יותאם לביקורי אח"מים מבחינת סיפוק שטח סטרילי ויתמודד עם המלונות האחרים על אירוחם. זאת לצד הבטחת הבטחון והבטיחות בכלל.

כמו כן יוטמעו במלון החדש כל הטכנולוגיות החדשות ואלה שיפותחו עד שאמור המלון להיפתח.

ביום בהיר אפשר לראות עד ים המלח

קארין שפרד, נשיאת קבוצת IHG אירופה, אמרה כי: "אנו שמחים ונרגשים לפתוח מלון אינטרקונטיננטל שני בישראל עם חברת מגדלי היכל שלמה. המותג אינטרקונטיננטל, שמאחוריו עומדות למעלה מ-70 שנה של מורשת עשירה, ממשיך לעשות חיל. אנו מתכננים לפתוח יותר מ-60 מלונות בפריסה עולמית וממשיכים להרחיב את פעילות המותג בתחום מלונות היוקרה".

לאינטרקונטיננטל יש שני מלונות בירדן – בעקבה ובעמאן – ועתה נמצאים בבנייה מלונות של הרשת באיחוד האמירויות ובעוד מדינות במזרח התיכון.

עוד אמרה שפרד כי המלון יהיה "עם הלוקיישן הטוב ביותר, עם מבט על העיר העתיקה וביום בהיר אפשר יהיה לראות עד ים המלח. להביא את העולם לירושלים זה מרגש עבורנו. במועדון הנאמנות של הרשת יש 70 מיליון חברים. נשים את ירושלים על המפה".

כיום פועלות בירושלים רק שתי רשתות בינלאומיות: הילטון באמצעות מלון וולדורף אסטוריה ואקור עם רשת איביס. מלונאי בכיר אמר בתגובה כי כל רשת בינלאומית שנכנסת לירושלים מקדמת את התיירות לישראל ומראה פנים "נורמליות" שלה. "זה מכניס את ישראל לעוד מרכז הזמנות גדול. המשמעות היא גם שמדובר בפנייה אל תיירות ברמה גבוהה, שמשאירה יותר כסף".

שוק התיירות בירושלים מצומצם מזה שבתל אביב: רובו של אורחי משרדי הממשלה ושגרירויות, שמתוכן נוטלת ארצות הברית 90% ולצידם תיירים יהודים אמריקאים.

המלון ייבנה היכן שעומד כיום בית סולל בונה שנבנה בשנת 1960, ולמרות זאת נדרש מהמלון החדש להקדיש קיר מסויים לשימור.

היה כבר מלון אינטרקונטיננטל בירושלים

אין זו הפעם הראשונה שנפתח מלון אינטרקונטנננטל בירושלים. בשנת 1962 נבנה מלון בפינה הדרומית של פסגת הר הזיתים, ונפתח רשמית ב-1964, כלומר לפני מלחמת ששת הימים (1967), כנראה ביוזמת בית המלוכה הירדני.

לאחר מלחמת ששת הימים עבר המלון לידי ממשלת ישראל, שכן הבעלים של המלון היה בית המלוכה הירדני. מאז ועד היום מצוי המלון תחת אחריותו של האפוטרופוס הכללי של מחוז ירושלים. שנים של אי ודאות והאינתיפדה הראשונה שהביאה להידרדרות בתיירות לישראל בכלל ולירושלים בפרט – גרמו לרשת אינטרקונטיננטל להסתלק מניהול המלון בשנת 1987 (כפי שעשתה גם לא מכבר במלון ג'אסר פאלאס בבית לחם). המלון מורכב מבניין מרכזי ובו שבע קשתות, שעל שמן הוא קרוי כיום, ופועל כמלון ישראלי עם דירוג של משרד התיירות.

"היו 20 שנה שהוספנו כל הזמן כסף"

למסיבת העיתונאים הגיע מארצות הברית צ'יק פארדיס, מבעלי המלון שהן שתי משפחות – משפחת ווילף ומשפחת הלפרין. פארדיס סיפר ל-IAS שהוא חיפני במקור, אבל גר בניו ג'רסי. "אנחנו לא מלונאים, אנחנו משפחה של קבלנים והמלונאות שלנו היא רק בארץ, בגלל הציונות. המלון הראשון שלנו היה מלון רנסנס בתל אביב ובירושלים בבעלותנו מלון רמדה, המלון הגדול ביותר בירושלים עם 600 חדרים". עם זאת, הוא אומר, זה מתחיל בציונות – אבל חושבים גם על הביזנס. "יש שנים טובות ויש שנים רעות. היו 20 שנה שהוספנו כל הזמן כסף. בשנת 2000 התחילו כמה שנים טובות, ואח"כ נפילה".

לא מכבר מכרו האחים רייכמן את מלון וולדורף אסטוריה בירושלים שאותו בנו במשך שנים בירושלים. בתשובה לשאלה האם הם לא חוששים מבניית מלון בעיר המסוכסכת, אמר פארדיס "תמיד יש חשש, אבל שתי המשפחות האלה לא מוכרות כלום. אף פעם. הסטורית אנחנו לא מוכרים כלום – לא בארה"ב ולא פה".

Exit mobile version