Site icon IAS

אין נביא בעירו: הקפריסאים נהרו לחו"ל

קו החוף של לימסול בקפריסין. הקפריסאים העדיפו את יוון ובריטניה. צילום Depoxitphotos

הקפריסאים מוציאים 89% מתקציב הנסיעות שלהם על נסיעות לחו"ל, הרבה יותר מהאירופי הממוצע, שמוציא 56% מתקציב החופשה השנתי שלו על נסיעות לחו"ל ו-44% לתיירות פנים. כך עולה מנתוני Eurostat שפורסמו אתמול.

Eurostat – European Statistical Office – הוא גוף של הנציבות האירופית שמטרתו לספק מידע סטטיסטי למוסדות האיחוד האירופי (EU).

לפי נתוניו, בשמונה מתוך 28 מדינות האיחוד האירופי, כילו תושבים יותר ממחצית מהוצאות התיירות שלהם במהלך 2017 על חופשות במסגרת תיירות פנים. החלק הגבוה ביותר של ההוצאה המקומית נצפה ברומניה (79% אחוז) ויוון (76% אחוז) ואחריה ספרד (66% אחוז), צרפת ופורטוגל (בשתיהן 65% אחוז), בולגריה ואיטליה (בשתיהן 64%).

תושבי הרפובליקה הקפריסאית היוונית נמנים עם המבזבזים הגדולים בחו"ל, עם הוצאה ממוצעת של 600 יורו, סכום גבוה בהרבה מהממוצע של האיחוד האירופי, שעומד על 377 יורו לאדם לחופשה. היעדים המובילים לתיירים מקפריסין הם יוון ובריטניה.

מיאמי. האירופים העדיפו את ארה"ב. צילום Depositphotos

הצרכנים הבולטים ביותר: הגרמנים, הצרפתים והבריטים

בכל המדינות, רוב ההוצאות על תיירות התרחשו בנסיעות של 4 לילות או יותר. אירופים שנסעו לחופשה ליבשות אחרות, בילו את מרביתן בנסיעות לארה"ב (8% מסך כל ההוצאות של האיחוד האירופי בנסיעות לתיירים), ואחריהן לאסיה (6% אחוז), אפריקה (3% אחוז) ואוקיאניה (1% אחוז). יעדים אירופיים מחוץ לאיחוד האירופי היוו כ-4% מכלל הוצאות התיירים של תושבי האיחוד.

לינות היוו 37% מהוצאות התיירות, ואילו תחבורה היוותה 31% והוצאות שונות 32%.

תושבי האיחוד האירופי הוציאו כ-467 מיליארד יורו על נסיעות למטרות תיירות בשנת 2017. הגרמנים, הצרפתים והבריטים היו הצרכנים הגדולים ביותר במונחים מוחלטים. הוצאותיהם היוו 58% מכלל הוצאות התיירים באיחוד.

Exit mobile version