Site icon IAS

אילת מגויסת בצל מלחמת חרבות ברזל

אילת, עיר הנופש הדרומית. צילום Depositphotos

בצל מלחמת חרבות ברזל, אילת מגויסת ונותנת מענים לאלפי מפונים ומתפנים מיישובי הדרום ועוטף עזה. נכון להיום (ד'), היום החמישי למלחמה, אילת מארחת למעלה מ 10,000 אזרחים בבתי תושבים, בתי מלון ואפילו בדירות שכורות. מחציתם תושבי יישובי עוטף עזה, שפונו על ידי צה"ל ושוכנו בעשרה בתי מלון בעיר. בתוך כך, מפעילה העירייה מוקד סיוע עירוני, שישה מוקדי סיוע נפשי בבתי המלון ושלושה מוקדים לאיסוף תרומות.

בימים קשים אלה מתמודדת גם העיר אילת עם נעדרים ונרצחים ומלווה את המשפחות. אתמול (ג') הובאו למנוחות שני בני אילת, ניצן גולדנברג ז"ל שהובא למנוחות בבית העלמין בנתניה, ודור מלכה ז"ל הובא למנוחות בבית העלמין אילת. היום יובאו למנוחות איתי זעפרני ז"ל בהר המנוחות בירושלים ונוי אביב ז"ל בבית העלמין אבן יהודה. לבנו עם המשפחות.

בצל המלחמה ובתוך אירוח של אלפי אזרחים, השגרה באילת נשמרת ועדיין פועלת בכוננות ומוכנות גבוהה של צה"ל ומשטרת מרחב אילת, כולל עיבוי הכוחות בגזרה ובמחסומים. בנוסף נותבו כוחות הפיקוח והאכיפה של העירייה להגברת תחושת ביטחון וגויסו כ- 100 מתנדבים, לוחמים ותיקים לטובת משמר אזרחי. המתנדבים יעברו הכשרה על ידי המשטרה ויפעלו ככוח חירום ככל ויידרש.

כדי לנרמל את השגרה, הנחה אתמול ראש העירייה, אלי לנקרי, להשיב את הפעילות של החינוך הבלתי פורמלי ומהיום היא פועלת כרגיל במתנ"סים, במרכז המוזיקה, מועדון השייט ומרכזי הנוער. בנוסף, נפתחו מרכזי הפגה לילדי גנים ובתי ספר של החינוך המיוחד בדגש על לקויות מורכבות. במקביל פנה ראש העירייה באמצעות מינהל שח"ק למשרד החינוך, להחריג את אילת ולאפשר לימודים כרגיל במעונות, גני הילדים ובבתי הספר. אם תאושר הבקשה, תצא הודעה בהתאם. לצד זאת הוחלט אמש לבטל את המסע לפולין אליו היו אמורים לצאת תלמידי התיכונים באילת בחודש הבא (22.11.23).

עוד כחלק מההיערכות העירונית, דוגללה העיר אילת בדגלי ישראל, כולל תאורה מיוחדת של מגן דוד לאורך הצירים המרכזיים להעלאת המורל ולחיזוק המסר, שהעיר אילת מחזקת את צה"ל וכוחות הביטחון. לצד מאות מתנדבים, עשרות יוזמות פרטיות ואינספור תרומות, הן לתושבי העוטף והן לחיילי צה"ל, כולל כוחות מילואים שמאיישים את גזרת אילת, מפעילה כאמור העירייה מוקד סיוע עירוני, שישה מוקדי סיוע נפשי לטובת המפונים ושלושה מוקדים לאיסוף תרומות.

מוקדי סיוע נפשי

מפרוץ המלחמה מלווים עובדים סוציאליים בעירייה, יחד עם פסיכולוגים, את משפחות הנעדרים באילת ולצערנו גם משפחות נרצחים. מעבר לזה, ברגע שהחלו להגיע לאילת תושבים מפונים, התגייסו כל הצוותים המקומיים לקלוט אותם ולהעניק להם סיוע וליווי ראשוני. כבר ביום השני הוקמו שני צוותי טיפול בשני בתי מלון ואתמול הורחבו המענים לצוותים מטפלים בשישה בתי מלון. לצערנו את ההודעות המרות מקבלות המשפחות כאן באילת, והצוותים המקומיים יחד עם נציגי החוסן ביישובים עצמם, נדרשים להודיע להם, להכיל אותם וללוות אותם.

לצד זאת, הוקם מוקד מתכלל על ידי אגף הרווחה בעירייה ומרכז בריאות הנפש של הכללית באילת. המוקד מרכז את הצוותים ומקבל פניות של מטופלים ומטפלים הרוצים להגיש סיוע. כל מטפל עובר אוריינטציה והוא מנותב בהתאם לצורך. מטפלים מתנדבים יכולים לפנות למוקד: 08-6586606.

פונים המבקשים סיוע, יכולים לפנות ישירות לצוותים הפועלים בבתי המלון (קיסר, ספורט, ים סוף, המלך שלמה, לגונה, וג'ייקובס) או בטלפון: 08-6386635  מחוץ לשעות הפעילות, ניתן לפנות למוקד העירוני 106, או לחדר המיון בבית חולים "יוספטל". מענים נוספים ניתן לקבל במרפאת הדקל לבריאות הנפש: 08-9170200 | מוקד סיוע נפשי 24/7 050-6262980 | המכון להתפתחות הילד 050-6475039 לטובת תושבי העוטף שהגיעו ברכבים פרטיים, מאפשרת העירייה חנייה חינם בחניות המוסדרות.

החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) הכינה 300 מארזי טואלטיקה ולבנים (גרביים, תחתונים וגופיות) שמועברים לחיילי גדוד מגן אילת הפועל בגזרה. תאגיד התיירות העירוני, ריכז הטבות ויוזמות לאירוח ולהפוגה עבור תושבי הדרום והעוטף, בהתגייסות מחממת לב של מאות בעלי עסקים, אטרקציות, מלונות, מסעדות, מדריכי ספורט, מטפלים ועוד. כל הפרטים על כל המענים בקישור: www.eilat-events.com .

עובדי העירייה ומתנדבים מאיישים את מוקד הסיוע העירוני, מתגברים את המוקד העירוני ומתפעלים את אולם בית הפועל הקולט חיילים ותושבים מפונים המבקשים מענה ראשוני ללילה. רשת המתנ"סים הרחיבה את הפעילויות לילדי העוטף מחמישה בתי מלון לעשרה בתי מלון ומקיימת פעילות חוגית בכל המתנ"סים. יחד איתם פועלים גם הגרעין התורני "אל עמי" וגם מפעילים מקומיים המגיעים לבתי המלון להנעים את זמנם של הילדים. 

מוקד הסיוע העירוני זמין בכל זמן ובכל עניין: 08-6363990 | 8294*                                                                                        

Exit mobile version