Site icon IAS

איזו עיר מציעה לתיירים שייט קיאקים בחינם, קפה, ארוחת צהרים ועוד

שייט קיאקים כחלק מפרויקט CopenPay. צילום ארגון התיירות של קופנהגן

מחקרים מגלים שתיירים מראים נכונות גדולה (82%) לפעול באופן בר קיימא, אך רק 22% מיישמם אותה. זו הסיבה שארגון התיירות של קופנהגן השיק את CopenPay – יוזמה חדשה שהופכת פעולות 'ירוקות' לחוויות תרבותיות. השאיפה של קופנהגן היא לתת השראה למבקרים לעשות העדפות ברות-קיימא מודעות ולעזור לגשר על הפער הגדול בין הרצון לפעול בצורה זו לבין התנהגותם בפועל.

יוזמת CopenPay כוללת למעלה מ-20 אטרקציות, כמו רכיבה על אופניים, השתתפות במאמצי ניקיון או התנדבות בחוות עירוניות עם גישה למגוון חוויות מעשירות ונפלאות בקופנהגן: סיורים מודרכים במוזיאון, השכרת קיאקים, ואפילו ארוחת צהרים צמחונית העשויה מיבול מקומי – הכל בחינם. לדוגמה, מבקרים המגיעים לגלריה הלאומית של דנמרק עם פסולת פלסטיק מוזמנים לסדנה כדי להפוך אותה ליצירת אמנות. באופן דומה, נסיעה בתחבורה ציבורית או אופניים למפעל החימום האייקוני של קופנהגן מעניקה חוויה ייחודית של סקי במורד המדרון על גג הבניין.

"זוהי משימת ליבה עבורנו להפוך את המסע לבר-קיימא ונצליח רק אם נגשר על הפער הגדול בין הרצון של המבקרים לפעול בצורה זו לבין התנהגותם בפועל. זה אולי נשמע פשוט, אבל זה לא. אנחנו רוצים שהמבקרים יעשו בחירות מודעות, ויקבלו חוויות טובות עוד יותר בזמן ביקורם. באמצעות CopenPay אנו שואפים אפוא לתמרץ התנהגות 'ירוקה' של תיירים תוך העשרת החוויה התרבותית שלהם ביעד. זה צעד ניסיוני וקטן לקראת יצירת חשיבה חדשה בקרב מטיילים ויוזמות רבות שאנו עושים כדי להפוך את הנסיעה לברת-קיימא יותר", אומר Mikkel Aarø-Hansen, מנכ"ל Wonderful Copenhagen.

עובדות על CopenPay

פרויקט הפיילוט יפעל לאורך כל שיא עונת התיירות של קופנהגן, מה-15 ביולי ועד ה-11 באוגוסט 2024. אתר אינטרנט ייעודי,  יושק ב-15 ביולי. מגוון רחב של אטרקציות לוקחות חלק בפרויקט הפיילוט, כולל: המוזיאון הלאומי, הגלריה הלאומית של דנמרק, המוזיאון של קופנהגן, מועדון הריצה ספרטה, גרין קיאק, קופנהיל, Øens Have, השכרת אופניים מ-Donkey Republic ועוד.

עובדות על קופנהגן, בירת דנמרק:

האוכלוסייה בקופנהגן: 602,000 תושבים וכ-2.5 מיליון במטרופולין שלה.

אופניים: 750,000 (פי 4 יותר ממכוניות).

נסיעות: 62% מכלל האזרחים רוכבים באופניים.

תשתית רכיבת אופניים: 382 ק"מ של שבילי אופניים.

מלונות: רוב חדרי המלון בעיר הם בעלי הסמכה אקולוגית.

מי ברז: ראויים ובטוחים לשתייה.

תעלות: נקיות מספיק לשחייה.

חשמל: יותר מ-70% מקורו באנרגיה מתחדשת.

חימום מחוז: מופעל בעיקר על ידי ביומסה (חומרים אורגניים המשמשים כמקור אנרגיה).

Exit mobile version