Site icon IAS

איגוד ערים כינרת הציב שילוט 'חוף כחול' בחוף צמח שזכה לתו האיכות

'דגל כחול' ודגל תו איכות הסביבה, הוצבו בחוף צמח. צילום באדיבות איגוד ערים כינרת

תוכנית "דגל כחול", פועלת בכ- 50 מדינות בעולם, במטרה לעודד מודעות סביבתית על שמירת הסביבה החופית והימית בקרב משתמשי החופים, הקהילות המתגוררות בסביבתם ובקרב הרשויות והארגונים העוסקים בניהול החופים.

שלט הסבר על תו התקן הבינלאומי היוקרתי 'דגל כחול' ודגל תו איכות הסביבה, הוצבו בחוף צמח של איגוד ערים כינרת, לאחר שהוענק לחוף תו האיכות על ידי ארגון הסביבה העולמי Foundation for Environmental Education (FEE), המיוצג בישראל על ידי עמותת אקואושן.

'דגל כחול' הינו תו התקן הסביבתי הבינלאומי, מהמוכרים והיוקרתיים בעולם, שקבע כי חוף צמח של איגוד ערים כינרת עומד בקריטריונים מחמירים בתחום איכות הסביבה: תחזוקה, בטיחות ונגישות.

באיגוד ערים כינרת מקווים כי ציבור הנופשים בכינרת, ישמור על איכות הסביבה והמים, יקפיד להשליך את האשפה לפחים המיודעים לכך וכן ירבה שימוש בכלים רב-פעמיים במקום כלים חד-פעמיים העפים עם הרוח ומזהמים קשות את הסביבה והמים, וכן קשים למיחזור.

איגוד ערים כינרת מפעיל 15 חופי רחצה סביב הכינרת, המוכרזים כחופים שקטים בהם אסורה מוסיקה, מאחר ורעש נחשב גם הוא לזיהום סביבתי. בנוסף מתקיימת פעילות הסברתית לאורך השנה לתלמידים, חיילים, סטודנטים ולציבור הרחב, על חשיבות השמירה על ניקיון החופים והמים. כמו כן עורך האיגוד פעילויות רבות לשמירה על הסביבה והאגם הלאומי.

האיגוד אף הציב בחופים פחי אשפה, וכן פחים כתומים למחזור אריזות, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ו'תמיר מחזור'.

Exit mobile version