Site icon IAS

אובמה: חשוב להקל על ממשלות בבקשות ברורות וקונקרטיות

הנשיא ברק אובמה בביקורו באדיס אבבה שבאתיופיה בתחילת כוהנתו. ביקר ביותר מ-50 מדינות. צילום Depositphotos

"להסב את תשומת לבם של ממשלות ומנהיגים ליתרונות הכלכליים והערכיים של התיירות, היא ללא ספק היא הדרך הקלה ביותר, כי אין כיום ממשלה ומנהיג על כדור הארץ שלא חושב כרגע איך הוא מוודא צמיחה של הכלכלה והגדלת מספר המועסקים", כך אמר נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, במסגרת כנס של המועצה לנסיעות ותיירות WTTC בסיביליה שבספרד השבוע.

זאת בעקבות הטענה הרווחת בתעשיית הנסיעות והתיירות שממשלות ברחבי העולם בוחרות להתעלם מהתעשיה, למרות החשיבות הרבה שיש לה בכלכלה של מדינות רבות. "להיות ברור וקוהרנטי באשר למה שממשלות יכולות לעשות כדי לעזור, או להתריע כאשר הן עושות דברים שמעכבים אותה – חיוניים גם כן", הוסיף אובמה.

הנשיא לשעבר נתן דוגמה משתי תקופות כהונתו, שבהן הקל על קבלת ויזות לתיירים ממדינות שמהן צומחת התיירות במהירות כמו סין וברזיל, שהתיירים שלהן נוהרים לדיסני וורלד. "זו דוגמה למשהו שהוא קונקרטי וספציפי, ועם כל הדברים שהממשלות עסוקות בהם, חשוב להקל עליהן בצעדים פשוטים וברורים במקום רק לומר באופן כללי 'האם אתם יכולים לעוזר לנו עם התיירות?'", הדגיש אובמה.

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה בכנס של מועצת הנסיעות והתיירות. צילום WTTC

יותר מ-156 נסיעות ב-50 מדינות

תחת ממשל אובמה, זרוע השיווק יצרה את המותג Brand  USA  – VisitTheUSA.com – ויותר מדינות הצטרפו למהלך של הקלה על אשרת כניסה ומספר התיירים הבינלאומיים שנכנסו לארצות הברית בכל שנה בין 2009 ל-2016, גדל ביותר מ-40%, לדוגמה.

אין ויכוח כי כמה מהרגעים הבלתי נשכחים ביותר של כהונת הנשיא אובמה כרוכים ביותר מ-156 הנסיעות שלו לחו"ל ביותר מ-50 מדינות, שהצדיקו את הכינוי הלא-רשמי "תייר-בפועל" שלו זכה לו בשמונה שנות כהונתו.

בין היעדים שבהם ערך הנשיא ביקורים הסטוריים נמנים הירושימה, יפן; הוואנה, קובה והאנוי, וייטנאם. הוא רשם יותר מחצי מיליון מיילים של טיסה במטוס אייר פורס1 ובזכותו גם חזרו הפארקים הלאומיים האמריקניים לאור הזרקורים לרגל מלאת להם 100 שנה, כאשר המשפחה הראשונה ביקרה בפארק הלאומי יוסמיטי.

הנשיא אובמה נואם במרכז הקונגרסים בירושלים. צילום יח"צ
Exit mobile version