Site icon IAS

My Cruise: בשורה חדשה בשוק הקרוזים הישראלי

ענף הקרוזים העולמי עלה על הגל ובענק, נחשב למתפתח ביותר בענף התיירות העולמי, עם גידול שנתי של כ-7% במספר הנוסעים. ב-2017 צפויים להתארח כ-25 מיליון נוסעים בכ-300 אוניות שייט בינלאומיות, מפוארות, ומפתיעות משנה לשנה. אחרי ארה"ב ואירופה, שווקים מתעוררים כמו המזרח הרחוק רק הולכים ותופסים תאוצה.

גם שוק הקרוזים הישראלי, לא טומן ידו בצלחת, מוערך בכ-60 אלף נוסעים בשנה ורושם גידול שנתי של כ-10% במספר הנוסעים. שוק מתפתח, שצמא ללמוד, לגדול ולחנך דור חדש של נוסעים. לא רק מבוגרים ואמידים אלא גם זוגות ומשפחות עם ילדים. דור חדש שלמד להזמין קרוזים מראש ולא בדקה ה-90 , מתעדכן ודעתן בנושא. מנגד, משרדי הנסיעות, מתחלקים למספר קבוצות: הקבוצה המובילה – מומחי ענף השייט, המתלמדים שחוקרים את הנושא ואלו היושבים עדיין על הגדר- ברוב המקרים משרדים קטנים.

חברת My Cruise בבעלות רונן שמחון מנסה לפרוץ לענף השייט עם פלטפורמה חדשה ומעניינת  במטרה לתת פתרון לכל רבדי ענף השייט , למומחים וגם לאותם משרדים שמעוניינים אבל פוחדים, מסיבות כאלו ואחרות להיכנס לתחום.  

רונן שמחון מציין בראיון ל- IAS ,שמיי קרוז (My Cruise) היא נציגת חברת IST הבינלאומית, שלה ממשקי אונליין לחברות השייט המובילות בעולם ויחד עם הפלטפורמה של My Cruise למשרדי הנסיעות יוכלו להקים אתר אינטרנט לחיפוש קרוזים עם תוכן מלא בעברית. " הקמת אתר אינטרנט למכירת קרוזים כרוך בעלויות גדולות מאוד ומרבית משרדי נסיעות אינם יכולים לעמוד בהשקעות כאלו. הפלטפורמה החדשה תאפשר לכל משרד נסיעות שיהיה מעוניין להקים אתר אינטרנט לקרוזים באופן מיידי ובעלויות אטרקטיביות. מה שיעניק לסוכן הנסיעות אופציה להציג ולמכור חבילות שייט. בשלב ראשון האתר מאפשר חיפוש קרוזים ובשלב הבא ניתן יהיה גם לבצע הזמנות אונליין", מוסיף ואומר רונן שמחון.

הצצה מעמיקה בגרסת דמו מוזמנים לנסות מגלה דברים מפתיעים לחיוב ומאידך, סוגיות אחרות הדרושות התייחסות מצד בעלי העניין.

דף הבית

דף הבית פשוט ויעיל עם כפתור נגישות מובנה (יתרון). מאפשר הצבת לוגו  ומספר טלפון של החברה בהדר (Header- חלק עליון של הדף) . מתחת להדר תמונות לבחירת הלקוח עם דגש ליעדים ולאוניות המועדפות. בחלקו התחתון של דף הבית ניתן למקם חבילות שייט לצד תמונות זמינות במאגר. הסרגל מימין קל לתפעול, ידידותי ומספק את כל הדרוש לבחירת שייט: יעד ותאריך ההפלגה, חברת שייט, משך ההפלגה, נמל היציאה.

מדריך השייט פותח 3 תתי נושאים: חברות השייט, יעדים, שאלות ותשובות. הסרגל מסתיים עם כפתורים הכרחיים כמו: קצת עלינו,תנאי שימוש באתר, צור קשר, בקשו הצעת מחיר ומדיניות פרטיות.

דפים פנימיים

לחיצה על "מדריך השייט" ו"חברות השייט" מוביל לדף בו מוצבים מרבית חברות השייט. לחיצה לדוגמא על קרניבל קרוז ליין פותח סרגל משני "עשיר" שבו: פרופיל החברה, אוניות, תוכניות ילדים, מדיניות עישון, מדיניות ביטולים ותנאים לביצוע הזמנה.

הדבר שהרשים אותי במיוחד, בנוסף למידע המקיף, ידידותיות המשתמש ותתי נושא המכסים את כל הדברים הנדרשים להזמנה או הבנה בנושא שייט תענוגות הוא כמות, אחידות ואיכות התמונות בהשוואה לכל אתר קרוזים בקנה מידה ישראלי ואפילו בינלאומי.

את פרופיל חברות השייט הכולל גם סרטון וידאו אהבתי פחות עיצובית וטעון שיפור לטעמי. כנ"ל במידע הטכני בו ציון אורך האוניות נקוב ברגל ולא במטרים, אם כי במידע על האונייה הנתון מצוין במטרים. נדרשת אחידות בכל המקומות.

דבר נוסף שהרשים אותי הוא נושא החדרים בכל אונייה וקטגוריות. בכל קטגוריה תמונת ותרשים החדר. כל הגדלים נקובים במ"ר או ברגל רבוע (לאתרים בחו"ל) .גם פה הייתי מחפש פתרון שונה לתמונות החוזרות על עצמן, לדוגמא תמונה אחת למספר קטגוריות- חומר מחשבה למתכננים.

גם ביעדים נעשתה עבודה טובה מאוד אם כי חסרים עדיין נתונים כמו לדוגמא נמלים בצפון אירופה. יעדי מסלולי השייט מפורטים באנגלית בלבד, שווה לשנותם בעברית.

על מנת לא לפגום בקידום האתר חברת My Cruise ממליצה לחברות המצטרפות להטמיע את הפלטפורמה באתר הבסיסי של החברה .

סיכום

פלטפורמה מעולה עם פוטנציאל רב בה הושקעה עבודה מבורכת לאוהבים והעוסקים במלאכת שייט תענוגות. מנגד, קוראת למתכננים לבצע נגיעות קלות לשדרוג. ללא ספק האתר יקבל משמעות רבה יותר כאשר ניתן יהיה לבצע בו הזמנות אונליין.

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version