מחקר חדש ומקיף שנערך עבור איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA) באסיה מצביע על צמיחה דו ספרתית של תעשיית שיט התענוגות באסיה.
עלייה בקיבולת – קיבולת אוניות השיט באסיה ממשיך לנסוק עם כניסתן של אוניות חדשות וגדולות יותר לאזור. משנת 2013 הקיבולת גדלה בשיעור שנתי של 20% וצפויה להגיע בשנת 2015 לשני מיליון מאתיים אלף .
מספר הנוסעים והגיל הממוצע – בשנת 2014 חברות השיט באסיה אירחו 1.4 מיליון נוסעים, עלייה של 34% בהשוואה לשנתיים הקודמות. מתוך כלל הנופשים מספר הנוסעים הסיניים גדל ב-79% בשנה ל-697 אלף ב-2014. הגיל הממוצע של נוסעי הקרוזים הסיניים ירד מתחת לגיל 40 ( 4 נוסעים מכל 10 היו מתחת לגיל 40).
גידול במספר האוניות- השנה יפעלו באזור 52 אוניות, עליה של 10% משנת 2013. השנה מתוכננות כ-1065 הפלגות , גידול של 11% בשנה. גם מספר ימי השיט גדל מ-4307 בשנת 2013 ל-5824 בשנת 2015.
מסלולי שיט פופולאריים בקרב הנוסעים– בעוד מספר התיירים היוצאים מאסיה לתור את העולם במגמת עלייה משמעותית, נוסעי הקרוזים האסייתים מעדיפים ראשית ליהנות ממסלולי השיט באזור. יותר מתשעה מתוך עשרה (כ-91% ) נוסעים העדיפו לנפוש באוניות שייט באסיה ואילו רק 9% יצאו לאירופה, אלסקה והאיים הקריביים.
יותר יעדים- מסלולי השיט באסיה מציעים למעלה מ-168 יעדים ב-18 מדינות, מה שהופך את חופשת השיט לאחת מהדרכים הקלות והמהנות לגלות את האזור. נמלי עגינה חדשים באסיה תורמים לשדרוג השירות ומעודדים צמיחה כלכלית. יפן מדורגת במקום הראשון עם 646 נמלי עגינה, במלזיה 580, בדרום קוריאה 377, בסינגפור ותאילנד 374.
מסלולי שיט קצרים– רוב הנוסעים האסייתים מוגבלים במספר ימי החופשה ולכן מסלולי השיט תוכננו בהתאם: 48% מהנוסעים יצאו בשנת 2014 למסלולי שיט של 4 עד 6 ימים, 38% יצאו ליומיים עד 3 לילות הפלגה ורק 12% יצאו להפלגות של 7 עד 13 לילות.
אפיון הנוסעים- חברות השיט הכירו בעובדה שקהל היעד דורש את האוניות הטובות ביותר ופעילויות המתאימות לנוסעים האסייתים: פעילויות משפחתיות, קניות מותגים, ותפריטים על טהרת המטבח האסייתי.
"זה מרגש, בפעם הראשונה אנחנו מבינים את גודל הפוטנציאל הטמון בשוק הקרוזים האסייתי ואת הצמיחה במספר הנוסעים בשנים האחרונות",אמר אדם גולדשטיין, יו"ר איגוד חברות השיט הבינלאומי. "שנת 2015 תירשם כשנת שיא במספר הנוסעים והאוניות באזור אסיה".