Site icon IAS

שייט נהרות זו ההרפתקה שלך

אם שייט בקרוז הוא כמו בילוי בכפר נופש צף, שייט נהרות ותעלות בסירה ממונעת הוא כמו חופשה בצימר על המים – אינטימי, אישי ומאפשר להחליט לבד על סדר היום. את האבחנה הזו מספקות שתי נציגות של חברת שייט הנהרות הגדולה באירופה Le Boat.

המנכ"לית שריל בראון ומנהלת המכירות והאחראית על הקשר עם הסוכנים, לין עבאדי, הגיעו לישראל לביקור בזק של 24 שעות ונפגשו עם נציגתם בארץ, אופיר טורס, כשהמטרה שאפתנית: בשנה שעברה הגיעו המכירות מישראל בחודשי הקיץ לכמעט מיליון יורו. השנה הן מבקשות להגיע ליותר ממיליון יורו.

בראון מספרת שכל חייה המקצועיים הם בתיירות, כולל בתפקיד מנהלת של תאגיד הענק TUI באנגליה, ארבע שנים בפלורידה שבארה"ב ובחמש השנים האחרונות כמנהלת החברה.

ל- Le Boat יותר מ-900 סירות מנוע ומחזור המכירות של החברה עומד על 42 מיליון יורו לשנה. ב-2017 נמנו 18,000 יציאות עם כ-6 מבקרים בממוצע על כל סירה, כלומר יותר ממאה אלף נוסעים. עונת השייט שלהם נעה בין מרץ-אפריל (תלוי במועד בו חל חג הפסחא) עד אוקטובר. "יש לנו קרוב לאלף סירות-מנוע – מהפשוטות ועד לסירות ברמה של 5 כוכבים, שיכולות להכיל מזוג ועד 12 איש. גודל הסירות נע בין תא אחד לחמישה – יש סירה לכל אחד", אומרת בראון. אורך סירות-המנוע הוא עד 50 מטרים.

והיא מוסיפה ש"היו לנו חמש שנים מצויינות. אנחנו יוזמות הפצה בשווקים שונים וישראל בתוכן. עילת הביקור היא לפגוש את השותפים הישראליים שלנו, ולראות מה צריך לעשות כדי לתמוך בהם וללמוד איזה סוגי אוניות הישראלי מעדיף". השתיים מצביעות על הבעיה של התאמת הטיסות לדילים של השייט שהן מציעות. "טיסות זו הבעיה."

לין עבאדי מספרת שהיא נמצאת בחברה מתחילת פעילותה, כ-30 שנה. "החברה נרכשה כמה פעמים וצמחה בכל פעם. כיום יש לה 350 עובדים. מה שמייצג אותנו זו החדשנות. זו התקופה הכי טובה. אנחנו צומחים ב-5% בשנה וכל צמיחה היא מפרוייקטים חדשים", היא אומרת.

36 יעדים באירופה

לחברה יש 36 יעדי יציאה לבחירה בבלגיה, אנגליה, צרפת, גרמניה, הולנד, אירלנד, איטליה וסקוטלנד ובאחרונה גם בקנדה. היעד המבוקש ביותר לשייט היא צרפת עם 17% מהשטים, כאשר מתוך אחוז זה, כשליש בוחר לשוט בקנאל דו מידי. התעלה נכרתה במאה ה-16 והיא מיוחדת והסטורית. ה-Canal Du Midi היא תעלה בדרום צרפת שמקשרת בין הים התיכון לאוקיינוס האטלנטי, חוצה את צרפת וזכתה להימנות עם אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו. מסלול השייט עובר בין עיירות מימי הביניים, כפרים ויקבים, פארקי שעשועים כמו פארק אירופה, Aqualand ועוד.

שייט הנהרות והתעלות הוא נישה בתוך תחום השייט של הקרוזים, שהוא לכשעצמו נישה בתיירות הכללית שעומדת על כ-1.3 מיליארד תיירים בשנה, בעוד תחום הקרוזים לא עולה על 25 מיליון מפליגים, כלומר כ-20%.

במטרה להגביר את המודעות לתחום מוקרנת בטלוויזיה באנגליה מעין תוכנית ריאליטי המתארת זוג בשנות ה-80 בחייו, העושה חופשת שייט על כל הכרוך בכך – הניווט, הפתיחה והסגירה של הלוקרים וכדומה. הפיקנטי שבסיפור הוא שהגבר בתוכנית הוא השחקן טימוטי ווסט ואילו רעייתו היא השחקנית פנלופה ווסט – מי שגילמה את דמותה של סיביל האלמותית, בסדרת הטלוויזיה "המלון של פולטי".

גיבושון משפחתי

לשייט הנהרות והתעלות – שיש הבדל בין הפעילות בהם – יתרונות משלו: אפשר לשכור רכב ולהחזירו באותו המקום או ביעד אחר. יש גמישות בימי ההשכרה, החברה מספקת אופניים ואפליקציה שעמה יורדים לחוף ומלמדת היכן לאכול, איפה לרכוב על אופניים. יש גם שפים מפורסמים שיכולים לבשל ולהביא את האוכל לסירה.

הן מציגות את ההבדלים בין אוניות הקרוז לסירות: "זו ההרפתקה שלך, אתה לא כבול לתוכנית של אוניות הקרוז. אתה הקפטיין של עצמך. זו הרפתקה משפחתית – גיבושון. שטים, עוצרים ויורדים לכפר. הילדים מקבלים אחריות, נהנים לעזור עם הלוקרים, לוקחים את האופניים ויורדים לקנות באגטים טריים".

הבדל נוסף, כשיורדים מהקרוז עוקבים אחר המדריך או המדריכה עם הדגל ביחד עם מאות אנשים, נאבקים לראות משהו. בתעלה או בנהר ניתן לעגון במרינה או בצד עץ או בתעלה. ההמתנה יכולה לארוך לכל היותר 15 דקות, ואז עומדים, שותים דרינק, משוחחים עם נוסעי הסירות האחרות "ועושים חברים חדשים".

באחרונה השקיעה החברה כ-40 מיליון יורו בסירות חדשות מדגם הורייזון, רחבות ידיים, מעין דירה שטה. "לקחנו את הטוב ביותר מכל דגם של סירה, עם ברבקיו, גמישה לניווט. מקלחת מרווחת ואפשרות לראות את הנוף ב-360 מעלות".

"בסופו של דבר", הן מסכמות "אנחנו כמו הקרוזים – בקטן. כמוהם אנחנו בונים סירות בגדלים שונים ומחפשים יעדים חדשים וחוויות מרתקות".

דוגמאות למחירים בהשכרת סירות מנועיות בחברת Le Boat (אופיר טורס):

 צרפת – יעד ההפלגה: CANAL DU MIDI

סירה עם שני חדרי שינה וסלון, שני שרותים ומקלחות.

28/3 במחיר של 1,325 יורו לשבוע אחר 10% הנחה

סוכות –24/9 במחיר של 2,570 יורו לשבוע לאחר 10% הנחה

סירה עם שלושה חדרי שינה + סלון עם שני שרותים ושתי מקלחות

פסח – 29/3 במחיר של 1,770 יורו לשבוע

סוכות – 22/9 במחיר של 2,057 יורו

המחירים כוללים 10% הנחה.

ההנחה תקפה עד סוף חודש פברואר.

Exit mobile version