Site icon IAS

ריג'נט סבן סיז אקספלורר: לגלות מהי יוקרה

נמלי ישראל וחובבי הקרוזים בארץ יכולים להיות שבעי רצון ממספר אוניות שיט התענוגות המרשימות הפוקדות לאחרונה את נמלי ישראל. בשנים האחרונות חברות השיט הגדולות בעולם "הדירו ספינותיהן" מהאזור בשל המצב הביטחוני הבלתי יציב באזורנו. בועז וקסמן, בעלים ומנכ"ל אופיר טורס, שאירח סוכני נסיעות ועיתונאים באונייה נשא דברים והתייחס לסוגיה:" ברוך הבא לאונייה הכי אלגנטית וחדישה של חברת ריג'נט סבן סיז. נורוויג'ן קרוז ליין בכלל וריג'נט סבן סיז בפרט עושות רבות כדי לשלב את ישראל במסלולי השיט שלה וזה לא מובן מאליו".  

האונייה היוקרתית בעולם, האמנם ?

האונייה ריג'נט סבן סיז אקספלורר,נבנתה בעלות של 450 מיליון דולר והושקה ביולי 2016 בנסיכות מונאקו, איך לא… הנסיכה שרלין (Charl?ne), רעייתו של אלבר (Albert) השני, נסיך מונאקו הייתה אורחת הכבוד. לא בכדי האונייה הנוצצת ועוצרת הנשימה בחרה את יעד ההשקה במושבם של עשירי עולם, אליו היא שזורה במבנה הגנטי.

בחברת השיט ריג'נט סבן סיז הציגו את האונייה בטקס ההשקה, כיוקרתית בעולם, האמנם שאלתי ?

גבריאלה פונזו ( Gabriella Fonzo ) מנהלת מכירות לאירופה, המזרח התיכון ואפריקה ( (EMEA בחברת ריג'נט סבן סיז, שביקרה בישראל, ענתה לשאלתי: "שוק הקרוזים האולטרה יוקרתי נמצא כיום בתחרותיות והגדרת המילה והקונספט "יוקרה" היא מאוד אישית. אם תשאל מספר אנשים מהי יוקרה עבורם, תקבל תשובות שונות : היעדים, היינות, המרחב באונייה, עיצוב הסוויטות, הסיורים וכדומה. מה שחברת ריג'נט סבן סיז עושה הוא לאגד את כל המידע הזה ולהעניק לנוסעים חווית חופשה סופר יוקרתית".

מהתרשמותי האישית מדובר באונייה מאוד יוקרתית ואולי "המפוארת" בה"א הידיעה. כבר בכניסה לאונייה "נושמים יוקרה"- שולחן שעליו מונחים בקבוקי שמפניה איכותיים לצד סידור פרחים אמיתיים מקבלים את פני האורחים "הצמאים" שעשו דרכם לאונייה. שטיח מהודר בגוונים שחור לבן, מדרגות דקורטיביות מוזהבות, חפצי אומנות ושנדלירים ענקיים מוצגים כבר בכניסה למאסטרפיס (יצירת מופת). בוודאות ניתן לומר שבאונייה הנוכחית השתמשו בחומרים האיכותיים ביותר במטרה ליצור אלמנטים ייחודיים שלא נראים במקומות אחרים. הייחודי והמעניין ביניהן הוא מבנה עגול הבנוי מ-90 גלילי תפילה בודהיסטים שחוברו יחד באמצעות צינורות ליצירת אומנות שעלתה לא פחות מ-500 אלף דולר ומשקלה 3 טון. היצירה הוצבה בכניסה למסעדה האסיאתית Pacific Rim. המעצבים מסבירים שניתן היה ליצור משהו פחות גרנדיוזי, אבל זה מחייב כשמדובר באונייה המפוארת בעולם.

דמיינו לעצמכם את האתגר לעצב את "המוזיאון הצף" ויתרה מזאת לתחזק על בסיס יומי 500 שנדלירים מקריסטל צ'כי ודני, כמות עצומה של קריסטלים בודדים ויצירות אומנות הפזורים בכל פינה ( למעלה מ-2500 ביניהן יצירות של פבלו פיקאסו ומארק שאגאל ). תקרות המסעדות וחדרי האוכל מעוטרות בנברשות העשויות מזכוכית מוראנו מעוצבת לטיפות ונטיפי קרח. הכל נראה כה עדין ושביר. כמות השיש האיטלקי שהוצבה באונייה יכולה לפרנס מחצבה איטלקית שלמה. אלפי אריחים דקורטיביים יוצרו בעבודת יד.

אני מקשה על הגברת ושואל, מה ההבדל לעומת חברות שיט יוקרתיות אחרות כמו לדוגמא: אושיאנה (מותג מקביל לבית נורוויג'ן קרוז ליין), קריסטל ((Crystal סיבורן (Seabourn), סילברסי (Silversea) ועוד ?

"הפילוסופיה של החברה היא להציע את החופשה היוקרתית ביותר בסגנון הכל כלול. ציינתי חופשה ולא שיט מכיוון שאין חברת שיט או ריזורט שמציעים חווית חופשה כמו שאנחנו מעניקים ללקוחותינו. כשאנחנו מגדירים הכל כלול הכוונה למסעדות, לשתייה (משקאות אלכוהוליים יקרים מאוד ומגוון רחב של יינות איכותיים הם בחינם, למעט יינות מבציר נדיר שלא כלולים במחיר), מיני בר, הטיפים והסיורים. בכל נמל עגינה קיימת בחירה בין מספר מסלולי סיור ולעיתים גם שניים ביום, כשהזמן מאפשר. כיום, קיימים 40 מסלולי שיט של החברה בעולם (לדוגמא, הונג קונג, קייפטאון ועוד) בהם אנחנו מעניקים גם אירוח מלא של 3 ימים לפני או אחרי ההפלגה". 

השירות חייב להיות יוצא דופן ותשומת לב מרבית לצרכי האורחים, זאת כאשר יחס מספר הנוסעים (750) לאנשי הצוות (542) עומד על 1:1.35.  לשם השוואה לארח 750 אורחים באופן אינטימי באונייה בגודל בינוני (56 אלף טון, 10 סיפונים) בה ניתן לארח בד"כ 1500 נוסעים. כמו כן, הגובה והרוחב שלה משתווים לאוניות הרבה יותר גדולות מה שמאפשר שפע של מרחב ציבורי והפלגה יציבה יותר. "כל הדברים האלה חייבים להיות בקונספט של חופשה יוקרתית", מציינת גבריאלה.

חוויות קולינריות

באונייה החדשה נוספו 2 מסעדות נושא ייחודיות  הכלולות במחיר    Chartreuse ו-  Pacific Rim המעניקות ערך מוסף לחוויה הקולינרית. אגב, לא משנה היכן תבחרו לסעוד, האוכל יוצא מן הכלל. מסעדת הבשר (סטייק האוס) Prime 7, ניצבת בראש דרוג המסעדות  בים ומסעדות נוספות באונייה כמו Compass Rose ו – Veranda/Sette Mari הציבו סטנדרט חדש ברמת המסעדות באוניות הקרוזים היוקרתיות.

האורחים הישראלים באונייה היו מופתעים מהארוחה שהוגשה, ירידה לפרטים הקטנים ביותר, מה שמאפיין את חברת השיט, כלים וסכום ממיטב רשימת המעצבים העולמיים ורמת האוכל שהוגשה לא מביישת אף מסעדה בקנה מידה בינלאומי עטורת כוכבי מישלן. באונייה החדשה גם בי"ס לאומנות הבישול , שמזכירה את בתי הספר היוקרתיים לבישול באיטליה וצרפת.

הגדולה והמפוארת בצי אוניות החברה

נדרשו 13 שנים של המתנה מבניית האונייה הקודמת לאקספלורר, מדוע ?

" חשבנו שזה הזמן הטוב ביותר. החברה גדלה, שוק הקרוזים היוקרתי גדל ואיתו ההבנה של הנוסעים למשמעות האמיתית של שיט יוקרתי. הדרישה למוצר שלנו גדל במספר ארצות באירופה ולכן חשבנו שזה הזמן הנכון להשיק את אוניית הדגל של החברה. היא שונה בכמות יצירות האומנות, בשירות ובאפשרויות הבחירה בנושא הקולינרי שיכול להתאים לכל אחד. הגדולה ביותר מכוון שהבינו שהמרחב הוא מאוד חשוב. החתך הסוציו אקונומי של הנוסעים הוא אמיד ורגיל לבתים גדולים, לחופשות בריזורטים הגדולים והמפוארים במיוחד ולכן התאמנו את עצמנו לדרישת קהל הלקוחות".

מי הם לקוחות החברה המסוגלים לשלם מחירים כאלו עבור חופשת שיט והאם המחיר מוצדק ?

"הגיל הממוצע תלוי במסלול השיט. לדוגמא בים התיכון הם צעירים יותר, בגילאים 60 -55. אני מאמינה שמחיר חופשת השיט אצלנו לא גבוה בהשוואה לתמורה שאנו מעניקים, כפי שכבר ציינתי. אם אתה משווה את המחיר לחברת שיט אחרת בה אתה צריך לשלם תוספות במהלך השיט אתה מגלה שבסופו של יום ההבדל הוא לא גדול.

הלקוחות שלנו הם אנשים שאוהבים לטייל ויש להם דרישות גבוהות, הם רגילים לקבל את השירות הטוב ביותר, בדיוק מה שאנחנו מנסים להעניק להם. בית הרחק מהבית.

כל נוסע ממלא משוב בסוף החופשה ואנחנו קוראים את כולם בעיון רב ומשפרים את מה שנדרש. לדוגמא ה- WIFI אצלנו כלול במחיר לאחר שהייתה דרישה מצד קהל לקוחותינו. מבלי להתייחס לפידבק (משוב) של הלקוחות, לאף חברה אין זכות קיום.

תמורה נאותה עבור התשלום ("Value for money") ביחס לחופשה יבשתית ?

"בבדיקה שערכנו בין חופשת שיט בחברת ריג'נט סבן סיז לשיט בים הקריבי או לריזורט מאוד יוקרתי בים הקריבי, גילינו שהמחיר הוא כפול בהשוואה לחופשה אצלנו מהסיבה הפשוטה, שוב, של הכל כלול. כיצד ניתן להשוות יעד אחד הכי חלומי שיהיה בקריבים לעומת 6 או 7 יעדים שאתה מבקר במהלך חופשת שיט?

באולם התיאטרון המפואר מציגים מידי ערב מחזות מוזיקליים המועלים כמחווה והוקרה למופעי הוליווד הוותיקים. בנוסף, לטרקלינים השונים בהם קיימות מגוון פעילויות, הרצאות של מומחים בנושאים אקטואליים, משחקי חברה ועוד.

באונייה בריכת שחייה, מתקני ג'קוזי, בתי קפה וספא מפואר.

הסוויטות המפוארות והגדולות בים

סיור בסוויטות הזכיר לי פרק מרתק בערוץ "החיים הטובים", כל 750 הנוסעים נהנים מהאירוח בסוויטות המפוארות והגדולות בים בהשוואה לכל אונייה אחרת בקטגוריה.

בנוסף לעובדה שכל סוויטה מעוצבת להפליא גודלן וגודל המרפסות הן מהגדולות בהשוואה לכל אונייה מתחרה ( מרפסות בגודל בין 5 ל-89 מ"ר). המיטות נוחות במיוחד, איך לא, עם מזרנים של חברת Slumber הידועה שבקרוב יהפכו לסטנדרט החדש בצי אוניות חברת ריג'נט סבן סיז. מצעים ושמיכות רקומות ומהאיכות הטובה ביותר נמצאות בכל מיטה.

החברה רכשה יצור שנתי של מחצבת שיש איטלקי כדי לאבזר את כל האמבטיות באונייה. בכל אמבטיה כיור כפול ומקום ענק למוצרי טיפוח. קצף אמבטיה מלבנדר אורגני מתאים לכל מקלחת מהנה.

חדר ארונות ענק יחסית לסוויטות של אוניות בקטגוריה, עם אפשרות אחסון בגדים ומגירות המתאים לסיור מסביב לעולם. בכל סוויטה בר עם מכונת קפה איטלקי "אילי", מקרר וטלוויזיה 40 אינץ'.

אורחים השוהים בסוויטות בקטגוריות היקרות יותר זוכים לבאטלר צמוד ולמוצרי טיפוח של חברת גרלן (Guerlain) והאחרים מסתפקים במוצרי לאוקסיטן (L’Occitane).

בסוויטת ריג'נט הגדולה והמפוארת מכולן, 359 מ"ר ( גדול ב-50% מבית ממוצע בארה"ב) – 2 חדרי שינה, 2 אמבטיות מאובזרות ומפנקות שלא בא לך לעזוב אותן. בסוויטה, בנוסף לפסנתר סטיינויי (Steinway) המעוצב ע"י המעצב הידוע דקוטה ג'קסון (Dakota Jackson)  ממוקמת המיטה היקרה מכולן. מסגרת בשווי 60 אלף דולר ומזרן מיוחד של חברת Savoir בשווי 90 אלף דולר.  המעצב לא קיבל אפילו דקה של מנוחה במיטה אבל Michael Jackiewitz המנכ"ל של Tillburg Design מסביר שהסיבה שאנשים מזמינים את הסוויטה הזו, היא בדיוק מהסיבה שהם מזמינים לעצמם מכונית רולס רוייס ולכן הם מוכנים להיפרד מ-10 אלף דולר ללילה באניה.

המרפסת הענקית ( 89 מ"ר) מספיקה למסיבת חוף בה ניתן להציב בר קטן ו- DJ.

* הכותב היה אורח חברת אופיר טורס וחברת השיט ריג'נט סבן סיז

 

 

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version