Site icon IAS

קריסטל סימפוני – גבישי יוקרה במימי ישראל

לאחרונה נמלי ישראל נהנים מעדנה מחודשת של אוניות יוקרה הפוקדים אותם חדשות לבקרים. אם הורגלנו לראות בביקורנו בחו"ל אוניות עוגנות בנמלי הים התיכון או בכל מקום אחר בעולם, כדבר שבשגרה, נשמח מאוד גם פה בישראל להשתתף במגמה העולמית המאופיינת בצמיחה מתמדת של נוסעים בתחום השייט. בנקודה הרגישה של העלאת נוסעים בישראל לאחת מהאוניות המפוארות הללו, באופן סדיר, נצטרך להיעזר בסבלנות.. אנחנו עדיין לא שם לצערי.  

הפעם שמחתי להגיע לביקור באחת משתי אוניות הים של חברת שייט התענוגות הסופר יוקרתית קריסטל קרוזס. "קריסטל סימפוני" עגנה בחיפה ביום רביעי האחרון ולמחרת באשדוד בדרכה למזרח הרחוק ולאפריקה. בועז וקסמן, בעלים ויו"ר חברת אופיר טורס שהתלווה לביקור ציין בראיון לאתר IAS כי הוא גאה ומצדיע לחברת השייט שבחרה והעדיפה לעגון בישראל במקום באלכסנדריה, שבמצרים.

בועז וקסמן, הוסיף והתייחס לאונייה: " את הקריסטל סימפוני אנחנו מכירים ומוכרים כבר שנים, ללא תלונה אחת מעולם. חברת מופת שזוכה שוב ושוב בפרסים ומעדיפה לארח כ-750 נוסעים למרות שיש ביכולתה לארח 1500 נוסעים. כל זאת במטרה לפנק את אורחיה בצורה הטובה ביותר עם יחס של אחד לאחד בין מספר הנוסעים לאנשי הצוות".

"מסעדות מובחרות, חדרים מפוארים ואונייה המיועדת ללקוחות שמעריכים את סגנון האירוח של 6 כוכבים הקיים בקריסטל. בשנה הבאה נוציא קבוצה של למעלה מחמישים נוסעים גלאט כושר להפלגה באונייה ונשארו רק מספר מצומצם של מקומות פנויים.", אמר וקסמן.

"קריסטל קרוזס- חברה מתפתחת שקיבלה לאחרונה "שחקן חיזוק" משמעותי , מנכ"ל חברת דיסני שמונה לא מכבר לנהל את קריסטל קרוזס ומבקר כעת בישראל", סיכם בועז וקסמן.  

קריסטל סימפוני וסרניטי- נתונים טכניים

קריסטל סימפוני: משקל 51,044 טון יכולה לארח 848 נוסעים ו-545 אנשי צוות (יחס 1:1.6) . נבנתה בשנת 1995 ושופצה ב-2004. 12 סיפונים בהם 28 פנטהאוזים, 12 סוויטות חדשות וסה"כ המספר הכולל של הסוויטות גדל ב-63% . יחס חלל לנוסע עומד על 60.2 מטר (מכובד למדי).

קריסטל סרניטי: במשקל 68,000 טון יכולה לארח 980 נוסעים ו-655 אנשי צוות (יחס 1:1.4). נבנתה ב- 2003. 13 סיפונים ולאחר השיפוץ שתעבור בנובמבר 2018 יהיו בה: 3  פנטהאוזים ו-2 סוויטות חדשות. (גידול של 6% במספר הסוויטות). יחס חלל לנוסע עומד על 70.3 מטר.

באונייה כאמור חדרי פנטהאוז, סוויטות, חדרי מרפסת וחלון, ללא חדרים פנימיים.

 מהפכה גסטרונומית

חברת קריסטל קרוזס ידועה בפינוקים הקולינריים וברמה של מטבח עטור כוכבי מישלן באוניותיה. כעת החברה מבצעת מהפכה קולינרית, שתאפשר מצד אחד גמישות בזמני הארוחות ומנגד יותר אפשרויות הסעדה מבלי לגרוע מהרמה הגסטרונומית הגבוהה.

הלן בק, סגנית נשיא ומנהלת מכירות בינלאומי בחברת קריסטל קרוזס, שקיבלה את פני סוכני הנסיעות שהגיעו לביקור באונייה אמרה לאתר IAS כי האונייה שינתה את הרגלי הגשת ארוחות הערב, משני משמרות מסורתיות לקונספט של ישיבה חופשית מהשעה 6:00 ל- 9:30 במסעדה המרכזית Waterside. בנוסף, ה- Marketplace (בעבר Lido Cafe ) מסעדת בהגשה עצמית פתוחה המגישה ארוחות בוקר וצהרים. מסעדת Churrascaria (בעבר Lido Cafe ) – מטבח ברזילאי הפתוחה בערב ללא צורך בהזמנה מוקדמת. מסעדה חדשה בשם SILK תגיש ארוחות בסגנון סיני וארוחות בוקר וצהרים. מסעדת Nobu שינתה את שמה ל- Umi Uma – מדובר במסעדה יפנית איכותית, שהעומד בראשה שף יפני ידוע שלו מסעדה בניו יורק.

מסעדת Prego המתמחה במנות מהמטבח הייחודי של צפון איטליה. טרקלין ה- Palm Court עבר גם הוא שדרוג ומציע  ישיבה לצד עצי דקל וריהוט מהודר.

Vintage Room Dinner – חדר מיוחד במינו המארח עד 10 נוסעים אניני טעם המעוניינים לחוות משהו באמת יוצא דופן ויקר במיוחד, שיכול להגיע לאלף דולר לסועד. ארוחה בת 8 מנות בסגנון צרפתי בניצוחו של השף הידוע  Andr? Soltner בעליו של מסעדת Lut?ce. היינות והמשקאות המוגשים מרביתם נדירים והמובחרים בעולם. ההזמנה כמובן מראש.

בשנים האחרונות חברות השייט העולמיות עוברות תהליך של שינוי בקונספט הארוחות באונייה:  פרי סטייל קרוזינג המאפשר בחירה בין מספר מסעדות בזמן הרצוי והחופשי לאורחים, 2 המשמרות המסורתיות (ארוחה במשמרת ראשונה ושנייה) ואפשרות נוספת מאפשרת לנוסעים בחירה בין שתי האופציות ("הקונספט ההיברידי").

הארוחה של סוכני הנסיעות כללה מספר מנות המעידות על הרמה הקולינרית אותה גם אתם, הנוסעים העתידיים יכולים לחוות. הוגשו לאורחים סדרת טעימות ממבחר תפריטי מסעדות האונייה במטרה להביא בפני הסוכנים את האופציות המוגשות באונייה.

ממסעדת SILK – הוגש רול פילו ממולא בתרד בתוך צלוחית עם רוטב צ'ילי.  ממסעדת Prego – ריזוטו חמאה לצד גבינת פקורינו, שבמרכזה מחית סלק ודלעת .

ממסעדת Vintage – פילה דג קוד (בקלה) נורווגי עם נגיעת פירורי לחם, פירה, עגבניות, גזר וברוקולי.

ממסעדת Waterside – פריים ריב לצד תפוחי אדמה ובצלי שאלוט.

יינות שהוגשו :  Chardonny, "C Reserve" Arroyo Seco 2014

 Cabernet Sauvignon " C Reserve" Paso Robies, California 2014

לקינוח: מוס שוקולד שעליו מקל וניל, תות ופטל מעוצב.

קפה ומגוון סוגי תה לסיום הארוחה.

אזורים נוספים באונייה

בקריסטל סימפוני, אטריום מרכזי גדול בו נמצא דלפק המידע הראשי של האונייה, מזרקת מים מרשימה עם פסל ברונזה בדמות זוג רקדנים, פסנתר כנף מרשים וכורסאות ישיבה. מעליו קומה בה ניתן למצוא את מיטב מותגי האופנה בחניות הנפתחות רק בלב ים. בריכת שחייה גדולה בסיפון העליון, מגרש טניס, קזינו עם חדר מיוחד עבור מהמרים מקצועיים מואר בצבעים סגלגלים, חדר כושר מאובזר עם יציאה למרפסת בה נמצאים מספר מכשירים. תיאטרון להופעות בידור, חדרי טיפולי מסאז' וטיפוח למיניהם, מספרה, חדר עישון סיגרים, ספרייה עשירה ושני חדרים קטנים המארחים ילדים, במקרה הצורך. האונייה מיועדת כמובן פחות למשפחות ויותר למבוגרים המעוניינים בהפלגה שקטה ואיכותית.

הלן בק, ציינה כי האורחים מגיעים מרחבי הגלובוס ומשרים אווירה בינלאומית מיוחדת. המרחבים הציבוריים גדולים מה שתורם לתחושת השלווה והנוחות. קוד הלבוש חופשי במהלך היום ואלגנטי בערבים.

חברת קריסטל מובילה גם בשיט נהרות ולרשותה 5 ספינות נהר ויאכטה מפוארת המסוגלת לעגון בנמלים אליהם לא ניתן להגיע באוניות גדולות.

מסלולי השייט מגוונים במספר היעדים וימי הפלגה. המחירים משתנים מהפלגה להפלגה. לפרטים נוספים נא לפנות למחלקת השייט של אופיר טורס ( Cruise No.1) בטלפון: 03-5269765, dep@ophirtours.co.il

* הכותב היה אורח של חברת אופיר טורס וחברת השייט קריסטל קרוזס.

סרטון וידאו:

Exit mobile version