Site icon IAS

פרנק דל ריו: "המצב הטוב לא יימשך כנראה לנצח"

נורוויג'ין בליס בניו יורק. צילום NCL

פרנק דל ריו, מנכ"ל תאגיד נורוויג'ין קרוז ליין אחזקות, השתתף לאחרונה באירוע סוכנים שנערך במלון ריץ קרלטון מיאמי וציין כי תעשיית הקרוזים העולמית נמצאת במצב נפלא, אך מנגד אמר כי צריך להיערך למצב של מיתון, שכן "המצב הטוב לא יימשך כנראה לנצח".

הוא ייחס את מצבה הטוב של תעשיית הקרוזים לרמה הגבוהה של אמון הצרכנים בעולם, לאבטלה הנמוכה, לעלייה בשכר, לערכי שיא בשוק המניות והריביות הנמוכות. הפחתת המיסים של הנשיא טראמפ סייעה אף היא מאוד להתאוששות כלכלית.

בדבריו, עודד דל ריו את הסוכנים למקסם את העסקים בעיקר על הנוסעים החוזרים ולהדגיש את ערך המוצר ולא את המחיר. "מומלץ להתמקד בדור המילניום שילך ויגדל, דור הבייבי בומרס כבר שם, ומהווים את עיקר הלקוחות של תעשיית הקרוזים", הדגיש.

לדבריו, תעשיית הקרוזים נהנית כעת מביקושים חזקים והיקף הזמנות חסר תקדים. הנוסעים מבצעים הזמנות מוקדמות יותר מאי פעם ולחברות הקרוזים יש כוח תמחור חזק.  לדוגמה, אושיאניה קרוזס וריג'נט סבן סיז מתכננות להעלות את המחירים של מסלולי ההפלגות ב- 2019.

JOY NCL – תעבור מסין לאלסקה מטעמים של כדאיות כלכלית. צילום יח"צ

קיימת רמה גבוהה של שביעות רצון מצד הצרכנים, חברות השיט משקיעות מיליוני דולרים לשיפוץ האניות ולשיווק המוצרים.

פוטנציאל להפלגות במזרח התיכון כולל לישראל

כשמדובר בסין, סבור פרנק דל ריו, כי "החגיגה הסתיימה, סין תמשיך לגדול, אבל פחות ממה שחשבו ולכן הנורוויג'ן JOY תעבור לאלסקה, שם היא יכולה להיות יותר רווחית. לעומת זאת, ההתאוששות של מדינות מזרח הים התיכון יכולה להשפיע באופן חיובי על תעשיית הקרוזים. לגבי קובה, יש מספיק ביקוש לחמש-שש אניות ביום בהוואנה, במידה והתשתיות יהיו זמינות לקלוט את מספר האניות".

דל ריו מאמין שכאשר המצב במזרח התיכון יחזור לקדמותו, לאחר שנים של אי יציבות, יהיה פוטנציאל גדול להפעיל מספר גדול של הפלגות לטורקיה, הים השחור, ישראל ויוון – הנחשב בעיניו ליעד המועדף עם אופציה להפעיל הפלגות לאורך כל השנה.

הרבעון השני של 2018 בתאגיד נורוויג'ין קרוז ליין אחזקות, שהסתיים ב-30 ביוני, רשם תוצאות חיוביות. הרווח הנקי עמד על 271.9 מיליון דולר או רווח למניה של 1.21$ לעומת 232.7 מיליון דולר או 1.02$ למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

Exit mobile version