Site icon IAS

סימפוניית הים הכתה גלים בברצלונה – כתבה ראשונה בסדרה

סימפוני אוף דה סיז עוגנת בברצלונה. צילום: עוזי בכר

"בואנוס דיאס סניור", ברך אותי הבוקר (ה') פקיד הקבלה הקטלוני באחד מבתי המלון המרכזיים של ברצלונה ועבר לאנגלית: "טודיי איז דה ביג דיי" ופרצופו הפך לסמיילי אנושי. זהו אותו פקיד קבלה שפגשתי אמש במהלך הצ'ק אין, ששאל למטרת ביקורי בברצלונה. נראה היה שלא רק אני התרגשתי לפני הפגישה הצפויה לי הבוקר עם הסימפוני אוף דה סיז, אוניית התענוגות הגדולה בעולם.

הדיווה הגדולה, סימפוני אוף דה סיז (Symphony of the Seas), במשקל 230 אלף טון, ניצבה בגאווה בנמל של ברצלונה כאשר שאר האוניות מסביבה מסמיקות לנוכח גודלה העצום. הסימפוני עשתה  היסטוריה בדיוק שנתיים אחרי שהושקה ההרמוני אוף דה סיז ( Harmony of the Seas) ולפניה האלור אוף דה סיז ( Allure of the Seas) ב-2010 והאואזיס אוף דה סיז ((Oasis of the Seas ב- 2009, כולן מסדרת אואזיס וכולן עשו היסטוריה בזמנן. האחות הצעירה, הסימפוני, היא גם "הכבדה", משאר אחיותיה.

בעולם הקרוזים נהוג לשייך את האוניות על פי קטגוריות: גדולות, בינוניות, קטנות ( בוטיק) וכדומה. במקרה שלנו מדובר במגה אונייה והשאלה המתבקשת היא מה הפך את המגה אוניות לכל כך אהובות בעולם? גילוי נאות, אם אפשר, גם עלי.

השדרה המרכזית באונייה סימפוני אוף דה סיז. צילום עוזי בכר

אוניות נוסעים הפכו לריזורט צף, יעד

התשובה נעוצה ככל הנראה בגורמים רבים ביניהן, כמובן, טעם אישי, גיל ואופי ששווה להמשיך ולחקור באופן יסודי ומקצועי. דבר אחד כן מוסכם על כל מי שנמצא בתחום או/ו בילה בחופשת שייט: אוניית הנוסעים הפכה כבר מזמן לריזורט צף המספק מגוון עצום של פעילויות וחוויות שלא ניתן לגמוע בשבוע של הפלגה. אונייה היום היא יעד בפני עצמו, אותו יש לגלות, המציע יותר ויותר אטרקציות, מופעים, חוויות קולינריות, ספורט, ספא ופעילויות לילדים. אם מוסיפים את נושא הביקור במספר יעדים, החדר שעובר עם הנוסעים מנמל אחד למשנהו מבלי צורך לפרוק ולארוז מזוודה בכל פעם, תקבלו את התשובה מדוע מספר הנוסעים החדשים והחוזרים גדל מידי שנה.

לפני שאתמקד שוב בסימפוני אוף דה סיז, לשם כך הגעתי ועליה אכתוב בפרטי פרטים בכתבה הבאה בסדרה, הרי לפניכם תמונות שצולמו היום בלב ליבה של יצירת המופת. כי כמו שנאמר: "תמונה אחת שווה אלף מילים":

בר ביוני המגיש לכם משקה לאחר שהוזמן מהטאבלט. צילום עוזי בכר

Exit mobile version