לפני מספר שבועות, ראש עיריית ניס, כריסטיאן אסטרוסי, הכריז על צו שיאסור עגינת אוניות קרוזים גדולות אותן כינה "בניינים צפים". לטענתו האוניות מזהמות את הסביבה והתיירים שיורדים בנמל לא צורכים דבר ורק משאירים את האשפה מאחור.
נראה שבמחשבה שנייה, לאחר שנודע שהמהלך יוביל להפסד כספי של 10 מיליון דולר מקומיים ו-600 מיליון דולר אזוריים, ראש העיר הפופולרית בקוט ד'אזור מחפש פתרונות 'רכים' יותר. הצו היה משפיע קשות על Villefranche-sur-Mer, נמל התלוי מאוד בתנועת אוניות הקרוזים, בו כבר שנים עוגנות האוניות ומורידות את הנוסעים לסיורים לנסיכות מונקו ולניס באמצעות טנדרים (ספינות קטנות המשמשות את הנוסעים להגיע לחוף).
ונציה, ברצלונה וסנטוריני עשו לאחרונה ניסיונות משלהן להגביל אוניות גדולות במטרה להילחם בתיירות יתר. מאז אוגוסט 2021, בוונציה האוניות אינן מורשות עוד להפליג דרך התעלה המרכזית והמרכז ההיסטורי. באמסטרדם נאסר על אוניות קרוזים לעגון במרכז העיר מאז השנה שעברה, והם מופנים לנמל הנמצא בצפון העיר, כמו גם בברצלונה.
חברת מגת, הפועלת מזה 45 שנים בתעשיית התיירות, מציעה את מגוון המדיות הרחב בישראל בתחום תעשיית הקרוזים הכוללת את:
https://www.cruisein.co.il/ – אתר הקרוזים הוותיק והמקצועי בישראל.
קבוצת פייסבוק המונה למעלה מ-15,600 חברים.
'קרוז אין – חדשות חמות מהים': קבוצת WhatsApp