Site icon IAS

ויסטה 2 : אוניית אחות לקרניבל ויסטה

בשורה לקהל חובבי הקרוזים בישראל. חברת השיט הגדולה בעולם, "קרניבל", המיוצגת בישראל על ידי חברת הפלגות הנופש "מד קרוזס" חגגה בימים אלה ציון דרך נוסף בהנחת היסודות לבניית אניית האחות התאומה של הקרניבל ויסטה, הויסטה 2 (שם זמני) במספנת פינקנטיארי שבטרייסטה, איטליה. עובדי המספנה התקבצו לצורך עריכת טקס ההשקה, שבו העבירו חלק נכבד מגוף האנייה, שבתהליך בנייה, מהרציף היבש אל עבר 100 מטרים מעל פני המים. אירוע השקה מסוג זה הינו חלק ממסורת ימית עתיקת יומין בה מברכים את האנייה שבבנייה בנוכחות מכובדים מהעיירה ומהחברה.

טקס הטבלת חלק האוניה בוצע בסגנון מסורתי בנוכחות כומר, אשר נתן את ברכתו ולאחר מכן התקיים משט חרטום האנייה אל עבר הים. גם מר כריסטיאן דאפי, נשיא קרניבל קרוז ליין היה נוכח בטקס, והוא זה שחתך את חבל "הטבור" לאחר כבוד, וזו מייד התגלגלה על גבי מסלול הסיפון היבש אל עבר הים הפתוח. הויסטה החדשה, אשר מכונה בשמה הזמני – ויסטה 2, הושטה כמה מטרים בים, ולאחר מכן הוחזרה באמצעות גוררת ונמשתה חזרה אל עבר הסיפון היבש לצורך המשך בנייתה.

חלק זה של האנייה יחבור לחלק נוסף של האנייה שנמצא במספנת פינקאנטיירי שליד ונציה. לאחר ששני חלקי האנייה יתחברו יחדיו תושלם בניית כלי השייט העצום במשקל 134,000 טון.

חלק הספינה שהוצף הוא הסיפון הנמוך ביותר בחלקה הקדמי של האנייה, במשקל 6,000 טון, חלקי האנייה יושלמו זה אחר זה עד למסע ההשקה הראשון של האנייה באביב 2018.

מארקו לונארדי, מנהל הפרוייקט במספנת פינקאנטיירי, אשר עמד גם בראש פרוייקט הקמת הויסטה מסר: "אניות הקרוז בנויות מחלקים בדומה ללגו. חלקיהן השונים של האניות נבנים במספר מקומות במקביל ולאחר מכן מחוברים יחדיו. חלק האנייה שהושק הורכב מ15-20 יחידות".

באניית הפאר הגדולה ביותר של קרניבל, הקרניבל ויסטה שהושקה בתחילת מאי, עשרות מקומות בילוי ואטראקציות, ביניהם מסעדות ומזנונים, ואפילו יש בה את מבשלת הבירה הראשונה בים. ממש בימים אלה הקרניבל ויסטה שטה ועוגנת לאורך חופי הים התיכון. בסיום מסעה במזרח התיכון באוקטובר, היא תעבור לניו יורק, למשך 3 הפלגות, לפני שתעבור סופית לנמל הבית שלה במיאמי בדצמבר, 2016.

ענת סמובסקי, מנכ"ל ובעלים של חברת מד קרוזס מוסרת: "פרטים נוספים אודות הויסטה 2 החדשה ישוחררו קרוב למועד השקת האנייה, אולם מחברת קרניבל רומזים שיהיו בה אטראקציות נוספות ופעילויות חדשות. מידע נוסף, כאמור, יימסר ביתר פירוט סמוך ליציאתה של האנייה החדשה לדרך בשנת 2018. "

מד קרוזס הינה נציגת המכירות בישראל של תאגיד שיט התענוגות הגדול והמוביל בעולם "קרניבל", בבעלות משפחת אריסון, המונה קרוב ל-100 אניות. קרניבל הינה חברת השיט הגדולה ביותר בעולם. החברה נוסדה בשנת 1972 ומשרדיה ממוקמים במיאמי ארה"ב. צי האניות שלה מונה 25 אניות, ובשנת 2018 תהיינה 26 אניות כאמור. מד קרוזס מייצגת שישה מותגי שיט שונים השייכים כולם לתאגיד: Carnival, Princess, Costa, Cunard, P&O, Seabourn.

 

Exit mobile version