Site icon IAS

הספרדים חוזרים: פולמנטור קרוזס שבה לעגון בחיפה

האוניה הורייזון של פולמנטור בנמל חיפה. צילום ארז סימון, גיאודרונס

הבוקר הגיעה לראשונה האוניה Horizon אחת מארבע אוניותיה של חברת הקרוזים פולמנטור (Pullmantur Cruises)  המתמחה בקהל נוסעים דובר ספרדית. אורכה של ההורייזון הינו 208 מטרים, ועליה היו כ-1,800 תיירים .

האוניה הגיעה במסגרת קו הפלגה במזרח הים התיכון, מסלול שצובר תאוצה בשנה האחרונה וצפוי לגדול משמעותית גם בשנה הבאה.

מנדי זלצמן וזרי רוזנפלד עם מנהל המלון באוניה ורב החובל. צילום ידוברות נמל חיפה

האוניה יצאה להפלגה בת שבעה לילות מפיראוס, ודרך קפריסין (לימסול) לחיפה. אחרי יומיים של ביקור בישראל תפליג האוניה בחזרה לפיראוס עם עצירה באי היווני הפסטורלי פטמוס.

בטקס המסורתי שהתקיים בצהריים על האוניה, העניק מנכ״ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן את מגן הנמל וקיבל מרב חובל האוניה את מגן האוניה, כנהוג בפקידה ראשונה של אוניה בנמל. בטקס השתתף גם סוכן חברת הספנות בישראל, זרי רוזנפלד.

האוניה, וכן אוניה נוספת של פולמנטור יפקדו את נמל חיפה בשנה הקרובה. פולמנטור היא אחת מתשע חברות קרוזים שמגיעות לראשונה או החוזרות השנה לנמל חיפה לאחר היעדרות ארוכה.

עוד יגיעו במהלך הסתיו רויאל קריביאן, נורוויג׳יאן קרוז ליינס, MSC,  קוסטה ועוד. בסך הכל יפקדו את נמל חיפה בשנת 2019 24 חברות ספנות שונות. שיעור התיירים שיגיע לנמל חיפה השנה גבוה ב-114% לעומת השנה שעברה, ושנת 2020 כבר אמורה להיות שנת השיא אי-פעם בנמל, עם למעלה מ-290,000 נוסעים ישראלים ותיירים שיעברו בטרמינל.

זוהר רום, דובר ומנהל תחום הקרוזים בנמל חיפה, אמר: ״אנו מברכים ב-Hola   גדול את פולמנטור שחוזרת לישראל אחרי שנים רבות. במאי אירחנו שתי מנהלות של החברה לסיור של שלושה ימים בישראל, וכעת מגיעות גם האוניות שלהן. שרק נדע ימים של שקט, ואז אין לי ספק שתעשיית הקרוזים תמשיך לגלות עניין רב בנמל חיפה ובישראל. אין כיום יעד בעולם שמקבל מהתיירים באוניות ציונים גבוהים של שביעות רצון מהיעד כמו חיפה וישראל״.

האוניה הורייזון של פולמנטור על רקע חיפה. צילום רחפן ארז סימון, גיאודרונס
Exit mobile version