Site icon IAS

גולדן טורס ונורוויג'ן: משפחה מבית טוב

"גולדן טורס זה כמו משפחה", אמר היום (ה') ניק ווילקינסון (Nick Wilkinson), סגן נשיא נורוויג'ן קרוז ליין ומנכ"ל החברה לבריטניה, אירלנד, דרום אפריקה והמזרח התיכון. זאת במסגרת אירוע בתל אביב לסוכנים המתמחים בשיט, שבו נחשפו החבילות של גולדן טורס ומסלולי נורוויג'ן לשנת 2018. לניק התלוותה קרן סקוויירה ( Karen Sequeira), מנהלת מכירות ויחסי ציבור לבריטניה, אירלנד, דרום אפריקה והמזרח התיכון.

לדברי ווילקינסון, ישראל היא שוק חשוב מאוד עבורם והוסיף שהוא צופה שבשנת 2018 יצמח שוק הפלגות הנופש בישראל ב-20% ומספר הנוסעים אף יעבור את ה-100,000. "ישראל ניצבת כיום במקום השישי בעולם במספר המפליגים (למעט ארה"ב) ביחס למספר התושבים, ובעזרתכם, עם קצת מאמץ, נוכל לעלות למקום החמישי", דחק ווילקינסון בחיבה בסוכנים.

לפי ווילקינסון, חברת הפלגות הנופש NCL הייתה הראשונה בעולם להציג את הקונספט המיוחד Freestyle Cruising  המציע לכל נופש לתכנן לעצמו חופשה בהתאמה אישית. לדוגמה, כל אורח באוניות השייט המפוארות של NCL מחליט בעצמו מתי ואיפה לאכול, מבין מגוון מסעדות יוקרה, שחלקן אף פועלות 24 שעות ביממה.

לדבריו, באוניות שלהם 28 מסעדות, רבות מהן כלולות במחיר הקרוז וחלקן – הייחודיות (מסעדות נושא) שבהן – בתוספת מחיר הנעה בין 10-25 דולר לאדם. את המספר הגדול של המסעדות הוא מסביר בצורך לגוון את ההסעדה לאורחים שכן אחוז הלקוחות החוזרים עובר את ה-90%.

ווילקינסון ציין כי בשל החשיבות הרבה של הקהל שומר המסורת, החברה מציעה בכל אחת מאוניותיה ארוחות כשרות בהזמנה של לפחות 30 יום מראש.

בחוברת שעוצבה עבור הקהל הישראלי, מובא פירוט כל ההצעות המיוחדות לנופשים מישראל וכן לו"ז הפלגות מלא עד אפריל 2019. בנוסף, החוברת מציגה מידע על פריסת האוניות הבינלאומית של חברת NCL  בקיץ 2018, כולל חמש אוניות שייט מפוארות באירופה. לדוגמה: לראשונה מאז השקתה בשנת 2013, אוניית נורוויג'ן ברייקאוויי (Norwegian Breakaway)  צפויה לעגון בנמל קופנהאגן, ומשם לצאת להפלגה בים הבלטי. אוניית נורוויג'ין אפיק (Norwegian Epic)  מפעילה מסלולי שייט בים התיכון מברצלונה.

"אצלנו שיפוץ של אוניה זה לא בוטוקס"

ווילקינסון ציין שהאוניה Epic עלתה למבדוק, לשיפוץ מתוכנן של 20 מיליון דולר, שהתנפח ל-40 מיליון דולר. "אצלנו אפ-גרייד של אוניה זה לא בוטוקס", התלוצץ. ה-  Bliss , שתושק בחודש אפריל מיועדת להפלגה באלסקה ובאיים הקריביים ובמתחם ה-Haven המפואר שלה אפשר לשכב באמבטיה ולראות את הים ב-180 מעלות.

באירוע כזה אי אפשר בלי השאלה "האם תעגנו בחיפה" ולצדה נוספה השאלה "מתי תעגנו באשדוד". ווילקינסון אומר שהסיבה לכך שהם אינם עוגנים כיום בחיפה היא שאין להם די ספינות. "אנחנו תמיד מחפשים יעדים חדשים ומסלולים חדשים, אבל אין לנו די אוניות לעגינה בכל היעדים. כאשר יהיו לנו 15 אוניות נוספות בוודאי נעגון כאן. אולם בבקשה, אל תפסיקו לשאול את השאלה", ביקש.

מי שארחה את האירוע, חברת גולדן טורס –אחים אברהמוף, היא סוכנות השייט הגדולה בישראל, שמייצגת את כל החברות. היא נמצאת בקשרי עבודה שוטפים עם כלל תאגידי השייט הבינלאומיים ונציגיהם בארץ, ביניהם רויאל קריביאן, נורוויג'ן קרוז ליין, הולנד אמריקה, קרניבל, קוסטה, סלבריטי, פרינסס, דיסני קרוז ליין ועוד. סוכני החברה יודעים להתאים ולייצר את חבילת השייט בהתאם לתקציב ולצרכי הלקוח. מחלקת קבוצות מיומנת מתמחה בהוצאת קבוצות שייט לנוסעים פרטיים ו/או ארגוניים, כולל סיורי חוף עם הדרכה בעברית ומיצוי מקסימלי של חופשות השייט.

היתרון העסקי הבולט של גולדן טורס הוא בהיותה חברת נסיעות מומחית בפריסה ארצית ועובדת עם כלל חברות השייט ובשילוב מתן מגוון של שירותי התיירות המשלימים. לחברה גם יתרון נוסף והוא מתן שירות הכנת צ'ק אין לאוניה – שהוא נוהל חובה בעולם הקרוזים – בחינם.

טיול כוכב שנע

לדברי נתי בלוך– מנהל מחלקת שייט בגולדן טורס, החברה דואגת לסוכן שחלקו לא ייגרע, גם אם הציבור הרחב רואה את ההצעות באתר האינטרנט. אגב, אתר האינטרנט של נורוויג'ן, www.ncl.com, המפרט את כל מסלולי האוניות שלה, עובר לעברית מיד עם פתיחתו.

לדבריו, חופשות השייט הפכו למוצר שכמעט כל אחד יכול להרשות לעצמו ואין כמותו לספק תמורה לעלות. "לצאת לשייט זה להתעורר בכל בוקר ביעד מרהיב אחר בלא צורך לארוז ולפרוק את המזוודות. מדובר ממש בטיול כוכב שזז", אמר בחיוך.

מבחינת היתרונות לסוכנים, מדובר בהרכבת חבילות דינמיות עם  עמלה לסוכן, התאמת חבילות שייט על פי בקשת הלקוח ומחיר פיקס מהגבוהים בשוק לחבילות השייט.

לפי המצגת של גולדן טורס, בשנת 2017 יצאו להפלגות נופש וחופשות שייט יותר מ-85 אלף ישראלים, הגיל הממוצע שלהם עמד על 45 ובתקופת החגים נרשם גידול של 30% בהזמנות. עוד צוינה העלייה בהתעניינות בקרוזים והעובדה ש-48% מהמתעניינים לא הפליגו בעבר.

ברחבי העולם נרשם גידול עקבי בתיירות הקרוזים, והוא הענף התיירותי הצומח ביותר בשנים האחרונות. בשנת 2012 הפליגו 20.9 מיליון איש ובשנת 2017 הגיע המספר ל-25.8 מיליון.

מחירי החבילות נעים בין 1,500 דולר לאדם לשבוע הפלגה ובין 2,000-3,000 דולר לחבילה מאורגנת עם סיורי חוף.

תמונות

סרטון וידאו

Exit mobile version