Site icon IAS

ביקור ״המלכה״ בנמל חיפה פותח שנת קרוזים עמוסה בנמל

הקווין מרי 2 עוגנת בנמל חיפה. צילום דוברות נמל חיפה

בימים סוערים בבית המלוכה הבריטי,  שייטה לה המלכה מרי הבוקר (א') בנחת לביקור בן יומיים בחיפה. בשעה 06:30 נכנסה לנמל חיפה אוניית הקרוזים הענקית קווין מרי 2 כחלק ממסעה סביב העולם. האוניה שייכת לחברת הקרוזים המיתולוגית ‪CUNARD הקיימת משנת 1840 כחברת אוניות נוסעים שבהיסטוריה שלה עשרות רבות של אוניות. כיום יש לחברה 3 אוניות – קווין ויקטוריה, קווין אליזבת', והגדולה מכולן היא הקווין מרי.

המלכה מרי יצאה לפני קצת יותר משבועיים – ב-3 בינואר – מניו יורק למסע בן 113 יום סביב העולם. לאחר עצירה בסאות׳המפטון (במהלכה הצטרפו להפלגה לא מעט בריטים שאוהבים במיוחד את אוניותיה המיוחדות של קונרד), בליסבון ובסיציליה, עוצרת כעת האוניה בחיפה ליומיים (ראשון-שני) לפני שתמשיך לתעלת סואץ וים סוף בדרכה מזרחה. האוניה, באורך של 345 מטר, ועל סיפונה 2700 נוסעים ו- 1300 אנשי צוות. בגלל השוקע הנדיר של האוניה, למעלה מעשרה מטרים, היא נקשרה בנמל ברציף המכולות המזרחי. סוכן האוניה בישראל היא חברת א.מ.א ספנות.

אוניות קרוז עוגנות בנמל חיפה. השנה צפויה עליה נוספת של 40% בשיעור התיירים דרך הים. צילום באדיבות נמל חיפה

הקווין מרי פותחת לנמל חיפה שנת קרוזים חדשה ומבטיחה. לאחר עלייה דרמטית של 150% בשיעור התיירים שהגיעו לחיפה בשנת 2019, צפויה בשנת 2020 עליה נוספת של 40% בשיעור התיירים המגיעים לחיפה דרך הים.

בסה"כ צפויים לעבור בטרמינל הנוסעים בנמל חיפה השנה 295,000 ישראלים ותיירים בהפלגות בינלאומיות מחיפה ואליה.

זוהר רום, מנהל תחום התיירות והקרוזים בנמל חיפה, אמר: "היום יש לנו את המלכה, מחר כבר נארח כאן שלוש אוניות קרוז, בהן ה-MSC OPERA. שנה עמוסה לפנינו, אבל אנחנו מוכנים לקראתה. אין ספק שהגידול הדרמטי בשיעור התיירים המגיעים לנמל חיפה עושה טוב למשק הישראלי בכלל, ולענף התיירות בפרט".

Exit mobile version