Site icon IAS

44.6 מיליון משרות בתעשיית התעופה והתיירות בעולם נמצאות בסיכון

מטוס נוסעים לפני נחיתה במלדיבים. צילום freepik

בעיית אובדן כמות גדולה של משרות בתעופה ובתיירות בישראל בגין משבר הקורונה, זהה למצב הגלובלי בתחומים אלה. ההאטה החמורה בתעבורה האווירית המתמשכת גם ב-2021 ממשיכה לסכן עד 44.6 מיליון משרות בתעשיות התעופה והתיירות בעולם. כך על פי הנתונים שפורסמו בפורום העולמי לתעופה בת קיימא, שאורגן בסוף ספטמבר השנה על ידי קבוצת הפעילות בתחבורה אווירית (ATAG – Air Transport Action Group), בהשתתפות יאט"א, המועצה הבינלאומית של נמלי התעופה (ACI – Airports Council International) וגורמים נוספים.

על פי הלמ"ס, מסוף חודש מאי השנה החל מתווה בישראל של כניסת קבוצות מאורגנות של תיירים מחוסנים לישראל. מתווה זה הושהה במחצית אוגוסט בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה, כך שבספטמבר היו 35.0 אלף כניסות מבקרים לישראל, בהשוואה ל-436.5 אלף בספטמבר 2019 ו-34.5 אלף כניסות תיירים, בהשוואה ל-405 אלף בספטמבר 2019.

על פי ועידת האו"ם לסחר ולפיתוח  (UNCTAD – United Nations Conference on Trade and Development) בסוף חודש יוני השנה, ההתרסקות בתיירות הבינלאומית בגלל מגפת הקורונה עלולה לגרום לאובדן של יותר מ-4 טריליון דולר לתוצר העולמי לשנים 2020 ו-2021.

על פי כנס ATAG מתברר, כי למרות התאוששות ניכרת בחלק מהשווקים התעופתיים הפנים ארציים, תנועת התיירים הבינלאומית עדיין חלשה, והיא ממשיכה להשפיע באופן חמור על תעשיות התיירות והתעופה.

בנסיבות הרגילות אלה הן העובדות:

השפעת משבר הקורונה על התעופה העולמית. צילום freepik

השפעות משבר הקורונה

סגירה כמעט מוחלטת של תעשיות התיירות והתעופה למשך כמה חודשים, אופי העצירה ואחר כך הפתיחה המחודשת האיטית, מעלות חשש שהנסיעות האוויריות לא יתאוששו לרמות שהיו לפני משבר הקורונה לפחות עד שנת 2024.

הלדאן דוד (Haldane Dodd), ממלא מקום מנכ"ל קבוצת ATAG טוען, כי היו סימני התאוששות בתחום התעופה, אם כי היא לא הייתה אחידה ברחבי העולם. לכן, סביר להניח שמשרות התעופה הישירה יהיו נמוכות בסוף 2021 ב-21%, בהשוואה לתקופה שלפני המגיפה, וזה חיובי בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020, כאשר 43% מהמשרות היו בסיכון. יחד עם זאת לא הורגשה התאוששות במגזר התיירות הבינלאומית. שהיא רק מחצית מהרמה שהייתה לפני הקורונה.

לדבריו, "לאי ודאות הנוסעים בגלל המגבלות המשתנות ללא הרף הייתה השפעה עצומה על נכונותם של אזרחים ובמקביל לחברות לתכנן נסיעות. נסיעות ותיירות למטרות פנאי ועסקים מספקים לא רק חופשות נעימות, או הזדמנויות מסחריות חשובות, אלא הן תומכות בתעסוקה ובפיתוח הכלכלי ברחבי העולם. באסיה פסיפיק, בפרט, חלה ירידה משמעותית בהטבות הטיסה עם הפחתה של כמעט 60% בפעילות הכלכלית, מכיוון ששווקים רבים באזור נותרים סגורים בפני מבקרים זרים. ממשלות מסוימות סיפקו תמיכה לתעשייה, אבל, זה לא יכול להימשך לנצח. רק חיסונים והנחיות הגיוניים יאפשרו להעלות את כניסות התיירים בעולם והיעדים יהיו מסוגלים להיפתח בבטחה ולהשיב לעצמם את התעסוקות וההכנסות האבודים".

Exit mobile version