Site icon IAS

"3500 עובדי אל על בחל"ת למעלה משנה ורבים מתחת לקו העוני"

מטוס בואינג 737-900 של אל על. צילום יח"צ

בדיון שהתקיים היום, יום ב' בועדת הכספים של הכנסת בנושא מתווה הסיוע לחברת אל-על אותה ביקשה חברת הכנסת קרן ברק,  זעק יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק את זעקתם של העובדים שמזה שנה נמצאים בחל"ת ורבים מהם נמצאים כבר מתחת לקו העוני. "2000 עובדים נמצאים כבר מעל כמה חודשים בידיעה שהם מפוטרים ואין יכולות לעשות עבורם סיום חשבון ונמצאים בעינוי דין. אלפי עובדים שלנו בחל"ת מעל שנה ,מאות עובדים שלנו נמצאים מתחת לקו העוני.דמיינו רגע את עצמכם מעל שנה ללא עבודה חובות כבדים ילדים בבית. ללא אופק כלכלי חוסר וודאות מטורף שלוקח את העובדים למחשבות נוראיות!!!" זעק בן יצחק.

"למה אתם מחכים? שמישהו ייקח פח נפט וישרוף את עצמו כדי שדברים יזוזו? למה אתם מחכים שאל על תחוסל ונשים כולנו את מבטחנו לחברות הזרות שישמרו לנו על קו פתוח לעולם בזמן חרום או מלחמה. יש כנראה בחדר כאלה שחושבים ברגע זה אתם חברה פרטית, ואני אומר תגידו את זה לאימהות שילדיהם היו נצורים בתחילת הקורונה בנקודות בעולם ללא אפשרות גישה, שאף מטוס בעולם לא היה מוכן להמריא, אנחנו ודגל ישראל טסו 20 שעות  ולפעמים יותר חצינו יבשות ומסלולים שלעולם לא טסנו כדי להביא הבייתה את הילדים!!

"תגידו את זה לשר הביטחון שבזמן מלחמה רכבות אווירית טסות ללא הרף  על מנת למלא את המחסנים. תגידו את זה לטכנאים בתחזוקה שעבדו והכינו מטוסים תחת שמים פתוחים ללא חדר מיגון תחת מתקפת פעם אחר פעם. תגידו לטייסים שלנו שטסים בשמיים מלאים בטילי אויב בזמן שאף חברה או טייס מוכנים להסתכן ולהגיע לפה!! תגידו את זה לכל האזרחים והאחים שלנו במבצעי העלייה שהגיעו באישון לילה מכל מיני מדבריות שראו את המטוסים והצוותים שלנו מגיעים."

"אלעל זה ישראל ומי שחושב אחרת ומי שהיום יושב כאן וחושב שאפשר לוותר על אל על מסכן את ביטחון המדינה ומסכן את פרנסתם של אלפי משפחות וזורק אותם למעגל העוני והאבטלה !!!

יו"ר ועד עובדי אל על קרא לחברי הועדה לקחת אחריות ולאשר את מתווה הסיוע לחברה :" זו האחריות  שלכם לאלפי המשפחות שהם אזרחי המדינה משלמי מיסים שמשרתים בצבא ונושאים בנטל הכלכלה. זוהי המשמרת שלכם !!!חברים מבקש מכם בשם אלפי המשפחות היום לתת בשורה קיומית ואוויר נשימה ולעזור לנו לסיים את הסיוט שאנו נמצאים בו."

ח"כ וחברת ועדת הכספים קרן ברק:" חברת אל על היא עוגן אסטרטגי של מדינת ישראל ועלינו לשמור עליה, במשך למעלה משנה מתחילת הקורונה אנחנו דורשים מהמדינה לדאוג כלכלית לאל על, על לקוחותיה, עובדיה וספקיה, במשך החודשים האחרונים אני דורשת דיונים על הנושא בוועדה.

בשעה טובה הגיעו למתווה מוסכם בין משרד האוצר להנהלה, מתווה אשר היה אמור להיות מאושר בישיבת הממשלה אתמול, בשל ביטול הישיבה, קיימת חשיבות עליונה שהמתווה יאושר בדחיפות אפילו היום, וזאת כדי שהחברה תוכל להתקדם, לשלם את חובותיה, לשחרר את עובדיה לפרישה מוקדמת ולהחזיר ללקוחות החברה את ההחזרים המגיעים להם ולצעוד קדימה".

Exit mobile version