על פי הדו"ח האחרון של מועצת שדות התעופה הבינלאומית (ACI), כ-4.5 מיליארד בני אדם טסו בשנת 2021. זה אולי נראה המון, אבל זה היה בערך מחצית מ-9.1 מיליארד נוסעים שטסו ב-2019.
10 נמלי התעופה העמוסים בעולם
אטלנטה הוא שוב נמל התעופה העמוס בעולם, וחזר למקום הראשון לאחר שירד למקום השני בשנת 2020. סה"כ נרשמו בו 75.7 מיליון נוסעים והיה אחד משמונה נמלי התעופה בארה"ב ברשימת עשרת הגדולים, כפי שמוצג ברשימה:
אטלנטה – כ-.75.7 מיליון נוסעים. עלייה של 76.4% בהשוואה ל-2020 וירידה של 31.5% בהשוואה ל-2019.
דאלאס פורט וורת' – כ-62.4 מיליון נוסעים. עלייה של 58.7% בהשוואה ל-2020 וירידה של 16.8% בהשוואה ל-2019.
דנוור – כ-58.8 מיליון נוסעים. עלייה של כ-74.4% בהשוואה ל-2020 וירידה של 14.8% בהשוואה ל-2019.
שיקגו או'הייר – כ-54 מיליון נוסעים. עלייה של כ-75.1% בהשוואה ל-2020 וירידה של 36.2% בהשוואה ל-2019.
לוס אנג'לס – כ-48 מיליון נוסעים. עלייה של כ-66.8% בהשוואה ל-2020 וירידה של 45.5% בהשוואה ל-2019.
שרלוט דאגלס – כ-43 מיליון נוסעים. עלייה של כ-59.2% בהשוואה ל-2020 וירידה של 13.4% בהשוואה ל-2019.
אורלנדו בינלאומי – כ-40 מיליון נוסעים. עלייה של כ-86.7% בהשוואה ל-2020 וירידה של 20.3% בהשוואה ל-2019.
לאס וגאס – כ-39 מיליון נוסעים. עלייה של 78.6% בהשוואה ל-2020 וירידה של 23.1% בהשוואה ל-2019.
לנמלי התעופה המובילים בשנת 2021, הייתה פעילות מקומית משמעותית, והם נהנו מהביקוש הגבוה בהרבה מאשר הבינלאומי בהתחשב בהרבה פחות הגבלות. ברור גם חשיבותם של יעדי הפנאי הפופולאריים. אורלנדו הייתה במקום השביעי (עלייה מהמקום ה-31 ב-2019) ולאס וגאס במקום העשירי (מהמקום ה-30).
10 נמלי התעופה הבינלאומיים העמוסים בעולם
התוצאות כמובן, שונות מאוד אם רק מסתכלים על תנועת הנוסעים הבינלאומית. דובאי אינטרנשיונל שוב הייתה מספר אחד, אם כי יש לה את אחת הרמות הנמוכות ביותר של התאוששות תנועה לעומת 2019. ובכל זאת, היא נעזרה בהגבלות מזעריות יחסית של הקורונה והעצומות של Emirates ושל החברה הבת flydubai.
אף נמל תעופה במזרח הרחוק לא נכנס לדרוג. שלא כמו ב-2019, לא מדורגים נמלי התעופה של הונג קונג, סיאול אינצ'און, סינגפור, בנגקוק סוברנבומי או טייפה. חלקם ממשיכים לסבול מירידה משמעותית בשנת 2022, אך לא יותר מהונג קונג.
לעומת זאת, נמל התעופה של איסטנבול היה חזק במיוחד בתעבורה בינלאומית. הוא עלה למקום השני, הגבוה ביותר אי פעם, מהמקום ה-6 ב-2020 וה-14 ב-2019. בעוד שהנוסעים נותרו בירידה בשליש, ההתאוששות שלו נמשכה באופן משמעותי, בעיקר הודות להמשך התאוששות הפעילות של טורקיש איירליינס.
אבל הבולטות האמיתיות הן אנטליה (במקום 8, עלייה ממקום 26 ב-2019) וקנקון (10, ממקום 61). קשה להבין, אך באנטליה היו נוסעים בינלאומיים כמעט כמו לונדון הית'רו, שהוא בדרך כלל מדורג שני בעולם. עם זאת, זה, כמובן, רק זמני.
אתר הנופש המקסיקני קנקון, הפופולרי תמיד, ראה זרם עצום של נוסעים מארה"ב ב-2021, עלייה של שלושה מיליון נוסעים. היו לו הגבלות מינימליות והיה מהיר, קל ודי זול להגיע אליו. מספר חברות תעופה אמריקניות הוסיפו תדירויות, במיוחד דלתא איירליינס, ג'ט בלו, אמריקן איירליינס, ספיריט ופרונטיר איירליינס.
דובאי אינטרנשיונל – 29,1 מיליון נוסעים. עלייה של 12.7% בהשוואה ל-2020 וירידה של 66.3% בהשוואה ל-2019.
איסטנבול – 26,4 מיליון נוסעים. עלייה של 66% בהשוואה ל-2020 וירידה של 33% בהשוואה ל-2019.
אמסטרדם – 25,4 מיליון נוסעים. עלייה של 22% בהשוואה ל-2020 וירידה של 64.4% בהשוואה ל-2019.
פרנקפורט – 22,6 מיליון נוסעים. עלייה של 34.8% בהשוואה ל-2020 וירידה של 64% בהשוואה ל-2019.
פריז שארל דה גול – 22.6 מיליון נוסעים. עלייה של 18.7% בהשוואה ל-2020 וירידה של 67.6% בהשוואה ל-2019.
דוחא – 17,7 מיליון נוסעים. עלייה של 41.4% בהשוואה ל-2020 וירידה של 54.4% בהשוואה ל-2019.
לונדון הית'רו – 17,6 מיליון נוסעים. ירידה של 14.7% בהשוואה ל-2020 וירידה של 76.8% בהשוואה ל-2019.
אנטליה – 17,1 נוסעים. עלייה של 160.4%בהשוואה ל-2020 וירידה של 40.3% בהשוואה ל-2019.
מדריד – 15,3 מיליון נוסעים. עלייה של 38.8% בהשוואה ל-2020 וירידה של 65.9% בהשוואה ל-2019.
קנקון – 13,2 מיליון נוסעים. עלייה של 94,5% בהשוואה ל-2020 וירידה של 19.7% בהשוואה ל-2019.