Site icon IAS

תפדלו: החוויה הבדואית והקולינרית ברהט

מנסף של פאטמה ברהט. צילום רגב כלף

תיירות רהט חוזרת לפעילות עם פתיחת התיירות, ותתארח זו השנה הרביעית בפסטיבל דרום אדום. במסגרת הפסטיבל יציעו התיירניות והתיירנים ברהט, סיורים מודרכים ברחבי העיר ובשוק העירוני, סיורים קולינריים, סדנאות אמנות וקולינריה, ארוחות בדואיות תחת כיפת שמיים ומסלול סיור קולינרי עצמאי "המפית".

גם השנה חוגגים דרום אדום. חג הכלניות של צפון הנגב חוזר אל המרחבים הפתוחים, עם ההתאמות הנחוצות לאור המגבלות. למרות, ואולי בזכות הסגרים האחרונים, יחד עם הגשמים, נראה שהכלניות פורחות השנה יותר מתמיד, והן מחכות למבקרים שיחזרו לפקוד את אתרי הטבע באזור.

סיורים רגליים חינמיים מודרכים בשוק העירוני של רהט  

ימי שבת, 13.2, 20.2, 27.2, בשעות 10:30, 12:30

רהט, העיר הבדואית הראשונה והגדולה בישראל, מתפתחת בקצב מסחרר. בסיור מסקרן במיוחד שיועבר על ידי מדריכים מקומיים, תקבלו הצצה לתרבות הבדואית, לחיי התושבים ברהט, לשינויים החברתיים בעקבות המעבר מהחיים במדבר לחיים בעיר ולשינויים במעמד האישה הבדואית. במהלך הסיור נבקר בשוק המקומי, נכיר את הכלים, הבגדים והמאכלים המסורתיים, נבקר בחנות תבלינים מקומית, נתרשם מההיצע העצום ומהריחות המסחררים ונהנה מהכנסת אורחים כנהוג בחברה הבדואית.

משך הסיור: כשעה וחצי.

נקודת מפגש: מתנ"ס רהט. סיור ראשון יצא בשעה 10:30 והסיור השני יצא ב-12:30.

הסיור ללא עלות: אך מותנה בהרשמה מראש. מספר המקומות מוגבל וייקבע בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

לפרטים נוספים והרשמה: 050-970-9042

האלה אבו סיאם ברהט. צילום רגב כלף

המפית – מסע קולינרי ברהט

ימי שבת, 13,20,27.2, בין השעות 7:30 – 21:00

תיירות רהט והיזם דוד כהן, מזמינים אתכם ל"המפית" – מסע טעימות בין עסקי האוכל של רהט. במסגרת הסיורים על המשתתפים לרכוש כרטיס לסיור, להוריד את האפליקציה של "המפית", ולתכנן את הסיור בזמן שלכם ובקצב שלכם, בסופי השבוע של פסטיבל דרום אדום. המסלול ייקח אתכם לאתרי הקולינריה והתרבות הלא מוכרים ברהט, ויאפשר לכם הצצה לחייהם הקולינריים של תושבי המקום.

במסגרת הסיור תבקרו בחנות תבליני טיבה, שם תטעמו גבינת "אפיג", אבן יוגורט מסורתית מגורדת לשמן זית מקומי עם פיתה בדואית וגם "דיבס", דבש ענבים מסורתי ומוקפד שיוגשו לצד קפה בדואי מתערובת מסורתית שמכינים במקום. אצל אנואר ואביו תטעמו עוף ממולא אלוהי בצלייה איטית, שממולא בעלי גפן ובפריקי. את העופות הם משרים במרינדה סודית שלהם לילה שלם, מה שנותן לעוף צבע מיוחד וטעם חלומי. האלה אבו סיאם היא שפית שזכתה במספר פרסים בארץ ובעולם על הבישול האיכותי שלה. מנת הדגל שלה היא מקלובה של אורז, ירקות ועוף ובמסגרת הסיור תזכו לטעום ממנה. אצל נג'אח אבו לטייף תוכלו לטעום ממתקים בדואים מסורתיים מעשה ידיה, ביניהם "סומסומייה", מצע של שומשום פריך שעליו שלל אגוזים ופירות יבשים ו"מכתום", ממתק בדואי מסורתי. בנוסף, תבקרו באטליז הפופולרי ברהט "אטליז הדרום" ובו תטעמו את הקבב שכל תושבי הנגב מגיעים במיוחד בשבילו לרהט.

עלות כרטיס: 120 ₪.

להרשמה ופרטים נוספים: https://al-hamapit.co.il/

בנוסף, מוצעות במסגרת הפסטיבל ברהט סדנאות חווייתיות ואירוח ביתי, ועל כך בכתבה נפרדת.

יתכנו שינויים בתאריכי הפעילות אם הסגר יתארך!

יש להתעדכן בעמוד הפייסבוק "תפדלו: החוויה הבדואית ברהט".

להזמנת מקומות מראש ועידכונים: https://outsider.smarticket.co.il/

אתם מוזמנים לצפות בסרטון מעורר תיאבון של פאטמה בעת בישול, באדיבות "תפדלו"

Exit mobile version