Site icon IAS

תעשיית התיירות והנסיעות הסינית במגמת התאוששות

תעשיית התיירות הסינית במגמת התאוששות. feepik

אופטימיות בסין. מחקר חדש של מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) חשף כי תרומת תעשיית התיירות והנסיעות הסינית לתמ"ג עשויה להגיע השנה ל-1.8 מיליארד דולר,  רק 5.2% פחות מהרמות שלפני מגפת הקורונה. ב-2019 תעשיית התיירות והנסיעות הסינית תרמה 1.82 מיליארד דולר לתמ"ג (11.6% מכלכלת המדינה).

יחד עם זאת, בשנת 2020, למגפת הקורונה הייתה השפעה גדולה על תעשיית התיירות הסינית שצנחה ב- 59.9%, ותרמה רק 700 מיליון דולר לכלכלת המדינה. לאחר אובדן של יותר מ-16 מיליון מקומות עבודה בשנת 2020, כאשר עסקי הנסיעות והתיירות בסין סבלו מהפסדים קשים עקב הגבלות הנסיעה החמורות וסגירת גבולות מוחלטת, ניתן יהיה לשחזר יותר מ-14 מיליון משרות כדי להגיע לכמעט 81 מיליון משרות ב-2022 –  1.7% מתחת לרמות של 2019.

ג'וליה סימפסון (Julia Simpson), נשיאה ומנכ"לית WTTC, אמרה: "סין היא שחקנית מרכזית בתעשיית הנסיעות והתיירות העולמית. זה עשה טוב להניע את תיירות הפנים במהלך המגיפה, אבל הנסיעות הבינלאומיות נעצרו. היתרונות לפתיחת גבולות ייצרו  דחיפה הן בעושר הכלכלי והן במקומות העבודה. המחקר האחרון שלנו מראה שהשנה עשויה להביא להתאוששות חזקה לתעשיית הנסיעות והתיירות ברחבי העולם. פרנסתם של מיליוני אזרחים תלויה בתעשיית הנסיעות והתיירות, אבל יש עדיין הרבה עבודה לפנינו אם אנחנו רוצים להשיג התאוששות כלכלית מלאה ולהחזיר את כל המשרות שאבדו".

מבט על אזור אסיה פסיפיק

המחקר של WTTC מראה שהתחזית לאזור אסיה פסיפיק יכולה להיות חיובית באותה מידה, כאשר גם תעשיית הנסיעות והתיירות באזור מתקרבת השנה לרמות טרום-מגפת הקורונה. תרומת המגזר לתמ"ג של האזור עשויה להגיע ל-2.9 מיליארד דולר, קרוב לרמות שלפני המגפה, בעוד שרמת התעסוקה יכולה להגיע ליותר מ-190 מיליון מקומות עבודה, לעלות על נתוני 2019 ולספק חמישה מיליון מקומות עבודה נוספים לתעשייה.

Exit mobile version