Site icon IAS

תחזית עתידית לתנועת הנוסעים בהשוואה לטרום מגפת הקורונה

נוסעת בכניסה לטרמינל. הביקושים לטיסות במגמת עלייה. צילום freepik

מועצת שדות התעופה הבינלאומית אירופה (ACI Europe) המייצגת למעלה מ-500 נמלי תעופה ברחבי אירופה חזתה בעבר התאוששות מלאה לרמות טרום-מגיפה בשנת 2025, אך זו הוקדמה כעת ל-2024.

בנוסף ACI Europe תיקנה כלפי מעלה את תחזיותיה לשנת 2022, כאשר כעת צפויה תנועת הנוסעים לרשום ירידה של 22% בלבד לעומת רמות 2019, בהשוואה לתחזית קודמת של 32% שפורסמה באוקטובר 2021. עם זאת, המועצה הדגישה כי הסכנה המשולשת של ההשפעה הגיאופוליטית, החמרה בתנאים הכלכליים והאיום של וריאנטים חדשים של קוביד יוצרת אי ודאות משמעותית וסיכוני ירידה בתנועת הנוסעים".

ACI Europe גם ציינה כי ההתאוששות עדיין מונעת בעיקר על ידי תנועת פנאי והרחבת קיבולת חברות הלואו קוסט, והזהירה מפני בעיות כוח אדם מתמשכות המשפיעות באופן לא פרופורציונלי על נמלי תעופה גדולים. כפי שדיווח בעבר, נמלי תעופה בבריטניה בפרט חווים מחסור בכוח אדם עקב עלייה בביקוש לטיסות בעקבות הקלות בהגבלות הנסיעה. שדות תעופה רבים פיטרו מספר רב של עובדים במהלך המגיפה, ותהליך גיוס איטי יחד עם רמות גבוהות של היעדרויות צוותים עקב נגיף הקורונה הובילו לעיכובים וביטולים ברחבי התעשייה.

נמל התעופה פריז שארל דה גול . צילום Depositphotos

ACI Europe הוסיפה וציינה כי למרות התחזיות האופטימיות יותר ויותר, נמלי התעופה באירופה עדיין צפויים לקבל 540 מיליון נוסעים פחות השנה בהשוואה לשנת 2019, ואיבדו כ-3.7 מיליארד נוסעים מאז תחילת מגפת הקורונה, שווה ערך למספר הנוסעים הכולל שהושג ב- 36 שנים לפני המגיפה.

בהתייחס להודעה, אוליבר ינקובק (Olivier Jankovec), מנכ"ל ACI Europe, אמר: "כרגע, הביצועים של תנועת הנוסעים נמצאים במגמת התרחיש האופטימי הגבוה שלנו, גם לגבי הסרת הגבלות הנסיעה בשווקים רבים והביקוש החזק לקראת הקיץ. אבל ההיסטוריה של שלוש השנים האחרונות מעידה על זהירות מתבקשת, וחשש כיצד להתמודד עם וריאנטים עתידיים של Covid-19 בכל הנוגע לנסיעות.

Exit mobile version