Site icon IAS

תושבי אילת: אם יסגרו לנו את שדה דב, לא ניתן לפתוח את שדה רמון

שדה דב המאבק נגד סגירתו מסלים צילום עירית רוזנבלום

אלפי תושבי אילת ביניהם חולים, סטודנטים, עובדי מערכת החינוך באילת, עובדי העירייה, הנמל, בית החולים "יוספטל", שדה התעופה באילת, עובדי חברת ארקיע, כיבוי אש, מקורות, קצא"א, נציגות עובדים מבתי המלון, ארגוני נשים ותנועות נוער יפגינו מחר (ה׳) כנגד סגירת שדה דב. ״שדה דב הוא התחנה המרכזית שלנו והמטוסים הם האוטובוסים שלנו. אם יסגרו לנו את שדה דב, לא ניתן לפתוח את שדה רמון״ מבטיחים ראש העיר אילת והתושבים וקוראים לראש הממשלה לדחות את סגירת שדה דב עד להצבת חלופה ראויה בתל-אביב או על אי מולה.

מחר (ה׳) בשעה 15:00 תיערך, כאמור, הפגנת מחאה של תושבי אילת כנגד סגירת שדה דב, שעתיד להיסגר על פי החלטת הממשלה ביולי 2019 זאת לאחר שסגירתו נדחתה כבר ארבע פעמים בזכות מאבק עיקש וצודק שמוביל ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי. ״ההפגנה מחר היא הפעולה הציבורית הראשונה בשרשרת של פעולות חריפות שתהיינה עד שנסגור לחלוטין את העיר כולל את שדה התעופה אילת רמון״ אומר ראש עיריית אילת ומוסיף: ״אנו נאבקים במאבק צודק ומוסרי על חייה של העיר ולא נאפשר לאיש לחסל את העיר ולפגוע בתושביה".

"להפסיק להתחשבן עם צרכי העיר בשל המאבק הלגיטימי בשדה דב"

לדבריו, ההחלטה לסגור את שדה דב המשמש כתחנה הציבורית של העיר מבלי לתת  חלופה ראויה היא החלטה רעה ומרשעת הסובלת מזחיחות ואכזריות לא מובנת. "אני קורא למקבלי ההחלטות בירושלים לעצור את ההחלטה, לצאת לבניה של 8,000 יחידות דיור בשטח המזרחי למסלול בשדה דב ובתקופת הבניה שכנראה תחל בעוד 4-5 שנים ותסתיים בעוד 10-13 שנים, לטפל בחלופה ראויה לתושבי אילת ותייריה. כמו כן אני קורא לגורמים באוצר ובמשרד ראש הממשלה ליישם את ההחלטות הקשורות לפיתוח העיר שכבר אושרו ע״י שר האוצר וראש הממשלה, ביניהן: תכנית אסטרטגית, הסכם גג, רכבת לאילת, סיוע לצמצום יוקר המחיה באילת, סיוע למערכת הבריאות ועוד, ולהפסיק להתחשבן עם צרכי העיר רק משום המאבק הלגיטימי בשדה דב״.

כחלק מההפגנה ישבשו תושבי העיר את התנועה כבר משדה התעופה ולאורך ציר התיירות המרכזי עד לרחבת מלון קלאב הוטל שם תיפתח מחר (ה') הלאומיאדה בה צפויים להשתתף יותר מ-2,000 חברי ליכוד, ביניהם שרים וחברי כנסת. כאמור, קוראים ראש העיר אילת ותושביה לראש הממשלה, לאמץ את התוכנית המוצעת, לצמצם את שדה דב למסלול אחד במערב עם טרמינל קטן כאשר את שיווק קרקעות השדה לנדל"ן ניתן להתחיל ממזרח למערב ובזמן הזה לקדם פתרון אמיתי בתל אביב או על אי מולה.

נתב"ג. טענה שהטיסות לאילת יהיו בעדיפות נמוכה. צילום עירית רוזנבלום

ההסתדרות: גזירה על עיר שחיה אך ורק מתיירות

מן ההסתדרות נמסר אתמול כי באילת חוששים כי בשל הנחיתה בנתב"ג, הנסיעה לגוש דן תהיה ארוכה, יקרה ומסורבלת יותר. יוזכר כי במקרים רבים הטיסות של תושבי אילת לתל אביב הן לשעות ספורות בלבד.

חשש נוסף הוא שהעברת הטיסות לנתב"ג תביא לצמצום בתדירויות היומיות של הטיסות לאילת וממנה, וכפועל יוצא גם לפיטורי עובדים בחברות התעופה. זאת, מכוון שנתב"ג הוא נמל תעופה עמוס ומרכזי עם מספר חלונות טיסה מוגבל לכל חברות התעופה הפועלות בו. החשש הוא שבנתב"ג תינתן עדיפות לחברות התעופה הגדולות והבינלאומיות הפועלות בנמל, ואילו הטיסות לאילת יצטמצמו או יעוכבו. צמצום תדירויות הטיסה יהווה מכשול נוסף בפני תושבי אילת והתיירים.

הטיילת המחודשת באילת. העיר חיה מתיירות. צילום יוד צילומים

יו"ר ההסתדרות במרחב אילת, אבי אזולאי, מסר: "אנחנו מקווים שכל אלו שחושבים שאנחנו, תושבי אילת, לא צריכים שדה תעופה פנים ארצי לנחות בו – יתעשתו. יש לנו אלפי חולים תושבי אילת, שבכל שנה טסים לבתי חולים במרכז הארץ, וזאת צרה צרורה עבורם. זאת גזירה שנופלת על כל תושבי המדינה שטסים לאילת, עיר שחיה אך ורק מתיירות".

לדברי אזולאי: "תקוותנו היא שסגירת שדה דב תידחה לפחות עד סוף 2019 וזה ייתן לנו קצת אוויר לבחון ולנסות לקדם חלופות לסגירה. למשל, אמורים לבנות בשטח שיפונה קרוב ל-16 אלף יחידות דיור. הועלתה אלטרנטיבה להמתין להיתרי הבנייה ורק אז לסגור את שדה דב. חלופה נוספת היא הקמת מסלול נחיתה על הים, כמו בהרבה מדינות בעולם".

הוא הוסיף כי אם הטיסות מאילת יפעלו בנתב"ג, לטענת מומחים יהיו רק 3-4 טיסות ביום בקו אילת-נתב"ג.

Exit mobile version