Site icon IAS

תוקם קרן המלונאות הגדולה בישראל

דלפק צ'ק אין במלון ( Depositphotos)

דלפק צ'ק אין במלון. צילום Depositphotos

משבר הקורונה יצר הזדמנויות רבות בשוק המלונאות בישראל. על פי נתוני הלמ"ס, 2019 הייתה שנת שיא בתיירות בישראל. בעקבות משבר הקורונה וסגירת השמיים לתיירות נכנסת, ענף התיירות והמלונאות ספגו פגיעה שהביאה לירידה משמעותית בנתוני התפוסה ולקושי כלכלי ותזרימי בקרב בתי המלון בישראל. הקרן תפעל על מנת לרכוש, להשביח ולהפעיל מלונות, ולהרוויח מהצמיחה הצפויה עם חידוש הפעילות התיירותית בישראל.

הקרן צפויה לרכוש בין 8 ל- 12 מלונות, בהיקף כספי כולל שצפוי להגיע לכ- 1.2 מיליארד ₪ וזאת באמצעות גיוס של 500 מיליון ₪ ממשקיעים שונים ומימון.

מטרת הקרן הנה להשיא תשואה למשקיעים באמצעות איתור נכסים, רכישתם, החזקה, תפעול והשבחה של מלונות בישראל תוך הישענות על האופרציה הניהולית ועל הניסיון הרב של מלונות אפריקה ישראל בתחום. הקרן, בניהול משותף של החברות, הנה קרן השקעות פרטית סגורה הפונה למשקיעים מוסדיים ולמשקיעים כשירים. בעלי המניות בשותף הכללי יהיו אי.בי.אי ומלונות אפריקה ישראל בחלקים שווים. את השקעות הקרן תבחר וועדת השקעות שתורכב מנציגי IBI ומלונות אפריקה ישראל.

דייב לובצקי, מנכ"ל IBI בית השקעות: "אנו מברכים ונרגשים משיתוף הפעולה עם מלונות אפריקה ישראל. בשנים האחרונות פעילות הנדל"ן ב-IBI  התרחבה באופן משמעותי במטרה לאפשר פיזור השקעות מגוון ורחב שהינו בעל מתאם נמוך יחסית לשוק ההון. בשנתיים וחצי האחרונות השקענו ב- 16 נכסי נדל"ן מניב בארה"ב ובגרמניה לרבות נכסים מסחריים, משרדים ונכסי מגורים. כל אחת מהעסקאות נעשתה עם חברת נדל"ן גדולה המתמחה בתחומה.

עם כניסתנו להשקעות בתחום המלונאות פנינו לאחת מחברת המלונאות הטובות בישראל על מנת שזו תתרום את מומחיותה ואת ניסיונה הרב בתחום. קרן EVO, פועלת על מנת לנצל הזדמנות עסקית מצויינת שנוצרה בשוק המלונאות ומאפשרת השקעות שאנו צופים שישאו פירות תוך מספר שנים."

שרון אלון מנכ"ל  מלונות אפריקה ישראל: " משבר הקורונה והשלכותיו על ענף התיירות הביאו את ענף המלונאות לבחינה מחודשת של ההשקעות בתחום. שיתוף הפעולה עם בית ההשקעות IBI, מהווה הזדמנות נפלאה לשלב את הניסיון של מלונות אפריקה ישראל בתחום המלונאות, יחד עם ההתמחות של IBI בתחום ההשקעות. אני מאמין שהשילוב של שני הגופים, ייצור מודל חדשני בענף המלונאות שישיא ערך ייחודי לענף התיירות בארץ."

*אודות רשת מלונות אפריקה ישראל AFI HOTELS

חברת AFI HOTELS ( מלונות אפריקה ישראל בע"מ ) נוסדה בשנת 1992 ומתמחה בתפעול וניהול בתי מלון ואתרים תיירותיים בארץ. החברה מנהלת ומפעילה מלונות באמצעות המותגים : VERT, קראון פלזה , אינדיגו ו BAYVIEW.

ההשקעה של IBI בית השקעות נעשית באמצעות IBI PILLAR, פעילות השקעות בנדל"ן של החברה, המתמקדת בהשקעה ישירה בנכסי נדל"ן מניבים לצד חברות מובילות בתחום הנדל"ן בארץ ובעולם.IBI PILLAR  השקיעה עד כה ב-16 נכסים ובכלל זה בנכסים מסחריים ובנכסי מולטי וסינגל פאמילי בארה"ב.

Exit mobile version