Site icon IAS

תאגיד IAG מחדש את הדיונים לרכישת חברת אייר אירופה

מטוס חברת התעופה אייר אירופה. צילום יח"צ

הניסיון לרכישת חברת התעופה אייר אירופה מצידה של קבוצת התעופה הבינלאומית IAG , שבבעלותה חברות התעופה בריטיש איירווייס, איבריה, ויולינג ואייר לינגוס, מגלובליה (Globalia)– חברת האם של אייר אירופה, החל בשנת 2019 . IAG הייתה אמורה לשלם כמיליארד יורו עבור העסקה שתוקנה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

בינואר 2021 הודיעו הצדדים על תיקון ההסכם המקורי בו צוין כי אייר אירופה תרכש עבור סכום של 500 מיליון אירו, כאשר התשלום  ידחה ליום השנה השישית להשלמת הרכישה, בהנחה שכל התנאים בהסכם המתוקן והרכישה, יושלמו עד המחצית השנייה של 2021. לאחר זמן קצר הוחלט לבטל את ההסכם הנוכחי ולתת לעצמן תקופה נוספת לחתימה על הסכם חדש, עליו לא תטיל וטו הנציבות האירופית .

נראה שכעת הגיע אותו רגע לשלוף שוב את הרעיון מהמגירה ולחזור לשולחן הדיונים. אתמול (ב', ה-22 במרץ 2022) תאגיד IAG הודיע כי ילווה לגלובליה 100 מיליון אירו עם אפשרות להמיר זאת לנתח של עד 20% במניות החברה בקווים לאמריקה הלטינית. החברות הקצו שנה לסיום הדיונים.

מנכ"ל IAG, לואיס גאלגו (Luis Gallego), אמר: "מאז שהתחלנו במשא ומתן, העולם השתנה. הסכם זה ייתן לנו זמן להעריך בבלעדיות מבנים חלופיים שעשויים לעניין את שתי החברות ולהציע הטבות משמעותיות עבור לקוחותיהן, העובדים ובעלי המניות שלהן."

Exit mobile version